|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvor lovlydig er du?Jeg sier alltid fra om jeg får igjen for mye penger, eller betaler for lite.
![]() |
#22 |
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?
Jeg vet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?I rekken av tilståelser kom jeg også på at Knøtto har vært tyv. Hun har fiklet med en pastilleske som dermed ikke ble dratt gjennom registreringen i kassa, og jeg fikk det ikke med meg før hun (og varene) skulle pakkes inn i bilen. Da orket jeg rett og slett ikke å gå opp for å betale for den.
![]() |
#24 |
Smugleser
|
![]() |
#25 |
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?Åh. Plutselig demrer hele min kriminelle løpebane for meg, men her med et lyspunkt. Poden stjal, uten helt å mene det, en kaviartube, av alle ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Hvor lovlydig er du?
![]() |
#27 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Hvor lovlydig er du?Avkommet stjal et par babysokker engang, også helt uten å mene det, jeg oppdaget det ikke før vi kom hjem og da kjente jeg det i magen med en gang. Måtte dra tilbake dagen etter og bekjenne mine (eller ungens) synder og betale for dem.
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?For å bruke et heeeelt hypotetisk eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?Jeg er så ærlig at jeg til og med har gått tilbake til butikken to uker etter at jeg kjøpte regntøy til Frøkna for å si fra at de gjorde en feil da de slo inn beløpet, slik at jeg bare hadde betalt for den ene delen, og at jeg dermed skyldte dem 199 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Hvor lovlydig er du?Slike ting som Teofelia beskriver synes jeg er dårlig gjort mot små barn, slike ting fatter jeg ikke at man gjør. Jeg hadde ikke gjort det alene heller da, for jeg klarer ikke sånnt, men sammen med barna er det enda verre.
![]() |
#32 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?Jeg er bra lovlydig. Men ikke ekstremt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ustabil
|
Og nå lurer jeg på om enkelte her ikke vet hva "lovlydig" egentlig betyr. Det betyr å følge loven. Og meg bekjent er ikke skiltene på do-dørene egentlig verken forbuds- eller påbudsskilt. Det er ikke ulovlig å gå på herretoalettet. Om politiet hadde sett deg hadde de ikke brydd seg det grann - annet enn kanskje å koste på seg en latter å lure på om du hadde gått feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
Det er vel strengt tatt ikke første gang en tråd på FP sporer av en smule og blir til en tråd om alle andre relevante (og mindre relevante) emner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lovlydig er du?Jeg kommer i gloriekategorien. Synes svart arbeid er forkastelig og har bare hvite arbeidere og hvit dagmamma på rullebladet. Jeg gjorde et konsultenarbeid for en anerkjent bedrift for noen år siden og de trakk meg ikke i lønn. Da jeg gjorde dem oppmerksom på det så sa de at de ikke kom til å innberette det til myndighetene så jeg trengte heller ikke å betale skatt (deres ord
![]() |
#37 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() Re: Sv: Hvor lovlydig er du?
![]() |
#38 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Såvidt jeg vet har man bare krav på dagpenger så lenge man er reell arbeidssøker, og hvis man da ikke er reell arbeidssøker for den gjenværende stillingsprosenten, så har man IKKE krav på arbeidsledighetstrygd, og det er selvsagt helt feil å si til NAV at de ER arbeidssøkere for det gjenværende og dermed heve dagpenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
flisespikker
|
"Regellydig", da?
![]() |
#40 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Han har vært på kinoforestilling han ikke har lov til å gå på (før han var 4), men det visste han ikke selv da. Jeg holder nok døren på gløtt for å lyve på alderen hans igjen om det skulle bli nødvendig for å komme inn på kino. Nå er kanskje ikke det så veldig aktuelt, siden Medietilsynet har begynt å gjøre en kompetent jobb de siste årene, men faren for at de henfaller til sin gamle udugelighet er jo alltid til stede, og de kan jo bomme selv om de er kompetente. Jeg ville naturlgivis ikke finne på å lyve for å spare penger på billetten hans til noe som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|