Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ammehjelper?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ammehjelper?
Jeg er ammehjelper 1 1,20%
Jeg har lyst til å bli ammehjelper 13 15,66%
Jeg er ammehjelper, men har en pause 1 1,20%
Jeg har vært ammehjelper, men har sluttet 0 0%
Nei 59 71,08%
Annet 9 10,84%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-08, 18:33   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ammehjelper?

Er du? Har du lyst til å bli? Har du vært før? Eller er det ikke noe for deg?

Jeg skal komme meg helskinnet gjennom en ammeperiode til, men så har jeg veldig lyst til å bli ammehjelper. Jeg synes det virker veldig interessant å hjelpe andre med dette.

Påll kommer.

Gammel 15-03-08, 18:38   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ammehjelper?

Tror kansje jeg kunne blitt det. Men først vil jeg faktisk klare å amme selv.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 18:38   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke vært og har heller ikke tenkt til å bli.

Gammel 15-03-08, 19:03   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderte det sterkt etter all den kunnskapen jeg tilegnet meg i løpet av egne problematiske ammeperioder. Tror egentlig jeg landet på at det var godt å slippe å tenke mere på det, og nå føles det litt som om dette er noe jeg er ferdig med.

Gammel 15-03-08, 19:06   #5
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte annet.

Fordi... jeg vet ikke. Jeg har ikke tenkt over hvem som er ammehjelpere. Kan det være meg, lizzom? Hvorfor har ingen spurt? Skal jeg bare melde meg et sted? Tenk om de ikke vil ha meg!

Gammel 15-03-08, 19:18   #6
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg er støttemedlem, har egentlig tenkt å ta prøven.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 19:54   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har nok hatt det for enkelt til å være til noen stor hjelp.

Gammel 15-03-08, 20:27   #8
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vurderer- har hatt det lett selv, men tror jeg kan bidra likevel, hvis jeg bestemmer meg for det. Blir nok ikke med det aller første uansett.

Gammel 15-03-08, 20:28   #9
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Je tror ikke jeg hadde vært noe tess, rett og slett. Har akkurat avsluttet min andre ammeperiode nå, etter 15 mnd, og jeg er av de som har vært veldig, veldig heldig. En enkelt brystbetennelse har jeg hatt, men lite problemer ellers.Plenty med melk. faktisk et overskudd på 74 liter som er levert til morsmelksentralen iløpet av den siste perioden .

Det har i det store og det hele gått av seg selv. Dette er på ingen måte fordi jeg er "flink", men fordi jeg nok er heldig. Når det er sånn føler jeg ikke at jeg har noe særlig å bidra med ovenfor de som sliter. Jeg føler at gode ammehjelper har en betydelig større forståelse enn eg for hva det vil si å slite med ammingen...Men dersom noen spør om ting de lurer på, så forsøker jeg å svare, altså, det er ikke det.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 20:44   #10
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Det har i det store og det hele gått av seg selv. Dette er på ingen måte fordi jeg er "flink", men fordi jeg nok er heldig. Når det er sånn føler jeg ikke at jeg har noe særlig å bidra med ovenfor de som sliter. Jeg føler at gode ammehjelper har en betydelig større forståelse enn eg for hva det vil si å slite med ammingen...Men dersom noen spør om ting de lurer på, så forsøker jeg å svare, altså, det er ikke det.

Dette kan jeg signere i sin helhet. Jeg svarer også hvis noen spør, men ammingen har gått så uproblematisk at jeg ikke har noen gode råd egentlig. Jeg har vært veldig heldig, og det er jeg veldig takknemlig for.

Gammel 15-03-08, 20:47   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har lest alt pensum og har kun "eksamen" igjen men droppet ut. Har alt for mye å gjøre dessverre.

Gammel 15-03-08, 20:52   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde alle ammeproblemer som fantes, bortsett fra brystbetennelse tror jeg, men kom meg gjennom det på pur stahet (og fordi jeg ikke hadde andre barn eller noe annet som tok tid.) Så helsesøsteren som hjalp meg var temmelig gira på at jeg skulle bli ammehjelper. Jeg tenkte litt på det, men er så sjelden å treffe på telefon at det ble ikke særlig aktuelt likevel.

Gammel 15-03-08, 21:17   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste også alt pensum og hadde tenkt å bli ammehjelper en gang for mange år siden (kanskje 15?)
Jeg syns det er en veldig bra tjeneste, og jeg følte at jeg kunne hatt noe å bidra med. Nå er det helt borte for meg hvorfor det ikke ble noe av. Mulig at jeg ble gravid og fikk nok med å håndtere tre barn og livet forøvrig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 21:21   #14
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror neppe jeg vil egne meg som ammehjelper. Avventer selvsagt kommende tvillingamming, og hvis det virkelig går strålende kan jeg vurdere å tilby min hjelp.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 21:44   #15
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg har hatt to mislykka ammeperioder, så jeg tviler på at jeg er den rette å spørre når det kniper.

Gammel 15-03-08, 21:53   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stemte annet. Har ingenting å bidra med fra barn nr. 1, men dersom det utenkelige skulle skje og jeg skulle klare å amme nr. 2 så ville jeg hatt masse å bidra med. Da kunne jeg i hvert fall tenke tanken.

Gammel 15-03-08, 21:56   #17
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg har nok hatt det for enkelt til å være til noen stor hjelp.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 21:59   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er interessert og engasjert i emnet, men har aldri seriøst vurdert å bli ammehjelper. Mest fordi jeg ikke akkurat er den fødte hjelper og trøster.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 15-03-08 kl 22:06. Årsak: Litt vel tydelig budskap. :sparke:
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 22:47   #19
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte nei, men kjente etterpå at jeg ble litt usikker. Ammingen gikk rett vest sist dessverre, men jeg fikk prøvd ut mange av triksene i boka på veien. Samtidig tenker jeg at man når man er i en hjelpeposisjon ikke nødvendigvis bør være for opphengt i egne erfaringer, men tilegne seg erfaringer bredt - og lære "pensum". Hvis man er veldig opptatt av hva man selv fikk til/ikke fikk til, kan man bli litt blind på andres vegne tror jeg. Jeg tror at jeg (dersom jeg gikk inn for det) kunne ha blitt en god ammehjelper. Men at det kommer til å skje er nok lite sannsynlig.

Gammel 16-03-08, 00:09   #20
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg har lest alt pensum og har kun "eksamen" igjen men droppet ut. Har alt for mye å gjøre dessverre.

Sånn var det med meg og. Hadde veldig lyst, men.

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.