|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prøver så godt jeg kan :)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() |
![]() Ang. barnebidrag ...hvor mye er vanlig å få? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: ang barnebidrag...Hva slags deling har dere da? Det er vel litt esensielt.
![]() |
#3 |
![]() ![]() |
![]() Sv: ang barnebidrag...han bor på andre siden av landet. og vi ser han når han kommer opp hit. Har hørt at man skal ha mye mer. ikke at jeg bryr meg så mye om de pengene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: ang barnebidrag...500 kr var kjempe lite!!! hjelpemeg.
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: ang barnebidrag...
![]() |
#6 |
![]() ![]() |
![]() Sv: ang barnebidrag...det er nok ikke så lett. pengene er ikke så viktige. men kom i samtale med ei vennine om dette i dag og hun vart sjokkert over at jeg kun fikk 500. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ang barnebidrag...Hvis du vil ha en pekepinn på hvor mye bidraget bør være på, kan du bruke bidragsveilederen som ligger på NAV sine sider:
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ang barnebidrag...Du kan få Nav til å regne ut for dere. Innkrevingssentralen krever inn pengene og du får de på konto. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ang barnebidrag...Det finnes ikke noen minstegrense for hva man skal ha i bidrag; det er så mange faktorer som spiller inn. Den viktigste i tillegg til hvor mye samvær faren har er hvor mye dere begge to tjener. Hvis du tjener mye mer enn han vil bidraget hans bli ganske lavt, hvis han tjener mye mer enn deg vil det bli ganske høyt.
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
![]() Sv: ang barnebidrag...
Det avhenger av inntekten til bidragsmottakeren. Jeg tjener såpass mye at jeg ikke ville fått noe hvis jeg ikke hadde fått fra barnefaren. Hvor mye du får i bidragsforskudd reduseres trinnvis etter inntekt.
![]() |
#12 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. barnebidrag...Vi har hatt det siden fødselen. Var dårlig økonimi så vi hadde privat avtale. Regnet litt på det i sted og skal jo egentlig ha mye mer. Men vi har så vi klarer oss. kansje blir litt trangt i mnd av å til men vi klarer oss. og det er det som teller |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ang. barnebidrag...Jeg ville ha følgt bidragsveilederen, jeg. Enkelt og greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. barnebidrag...Seriøst??? så mye?? wow. He he om jeg plutselig går til nav å vil ha en avtale igjennom dem så flipper en annen kar helt av skaftet regner jeg med. Derfor gidder jeg ikke gå å ordne det. orker ikk enoe bråk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ang. barnebidrag...
Men han er jo forpliktet til å bidra til å forsørge et barn han har vært med på å sette til verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() ![]() |
får heller se hva fremtiden bringer. nå er det liten nødvendighet for noen økning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes ikke det er riktig at han skal slippe unna, fordi du klarer deg. Det er ikke din oppgave alene å forsørge barnet. Du kunne hatt mer til overs til deg selv, eller du kunne spart pengene til barnet.
![]() |
#20 |
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ang. barnebidrag...Vi måtte bli enige via NAV en periode da vi bare kranglet om beløpet. Da fikk vi mellom 6 og 700,-. Husker ikke nøyaktig. Problemet var at faren betalte 1300,- til NAV. Da ble vi enige om at han skulle betale direkte til oss i steden. Så vi får 1500,- pr. mnd. Litt unødvendig at så mye penger går til NAV...
![]() |
|
|