|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ringskrømt
|
![]() Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Er du enig med rine og hvorfor er du i så fall det? Jeg oppfatter det som nok en ting enkelte bruker for å snakke nedsettende om FP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Ja, det er en smule PK. Vi har ikke voldsom takhøyde på endel prinsippsaker, samtidig som det heldigvis er rom for diskusjon.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Nei, her er alle for opphengt i andre til å være PK.
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Jeg er overhodet ikke enig med rine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?PK er noe fanskap, spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Fra spøk til alvor: Hvis du leser den siste tråden der iallfall jeg ble sittende og måpe: Stolt over søsteren min (Fibi), tror jeg det var, skulle vel svaret gi seg selv. Sist redigert av rine : 14-12-08 kl 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
Ah takk. Jo da synes jeg det. Ikke nødvendigvis i tråd med hva som regnes som politisk korrekt utenfor FP, men det ser ut til å være en egen norm. Det er absolutt åpning for diskusjon, men man må regne med å argumentere skikkelig for seg hvis man har avvikende meninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Ja, jeg synes FP er PK. Dvs at FP har en egen "norm" på mange ting, og at det kanskje blir litt lett å legge seg på denne normen av og til?
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
Det er jeg enig med deg i. Noen ganger blir det for slitsomt å komme med meninger som går litt på tvers, da må en i grunnen ha dagen fri til å forklare og forsvare. Det hender ofte at jeg ikke svarer fordi jeg ikke har tid til all oppfølgingen etterpå.
![]() |
#13 |
Pauset
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Jeg synes FP ofte (men ikke alltid) er ganske PK, og at det oftest (men ikke alltid) skjer på en ok måte - dvs. at det oftest er genuin, gjennomtenkt bevissthet, men at det innimellom sklir over i kjedelighet eller selvgodhet. Jeg synes det som er av kjedelig PK-het for det meste balanseres ved at det er såpass mange som har selvironi og/eller utfordrer etablerte sannheter.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Da legger du noe litt annet i PK enn det jeg gjør, tror jeg. Det å være opptatt av/klar over hva slags bilsikring som faktisk, beviselig er sikrest, blir mer som å - tja - være klar over at røyking er farlig eller at grønnsaker er sunt, kanskje. Med den forskjellen at i motsetning til disse to tingene, så spiller det med bilsikring stor rolle hva man gjør hver gang. Når folk snakker om PK, tenker jeg på det å være overdrevet opptatt av å si ting på en korrekt måte, bare for å være korrekt, liksom - for å gi et godt eller riktig inntrykk av seg selv. Jeg tenker ikke på slike ting som å alltid bruke bilbelte eller la være å råkjøre i tettbygde strøk.
![]() |
#17 |
superbruker
|
![]() |
#18 |
flisespikker
|
Nei, det er sikkert ikke så vanlig utenfor som innenfor FP.
![]() |
#19 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Den er noen damer hvis type jeg kjenner igjen fra skolen, som ligger i bakgrunnen og skal liksom føye den uskikkelige inn i folden. De er sterke, de er mange, og som gode kvinner jobber de i team. Og så er de totalt nazi på noen få områder, da er du fullstendig fjollete som i det hele tatt åpner munnen din - At du våger, liksom! De er speisielt gode å projisere sine ting på deg, som nå vil jeg eksepelvis kunne få en sånn: "Du har nevnt noe om kvinner tidligere du", og dermed er liksom argumentet ødelagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
flisespikker
|
Um, nå er jeg sikkert skikkelig teit og typisk dame, men: Hæ?
![]() |
Emneord |
klassiker, paddemobbing, whisky |
|
|