|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hva kan en alenemor betale i husleie?Jada, jeg vet dette er et spørsmål i kategorien "hva koster en bil?", men spør endog. Saken er at vi vurderer å leie ut sokkelleilighet i underetasjen. Den er ca 45 kvm stor, ny og pen. Det er stor hage utenfor, og kort vei til kollektiv transport. (Dette er i Oslo.) Jeg har sjekket ut tilsvarende sokkelleiligheter i området, og ser at en pris på rundt 8.000 - 10.000 er naturlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Jeg sitter her og tenker hva jeg kunne klart betale om jeg skulle leie alene. Noe særlig over 6000-7000 ville jeg nok ikke ha klart tror jeg? Men samtidig så vet jeg ikke heller hvilke tilskudd og ordninger man kan få som alenemamma. Jeg tenker kun min lønn.
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Jeg ville maks klart 5000 kroner i leie om jeg hadde vært alene. Lever på studielån (og mannens inntekt) og har liten tid til å jobbe ved siden av.
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Bare en digresjon: Alenemødre får seg også kjærester og plutselig har de tatt opp en ekstra person i husstanden uten at dere kan ta høyere leie eller nekte vedkommende husstandøkningen. (Erfart opptil flere ganger hos naboer som bedriver utleie.)
![]() |
#5 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?
Men vi kan vel avslutte leieforholdet i så måte? Ettersom vi bor i samme hus antar jeg det er greie regler for oppsigelse. Himmel og hav, jeg må konsultere en jurist før jeg begir meg ut på dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Ingenting. En tier i måneden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Ikke snakk om for en student i hvert fall, da måtte det vært en alenemor med grei inntekt, som meg. Jeg kunne klart 8000, ikke mer tror jeg. Betaler 6000 nå og ser at jeg hadde hatt råd til mer.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Nix. Det er ikke saklig oppsigelse. I følge husleieloven kan man ta opp diverse i husstanden uten at det påvirker leieforholdet.
![]() |
#9 |
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?
Så man kan ikke legge inn en klausul i egen kontrakt som forbyr det heller da? (Privat kontrakt, og de vet hva de skriver under på først osv.?)
![]() |
#10 |
Etylbarbital
![]() Sv: Re: Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?
Nix. Det vil være en ugyldig avtale.
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Jeg vil tro at en alenemor som har råd til å betale 8-10000 i husleie tjener omtrent som meg og da heller kjøper enn å leie.
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Helt konkret:
![]() |
#14 |
<*(((<
|
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Tidsbegrenset kontrakt på ett år av gangen er en måte å unngå partnerproblematikken, da kan man velge å ikke fornye uten noen spesiell grunn. :leier ut kjeller: (Det er fortsatt mulig å avtale gjensidig oppsigelse med kortere frist, slik at man ikke låser leietager til å leie hele år.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Tror man kan ha med i kontrakten at flere ikke kan bo der.
![]() |
#18 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Oppsigelse:
![]() |
#20 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva kan en alenemor betale i husleie?Det står så, ja. Hvis man derimot glemmer å sende oppsigelse før 1 år er gått så går avtalen over til å være tidsubestemt.
![]() |
|
|