|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Det var faktisk i 1999 og jeg var 19 år gammel. Jeg, mamma og morfar kjøpte hver vår prikk lik Phillips på Rimi.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg tror jeg kjøpte min første mobil da jeg var 24 år, i 1998. En diger klump av en Nokia, husker jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?
Kan du beskrive den mobilen? Det var veldig tidlig, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?I 1997, da jeg flyttet hjemmefra for å studere.
![]() |
#25 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var godt voksen kan man si, 29 år eller noe sånt - tror det var i 2000.
![]() |
#26 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg var 17 år, så det må ha vært i -97. Jeg var den første i min klasse som kjøpte.
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?En diger motorola av typen som ligner en padde. Den veide ca 500 g og hadde minimal batteri- og lagringskapasitet. Det var '99 og jeg var 25.
![]() |
#28 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Mai 1997, da jeg var 19 år. Det var en Phillips Fizz, med grønt deksel og en liten antenne som måtte dras ut hvis jeg skulle prate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Originala
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg tror det var i 2000. Da var jeg 23 år gammel, og etter mye nøling strandet jeg på at det var en praktisk ting å ha som tilkallingsvikar. Jeg kjøpte en liten og nett Siemens-telefon som jeg var veldig fornøyd med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Mannen og jeg kjøpte en på deling sommeren 99 (var 26 år). Den brukte vi den ferien og etterpå glemte vi den. Vi kjøpte ny mobil på fellesen i 2001. Den ble min sommeren 2002 da mannen kjøpte sin egen og jeg hadde den helt til jeg arvet mannens i 2007. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Fikk min første mobli i 1997. Jeg var 19 år og flyttet hjemmefra for å gå på folkehøgskole. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Come what may...
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jøss ser at jeg var vist veldig tidlig ute. I 1999 hadde jeg kjøpt meg minst 10 forskjellige telefoner. Jeg var rett og slett avhenig. Er det enda.
![]() |
#33 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Jeg fikk også min første mobil fra kjærsten da jeg var 17. Men han var/er slett ikke av den sjalu typen, bare veldig teknologifrik. En Nokia et eller annet. Jeg tror faktisk den virker ennå, seøv om den må lades et par ganger i timen
![]() |
#34 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Tror jeg kjøpte min første mobiltelefon i 1996 eller 1997 og jeg var 21 eller 22 år gammel. Før den tid hadde jeg personsøker og sånn telefonkort til korttelefonkioskene. Sjempepjaktisk å løpe rundt og lete etter telefonboks hver gang det pep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Princess Skids and Scars
|
Hø? Jeg fikk i 95, med kontantkort og sendt sms til den store gullmedaljen. Registreringen var litt forsinket på den tiden, sånn at man ofte kunne sende sms i flere timer etter at kontantkortet var tomt. Jeg husker også at telenor hadde en slags kampanje der du kunne sende gratis sms, det forsvant fort. Jeg var 14, og flørting med gutter fikk en helt annen betydning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Litt info fra Wikipedia: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Mobiltelefoni på 1980-tallet
![]() |
#38 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?En sånn her hadde vi tidlig på 80-tallet: |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Første mobilen ble innkjøpt høsten 2000 og jeg hadde akkurat fylt 26 år. Behovet meldte seg da vi hadde hatt brann i huset vårt, og måtte flytte til midlertidig forsikringsbolig uten fasttelefon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvor gammel var du når du fikk/kjøpte mobil?Våren 1998. jeg var nitten.
![]() |
|
|