Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Arne Næss er død

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 11:09   #1
Left
Passiv

Standard

Arne Næss er død

En fantastisk mann er borte.
Men han var jo over 90, og man kan vel i stor grad si at han har levd livet sitt til fulle, og på sine premisser.

Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 11:12   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arne Næss er død.

Ja, i en alder av 96 år, må det vel være lov å legge inn årene. Men det blir liksom litt tomt etter ham, han var noe for seg selv på mange måter.

Gammel 13-01-09, 11:12   #3
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Så trist!

Han har gjort masse andre kun drømmer om ja.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 18:46   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Han var en flott mann som hadde et utrolig liv !

Gammel 13-01-09, 18:47   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arne Næss er død

Gammel 13-01-09, 18:48   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, det har jeg ikke fått med meg. Jeg synes forøvrig at han måtte få lov nå altså. Sist han var på TV var han tydelig blitt gammel og redusert.

Tøffe Arne Næss.

Gammel 13-01-09, 21:26   #7
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Oj, det har jeg ikke fått med meg. Jeg synes forøvrig at han måtte få lov nå altså. Sist han var på TV var han tydelig blitt gammel og redusert.

Tøffe Arne Næss.

Gammel 13-01-09, 20:03   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så trist. Verden har mistet en flott mann. Men han har lagt igjen mange verdifulle spor.

Gammel 13-01-09, 20:35   #9
Solblomst
Passiv

Standard

Hvil i fred.

Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:36   #10
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Min favorittfilosof.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:07   #11
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Huff. Det hadde ikke jeg fått med meg heller.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 22:39   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk er visst i stor sorg. Helt seriøst; hvor lenge forventer man at et menneske skal leve? Klart det er trist å miste et stort menneske, for noen, men å bli i dyp sorg over dette slik det er skrevet enkelte steder i mediene, er ikke det å overdrive aldri så lite?

Gammel 13-01-09, 23:24   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Folk er visst i stor sorg. Helt seriøst; hvor lenge forventer man at et menneske skal leve? Klart det er trist å miste et stort menneske, for noen, men å bli i dyp sorg over dette slik det er skrevet enkelte steder i mediene, er ikke det å overdrive aldri så lite?

Han var jo en gammel mann i ordets rette forstand, så det var vel om ikke forventet, så i hvert fall ikke noe rart at han døde. Og han har levd i ordets rette forstand tror jeg.

Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 09:38   #14
TBM
Passiv

Standard

Det må vel være opp til hver enkelt å avgjøre om man er i sorg eller ikke.

Jeg vil tro at de som kjente ham, har jobbet med ham eller på andre måter har vært påvirket av hans kunnskaper, må få lov til å si at dette er synd selv om han ble gammel?

Det er sikkert stor forskjell fra familie til familie hvor tett man er knyttet til hverandre, men med tanke på mine besteforeldre (92 og 97 år gamle) så vil jeg føle stor sorg den dagen de blir borte - selv om jeg selvsagt rent rasjonelt forstår at de ikke kan leve evig. Det samme for mine foreldre også - selv om de "bare" er i midten av 60-årene nå.

Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 09:44   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig.

Når et så gammelt menneske dør, og som attpåtil har fått levd livet fullt ut, så er det trist fordi en æra er over, men en tragedie er det ikke.

Min mormor var en sånn person, hun ble ordentlig gammel, hun hadde hatt et veldig flott liv, hun hadde vært heldig på så mange måter, mange barn og barnebarn, alle friske, hun hadde stort sett vært frisk selv. Hun døde også vellykket, hun døde etter kort tids sykeleie uten smerter. Jeg hadde mer lyst å feire henne jeg, hun hadde hatt et så bra liv, fra start til slutt. Når gamle folk får en ok død, da er det grunn til å være lettet og takknemlig, det er så mange som ikke får det.

Det samme gjelder Arne Næss, et flott og langt liv er over, og heldigvis har han ikke vært dement og sengeliggende de siste 10 årene.

Gammel 14-01-09, 09:30   #16
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En bra mann. Hill og farvel til ham.

Gammel 14-01-09, 11:29   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er SÅ enig med feire-biten. Jeg er overbevist om at mange mennesker hadde vært ganske så triste om de hadde visst at mennesker sørget over dem.

Gammel 14-01-09, 11:37   #18
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ingen motsetning i å sørge et menneske som er død og å feire det mennesket var og betydde.
Sorg er jo så mangt, jeg vet jeg vil bli lei meg den dagen min farmor dør og kommer selvfølgelig til å la meg få lov å sørge det. Det finnes for meg ingen riktig eller feil måte å føle når man mister et mennesket man er glad i. Selv om det er enklere å forsone seg med det fordi hun har levet et langt liv og er fornøyd selv vil jeg absolutt tillate meg selv å føle den sorgen jeg føler.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:43   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg ser ingen motsetning i å sørge et menneske som er død og å feire det mennesket var og betydde.
Sorg er jo så mangt, jeg vet jeg vil bli lei meg den dagen min farmor dør og kommer selvfølgelig til å la meg få lov å sørge det. Det finnes for meg ingen riktig eller feil måte å føle når man mister et mennesket man er glad i. Selv om det er enklere å forsone seg med det fordi hun har levet et langt liv og er fornøyd selv vil jeg absolutt tillate meg selv å føle den sorgen jeg føler.

Folk er forskjellige. Jeg sørget på en helt annen måte da min far døde enn da eldgamle mormor døde. Det første hadde et element av urettferdighet, en tragedie, mormors død var, selv om det var en sorg over en æra som var over og savn etter en bestemt person, en lettelse over at hennes liv var fullbyrdet og ble avsluttet sånn som hun hadde levet det. Jeg var jo ikke kjempeglad over at hun døde, men jeg syntes at det var helt riktig å også feire at det hadde vært så bra.

Gammel 14-01-09, 11:44   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Sorg, syns jeg, er langt dypere enn aksept, om enn tung aksept. Det er noe over ordet som innebærer nedstemthet og tristhet på en måte som er over normalen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.