Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. barnebidrag ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-08, 11:42   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Ang. barnebidrag...

Seriøst??? så mye?? wow. He he om jeg plutselig går til nav å vil ha en avtale igjennom dem så flipper en annen kar helt av skaftet regner jeg med. Derfor gidder jeg ikke gå å ordne det. orker ikk enoe bråk.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:51   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av AvivA, her.

Seriøst??? så mye?? wow. He he om jeg plutselig går til nav å vil ha en avtale igjennom dem så flipper en annen kar helt av skaftet regner jeg med. Derfor gidder jeg ikke gå å ordne det. orker ikk enoe bråk.

Men han er jo forpliktet til å bidra til å forsørge et barn han har vært med på å sette til verden.

Og særlig om han har lite samvær, vil jo bidraget normalt være mye høyere enn 500 kroner.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 11:59   #3
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Men han er jo forpliktet til å bidra til å forsørge et barn han har vært med på å sette til verden.

Og særlig om han har lite samvær, vil jo bidraget normalt være mye høyere enn 500 kroner.

får heller se hva fremtiden bringer. nå er det liten nødvendighet for noen økning.

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 12:29   #4
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Kommer jo også an på alderen til barnet hvor høyt bidraget settes.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 12:42   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

får heller se hva fremtiden bringer. nå er det liten nødvendighet for noen økning.

Jeg synes ikke det er riktig at han skal slippe unna, fordi du klarer deg. Det er ikke din oppgave alene å forsørge barnet. Du kunne hatt mer til overs til deg selv, eller du kunne spart pengene til barnet.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:03   #6
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Vi måtte bli enige via NAV en periode da vi bare kranglet om beløpet. Da fikk vi mellom 6 og 700,-. Husker ikke nøyaktig. Problemet var at faren betalte 1300,- til NAV. Da ble vi enige om at han skulle betale direkte til oss i steden. Så vi får 1500,- pr. mnd. Litt unødvendig at så mye penger går til NAV...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:13   #7
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Vi har en privat avtale på 2000 for 2 barn. Ettersom han ikke gidder å betale får jeg 640 i forskudd fra NAV, noe som ikke monner stort når ungene vokser og trenger diverse utstyr.

500 per måned synes jeg er lite, samværsforelder bør definitivt være med på å forsørge sine egne barn.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:28   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Søsteren min mottar ca 11.000 for to, men hennes eks tjener rundt 3 mill i året.Hun ligger rundt 400.000 pr år.
Utregningen av hvor mye man skal motta/betale henger sammen med inntekt og antall dager samvær pr.mnd.

Min eks hadde liten inntekt og jeg høy, jeg fikk derfor kun forskuddert 50% av minstebidraget som den gangen var kr.630,- for ett barn

Gammel 17-04-08, 13:14   #9
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Vi måtte bli enige via NAV en periode da vi bare kranglet om beløpet. Da fikk vi mellom 6 og 700,-. Husker ikke nøyaktig. Problemet var at faren betalte 1300,- til NAV. Da ble vi enige om at han skulle betale direkte til oss i steden. Så vi får 1500,- pr. mnd. Litt unødvendig at så mye penger går til NAV...

Dafår du overgangsstønad da? Ellers tar de ingenting.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:24   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Dafår du overgangsstønad da? Ellers tar de ingenting.

De tar ikke noe hvis man får overgangsstønad heller. Det var de gamle reglene. Nå skal man få alt faren betaler uansett.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:16   #11
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får forskuddsbetaling fra NAV på 900 kroner, hadde jeg ikke tatt det gjennom NAV hadde jeg ikke fått en krone. Vet barnefar betaler (skal betale) 300 kroner pr. mnd....en vits

Ut fra bregningene på NAV sine sider, så skal jeg nok ha litt mer enn det jeg får. Får se om jeg orker å gå gjennom papirmøllen en gang til, for å få høynet. Det koster meg noen kroner også. Må legge til at pappan har vesla ca. 4 dager pr. mnd. Jeg sender med alle klær og utstyr...som jeg få hjem igjen skittent...+ at det HVER gang er mas om å kjøre eller hente uten at det er mitt avsvar...noe er alltid galt med enten pappan, bilen eller været..det er lettvint å være pappa...

Gammel 17-04-08, 13:30   #12
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

..det er lettvint å være pappa...

Ikke for på langt nær alle pappaer... men ut fra det du beskriver høres det ikke så greit ut for deg.

Gammel 17-04-08, 16:39   #13
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tove, her.

Jeg får forskuddsbetaling fra NAV på 900 kroner, hadde jeg ikke tatt det gjennom NAV hadde jeg ikke fått en krone. Vet barnefar betaler (skal betale) 300 kroner pr. mnd....en vits

Ut fra bregningene på NAV sine sider, så skal jeg nok ha litt mer enn det jeg får. Får se om jeg orker å gå gjennom papirmøllen en gang til, for å få høynet. Det koster meg noen kroner også. Må legge til at pappan har vesla ca. 4 dager pr. mnd. Jeg sender med alle klær og utstyr...som jeg få hjem igjen skittent...+ at det HVER gang er mas om å kjøre eller hente uten at det er mitt avsvar...noe er alltid galt med enten pappan, bilen eller været..det er lettvint å være pappa...

Er det hans ansvar? Både kjøre og hente?
Jeg spør av uvitenhet.

Jeg får også 900 kr. Han søkte endring da han var arbeidsledig, og jeg jobbet 100% som mellomleder. Jeg vet at hadde jeg søkt nå hadde vi fått mer. Men bidraget har irritert han siden han måtte betale, og han vet å lage livet mitt surt hvis jeg finner ut at jeg skal endre på det.
Jeg gjør som Tove, sender med alt av klær og utstyr, som til meg også kommer skittent hjem. Han spleiser ikke på en dritt, og passer på å kommentere det dersom jeg en gang har glemt av et eller annet som jeg skulle ha sendt med.

Jeg er egentlig helt enig med allium, rett skal være rett, de skal bidra, men jeg vet hvordan det kommer til å bli da.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 13:27   #14
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke med min beste evne begripe hvorfor du skal ta den økonomiske byrden med deres felles barn nesten helt alene?

Gammel 17-04-08, 13:34   #15
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det god nok grunn for å ikke sikre ungen det h*n har krav på?

Eksen og jeg blir nok aldri bestevenner og det var en meget alvorlig grunn til at vi ble skilt. Det hindret meg ikke i å sikre ungene det de hadde krav på (økonomisk og kontakt med faren sin).

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.