|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Ammehjelper? | |||
Jeg er ammehjelper |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1,20% |
Jeg har lyst til å bli ammehjelper |
13 | 15,66% |
Jeg er ammehjelper, men har en pause |
1 | 1,20% |
Jeg har vært ammehjelper, men har sluttet |
0 | 0% |
Nei |
59 | 71,08% |
Annet |
9 | 10,84% |
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Ammehjelper?Er du? Har du lyst til å bli? Har du vært før? Eller er det ikke noe for deg?
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ammehjelper?Tror kansje jeg kunne blitt det. Men først vil jeg faktisk klare å amme selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg vurderte det sterkt etter all den kunnskapen jeg tilegnet meg i løpet av egne problematiske ammeperioder. Tror egentlig jeg landet på at det var godt å slippe å tenke mere på det, og nå føles det litt som om dette er noe jeg er ferdig med.
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg stemte annet.
![]() |
#6 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg er støttemedlem, har egentlig tenkt å ta prøven.
![]() |
#8 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Ammehjelper?Vurderer- har hatt det lett selv, men tror jeg kan bidra likevel, hvis jeg bestemmer meg for det. Blir nok ikke med det aller første uansett.
![]() |
#9 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Ammehjelper?Je tror ikke jeg hadde vært noe tess, rett og slett. Har akkurat avsluttet min andre ammeperiode nå, etter 15 mnd, og jeg er av de som har vært veldig, veldig heldig. En enkelt brystbetennelse har jeg hatt, men lite problemer ellers.Plenty med melk. faktisk et overskudd på 74 liter som er levert til morsmelksentralen iløpet av den siste perioden |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
WF: BNBE
![]() Sv: Ammehjelper?
Dette kan jeg signere i sin helhet. Jeg svarer også hvis noen spør, men ammingen har gått så uproblematisk at jeg ikke har noen gode råd egentlig. Jeg har vært veldig heldig, og det er jeg veldig takknemlig for.
![]() |
#13 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg hadde alle ammeproblemer som fantes, bortsett fra brystbetennelse tror jeg, men kom meg gjennom det på pur stahet (og fordi jeg ikke hadde andre barn eller noe annet som tok tid.) Så helsesøsteren som hjalp meg var temmelig gira på at jeg skulle bli ammehjelper. Jeg tenkte litt på det, men er så sjelden å treffe på telefon at det ble ikke særlig aktuelt likevel.
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg leste også alt pensum og hadde tenkt å bli ammehjelper en gang for mange år siden (kanskje 15?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Alltid motsatt
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg har hatt to mislykka ammeperioder, så jeg tviler på at jeg er den rette å spørre når det kniper.
![]() |
#17 |
tankefull
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg har lyst å bli ammehjelper ja. Føler jeg har god erfaring etterhvert da jeg har ammet to barn, og delvis "ammet" og fullpumpet til et barn med spesielle behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg tror ikke jeg er ammehjelp materiale, og ikke har jeg ammet heller. Men jeg fikk veldig masse god og nyttig hjelp fra ammehjelpen sist og kommer nok til å kontakte dem igjen ved neste korsvei, hvis ikke alle under skjer og denne ungen suger seg fast fra første stund.
![]() |
#20 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Ammehjelper?Jeg ammer for andre gang, begge gangene har gått problemfritt, med unntak av en liten downperiode på 4-5 dager nå for en måneds tid siden. Jeg ammer fordi det er flott mat for barna og fordi det er praktisk for meg, men jeg gleder meg samtidig til å bli ferdig. Dette er ikke noe jeg er hysterisk opptatt av, og jeg anser amming i 8-10-12 måneder som helt akseptabelt og noe jeg hadde vært (og er) fornøyd med. Jeg er nok ikke et ammehjelpemne. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|