|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
superbruker
|
![]() Hvor gammel var du da du fikk/kjøpte mobil?En liten spinn off fra når du vil gi dine barn mobil. Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte din første mobil?
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg fikk min første mobil i julegave i -96. Det var en diger Motorola som omtrent var umulig å bruke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?I 1997, da jeg flyttet hjemmefra for å studere.
![]() |
#4 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var gravid med Storemor, så da var jeg vel 22? En ganske fin liten sak, som jeg ikke husker navnet på.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?29 år, august 2000.
![]() |
#6 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var godt voksen kan man si, 29 år eller noe sånt - tror det var i 2000.
![]() |
#8 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?
Kan du beskrive den mobilen? Det var veldig tidlig, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 17 år, så det må ha vært i -97. Jeg var den første i min klasse som kjøpte.
![]() |
#10 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Mobiltelefoni på 1980-tallet
![]() |
#11 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?En sånn her hadde vi tidlig på 80-tallet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg fikk min første da jeg var 19 år og skulle flytte hjemmefra (1998).
![]() |
#13 |
*_*
|
![]() Sv: Hvor gammel var du da du fikk/kjøpte mobil?
Hadde du kanskje Netcom, da? Jeg hadde Telenor-kontantkort og kunne ikke sende sms. Da de innførte sms for kontantkort, markerte de det med en måned gratis sms. Tror jeg fikk træl på tommelen.
![]() |
![]() |
#14 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Hvor gammel var du da du fikk/kjøpte mobil?
Hmm.. Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du da du fikk/kjøpte mobil?Jeg kjøpte meg mobil i -94/-95, da var jeg 23/24 år. Det var før sms'er ble oppdaget, så jeg ga den til pappa etterhvert. I -98 (tror jeg?) fikk jeg den tilbake, og da hadde jeg også oppdaget sms. Det var forresten en Nokia, type murstein.
![]() |
#16 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?16-17 år. I 1995 eller var det 96, nei husker ikke helt årstall.
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 27 da jeg ble pådyttet mobil av min far i julegave i 2000. Den kostet 1 krone og har av flere uavhengige kilder blitt sammenliknet med en Fisher Price-telefon.
![]() |
![]() |
#18 |
*_*
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 17 år og fikk en høyst uhåndterlig Phillips-telefon i bursdagsgave av venninner (de var vel lei av at jeg lånte deres). Det var med kontantkort, så da kunne jeg ikke sende sms. Dette var i '98.
![]() |
![]() |
#19 |
Princess Skids and Scars
|
Hø? Jeg fikk i 95, med kontantkort og sendt sms til den store gullmedaljen. Registreringen var litt forsinket på den tiden, sånn at man ofte kunne sende sms i flere timer etter at kontantkortet var tomt. Jeg husker også at telenor hadde en slags kampanje der du kunne sende gratis sms, det forsvant fort. Jeg var 14, og flørting med gutter fikk en helt annen betydning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg kjøpte min første mobiltelefon på slutten av året 1996, hele 24 år gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|