|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tips til rett av indrefilet (storfe)Jeg har fått en diger indrefilet i gave (1,9 kg). Den er vakuumpakket og skal i utgangspunktet være "ferdig modnet" (?) i begynnelsen av juli. Den er holdbar til august.
|
|
|
|
#2 |
|
HATER Bergen by
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)Helstek den. La den ligge i romtemperatur 1/2 time før du lager stekeskorpe på den i panna før du hiver den med termometer i ovnen. Husker ikke hvor mange grader den skal bli til slutt, men det finner du ut på matprat.net. Lag fløtegratinerte poteter, rødvinsaus, kok/damp brokkoli, smørdamp miniasparges som du legger i bunter og surrer en skive bacon rundt hver bunt og fest med tannpirker, stek litt i pannen til baconet er gyllent. NAM! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Permakulturell
|
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)Personlig ville jeg ventet til rett før den gikk ut på dato - i august altså. Da vil den være på sitt aller møreste. Du kan fort bli skuffet hvis du tilbereder den allerede. Etter min mening.
|
|
|
#6 |
|
*_*
|
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)På spørsmål om hva jeg ville gjort med kjøttet, har jeg følgende svar:
|
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)Jeg laget en deilig ytrefilet for et par uker siden, og med indrefilet blir det vel enda bedre. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Metallica!!
|
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)
Nei det er ikke alltid ferdig mørnet.
|
|
|
#9 |
|
*_*
|
Er det en idé uansett, tro? Eller vil det bli feil om man gjør det på ferdig mørnet kjøtt?
|
|
|
|
#10 |
|
Metallica!!
|
Det blir bare ekstra mørt.
|
|
|
#11 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)Takk for tips, alle - da venter jeg. Og kjøper noe annet til i morgen!
|
|
|
|
#12 |
|
Trøtt
|
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)Jeg ville også ha ventet til laaangt uti juli. Og marinert den, eller brent pepperkort i panna, knust dem og gnidd inn i kjøttet før det ble helgrillet. Helstekt/grillet indrefilet er jammi!
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Tips til rett av indrefilet (storfe)Du må vente til den er ferdig mørnet. Vet ikke om du vet noe om hvor lenge den har mørnet. For helt ferskt kjøtt er i allfall formelen antall dager x antall grader = 40. Det vil si at hvis du har kjøtt liggende i kjøleskapet og det er ca 5 grader så skal det ligge i 8 dager. Men, hvordan det blir når kjøttet er vakumpakket aner jeg ikke. Hvis du vil bruke den tidligere ville jeg i allefall ha pakket den ut av vakumet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Normalt så skal det være det ja. Men, spør i disken. Den hender nok at den er mørnet bare akkurat passe og at den med fordel kan mørnes mer før den tilbredes. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
*_*
|
Nettopp, ja. Det er det jeg mistenker de gangene kjøttet er seigt, selv om det er tilberedet etter alle kunstens regler.
|
|
![]() |
|
|