|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Hvor lovlydig/etisk/moralsk er du?Dumt spørsmål? Kanskje. Sist redigert av Maverick : 12-11-07 kl 12:03. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor lovlydig er du?Jeg er veldig på linje med deg i eksemplene dine, og ville i hvert fall ikke finne på å snike på noe som poden var med på - lyve på alderen hans for å snike på trikken, for eksempel. Og når det gjelder bilsikring (og å kjøre uten førerkort, kjøre for fort eller når man har drukket) er det ikke en gang primært snakk om å være lovlydig, men om å gjøre det så trygt som mulig når man driver med det antagelig farligste noen av oss ville finne på å utsette oss selv og barna våre for.
|
|
|
#3 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lovlydig er du?
Han har vært på kinoforestilling han ikke har lov til å gå på (før han var 4), men det visste han ikke selv da. Jeg holder nok døren på gløtt for å lyve på alderen hans igjen om det skulle bli nødvendig for å komme inn på kino. Nå er kanskje ikke det så veldig aktuelt, siden Medietilsynet har begynt å gjøre en kompetent jobb de siste årene, men faren for at de henfaller til sin gamle udugelighet er jo alltid til stede, og de kan jo bomme selv om de er kompetente. Jeg ville naturlgivis ikke finne på å lyve for å spare penger på billetten hans til noe som helst. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Nei, det var egentlig det jeg mente også. Aldersgrenser på kino er typisk en sånn regel jeg ikke oppfatter som en lov, fordi det ikke er til skade for noen om man bryter regelen, såfremt man har tilstrekkelig kompetanse og vurderingsevne til å overprøve regelen i dette spesielle tilfellet. Det blir som å gå på "feil" toalett i så måte.
|
|
|
#5 |
|
Tåler regn
|
Sv: Hvor lovlydig er du?Det eneste jeg kan komme på som jeg "snyter" på, er at jeg har hatt svart dagmamma og hatt folk som har jobbet svart i huset vårt. Eller rettere sagt: Min mann har et håndtverksyrke og har byttet arbeid med andre som er håndtverkere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor lovlydig er du?Jeg er ganke ganske lovlydig men kombinerer det med sunn fornuft. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Åh, det gjør jeg også. : småkriminell : |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor lovlydig er du?
Jeg kjefter dog ikke på menn som skulle forville seg inn på damedoen hvis jeg befinner meg på den, fordi jeg går jo på guttedoen, så da må jo de få lov å gå på damedoen :logikk:
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvor lovlydig er du?Jeg sier alltid fra om jeg får igjen for mye penger, eller betaler for lite.
|
|
|
#12 |
|
Smugleser
|
Ikke bare småkriminell, men inkonsekvent! Greit at du går på mannedo, men ikke omvendt?
|
|
|
#13 |
|
|
Jeg vet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Smugleser
|
Samme her, men tenkte overhodet ikke på at det kom inn under kategorien "lovlydig". Hater når jeg tar feil og det er pissoar foran, da. Jeg går forresten også på toaletter merket med rullestol også, jeg. :tilstår:
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
Og nå lurer jeg på om enkelte her ikke vet hva "lovlydig" egentlig betyr. Det betyr å følge loven. Og meg bekjent er ikke skiltene på do-dørene egentlig verken forbuds- eller påbudsskilt. Det er ikke ulovlig å gå på herretoalettet. Om politiet hadde sett deg hadde de ikke brydd seg det grann - annet enn kanskje å koste på seg en latter å lure på om du hadde gått feil. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Det er vel strengt tatt ikke første gang en tråd på FP sporer av en smule og blir til en tråd om alle andre relevante (og mindre relevante) emner. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvor lovlydig er du?
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Jeg kunne forsåvidt være med på en avsporing som omfattet etikk, moral og diverse regler. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
"Regellydig", da?
|
|
|
#20 |
|
Smugleser
|
Som så ofte er jeg langt på vei enig med Skilpadda. Valg av toalett uavhengig av merket på døra er selvsagt flåsete, og kan ikke tas med i den seriøse enden av debatten om å være lovlydig, slik som f. eks. triksing med dagpenger eller lignende. Når det innebærer bevisst triksing og sniking gjør jeg det ikke - og Andungen fikk sitt eget flexikort da han ble fire år.
|
![]() |
|
|