Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Boikott Israel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 20:43   #1
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Boikott Israel

Er dere med på den?

http://www.boikottisrael.no/

Jeg er..

Gammel 25-11-07, 20:46   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boikott Israel

Ja ...

Gammel 25-11-07, 20:51   #3
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja.

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 22:40   #4
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

hehe det var da mange av oss!

Gammel 25-11-07, 22:57   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ikke varer fra Israel så lenge jeg kan unngå det nei.

Gammel 25-11-07, 22:58   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Gammel 25-11-07, 23:10   #7
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Er dere med på den?

http://www.boikottisrael.no/

Jeg er..

Jeg har ikke mye til overs for Israels fremferd i konflikten mot palestinerne, men jeg boikotter ikke isrelske varer av den grunn. Jeg er stor motstander av organiserte boikotter, og synes ikke israelsk næringsliv skal bøte for hva det militære i Israel gjør. Jeg synes det er feigt å hamre løs på "lillebroren" fordi man ikke er i stand til å ta "storebroren".

Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 00:37   #8
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg har ikke mye til overs for Israels fremferd i konflikten mot palestinerne, men jeg boikotter ikke isrelske varer av den grunn. Jeg er stor motstander av organiserte boikotter, og synes ikke israelsk næringsliv skal bøte for hva det militære i Israel gjør. Jeg synes det er feigt å hamre løs på "lillebroren" fordi man ikke er i stand til å ta "storebroren".

Enig med deg, Nebbia.

Og så er det også andre land kanskje er enda verre. Er det ingen som vil boikotte f.eks. Kina? Nei det går utover verdens finanser, og da gjør vi det ikke.....ikke sant? Egentlig burde hele den demokratiske verden boikotte OL.

På min liste er det mange andre land.......

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 00:39   #9
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, vi har lenge boikottet israelske varer.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 01:01   #10
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei.

Gammel 26-11-07, 00:04   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har i lengre tid unngått varer fra Israel.
Mannen min er vel hakket verre en meg, men jeg er den som handler..

Gammel 26-11-07, 09:02   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Gammel 26-11-07, 09:05   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei det ville ikke falt meg inn å boikotte Israel. Konflikten Israel/Palestina er såpass sammensatt at jeg syns man skal være forsiktig med å boikotte den ene siden uten at man vet ganske mye om hva det er som skjer der nede.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 09:07   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg boikotter israelske varer så langt jeg kan.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 10:03   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Nei det ville ikke falt meg inn å boikotte Israel. Konflikten Israel/Palestina er såpass sammensatt at jeg syns man skal være forsiktig med å boikotte den ene siden uten at man vet ganske mye om hva det er som skjer der nede.

Det er derfor jeg ikke boikotter ja. Jeg vet for lite om dette, og synes det er tungvint å sette seg inn i.

Gammel 26-11-07, 10:31   #16
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er derfor jeg ikke boikotter ja. Jeg vet for lite om dette, og synes det er tungvint å sette seg inn i.

Konflikten har interessert meg i mange år. Jeg mener selv jeg har veldig god oversikt, men jeg får meg allikevel ikke til å boikotte israelske varer selv om deres fremferd mot palestinerne til tider er forkastelig. For det første rammer ikke en boikott av israelske varer det militæret og regjeringen (i hvert fall i svært liten grad). For det andre begås det også så mange avskylige handlinger fra palestinernes side at jeg ikke godtar den ensidige offermerkelappen noen ønsker å sette på palestinerne.

Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 11:42   #17
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Signerer den!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 11:49   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nei absolutt ikke.

Syns det blir teit å legge frem kun en side av en sak. Det er nok ikke så enkelt som du vil ha det til Azi.

Gammel 26-11-07, 12:19   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Syns det blir teit å legge frem kun en side av en sak. Det er nok ikke så enkelt som du vil ha det til Azi.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er teit å legge fram kun en side av en sak dersom det er den siden man kjenner til, eller har valgt å sympatisere med. Det er jo noe som gjøres nesten konsekvent ellers i livet, man framlegger sin side av saken. Man kan selvsagt diskutere om hvorvidt det er lurt å sette seg inn i hele saken, og all dens kompleksitet før man tar en avgjørelse på hva man synes.

Jeg føler at jeg har for liten kunnskap på området, men har en ganske klar formening om at min sympati i størst grad ligger hos palestinerne. Jeg har ikke aktivt gått inn for boikott ved å sette meg inn i hva slags produkter som innføres fra Israel, men boikotter nok litt ubevisst allikevel. Det er ikke Jaffa-appelsiner jeg først griper fatt i når jeg er i butikken nei.

Gammel 26-11-07, 16:01   #20
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er teit å legge fram kun en side av en sak dersom det er den siden man kjenner til, eller har valgt å sympatisere med. Det er jo noe som gjøres nesten konsekvent ellers i livet, man framlegger sin side av saken. Man kan selvsagt diskutere om hvorvidt det er lurt å sette seg inn i hele saken, og all dens kompleksitet før man tar en avgjørelse på hva man synes.

Jeg føler at jeg har for liten kunnskap på området, men har en ganske klar formening om at min sympati i størst grad ligger hos palestinerne. Jeg har ikke aktivt gått inn for boikott ved å sette meg inn i hva slags produkter som innføres fra Israel, men boikotter nok litt ubevisst allikevel. Det er ikke Jaffa-appelsiner jeg først griper fatt i når jeg er i butikken nei.

Ordet teit ble brukt i mangel av et annet ord. Dumt er kanskje bedre?

Jeg syns det er stor forskjell på dette og hvordan man fremlegger private saker. Klart jeg forteller min side av en sak som omhandler meg, jeg klarer ikke være helt objektiv på noe som er meg så nær.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.