|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?I mangel av et bedre ord. "Nasjonalistisk" har jo fått en uheldig bismak etter hvert. Men, altså, hvor mye nasjonalfølelse har du? Hvordan arter den seg?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Jeg eier ikke nasjonalfølelse og jeg bryr meg overhodet ikke om Norge vinner eller taper Grand Prix, fotball-VM eller OL-medaljer og sånt. Likevel må jeg jo si at jeg setter pris på landet jeg bor i, og føler meg heldig som er født akkurat her og ikke noe annet sted. Å være født i Norge er jo som å ha vunnet i lotto, det er et trygt og godt land å bo i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?
Som jeg skulle sagt det selv. |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Jeg finnes ikke patriotisk om man kan dele det opp på denne måten. Jeg bryr meg ingenting om norske utøvere av idrett og musikk vinner ting.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Jeg er nok ganske glad i Norge. Men jeg kjenner at jeg ikke greier å skrive at jeg er nasjonalistisk. :for mange Blitzvafler i ungdommen: |
![]() |
![]() |
#8 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Jeg er veldig splittet, kjenner jeg. Jeg har vokst opp med en svært patriotisk far og hadde "Hvor hen du går i li og fjell" som yndlingssang da jeg var barn. Jeg får tårer i øynene på Vår Frelsers Gravlund når det legges ned krans for Hansteen og Wickstrøm på 17. mai, og jeg har sittet med klump i halsen da jeg fikk inn utenlandssendingen med opplesning av "kongebjørka" da jeg var i utlendighet på 17. mai.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Jeg er glad jeg har vokst opp i Norge, og jeg er glad i Norge på den måten at jeg ser det gode vi har her. Men jeg kunne sagt det samme uansett hvilket land jeg kom fra.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?For egen, egoistisk del er jeg veldig glad for at jeg har vokst opp i Norge, og at barna mine får vokse opp her. Det er få andre steder i verden jeg heller ville at de skulle vokse opp, når man tar alt i betraktning.
![]() |
#11 |
Passiv
|
Nettopp det at det å leve her er lett og bra er jo en grunn til å sette pris på landet. |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Jeg er selvfølgelig helt enig med deg i dette, og for meg henger det sammen med punktet om selvgodhet. Jeg syns nemlig ikke vi er spesielt gode på det området.
![]() |
#13 |
Passiv
|
Aha, sånn å forstå. |
![]() |
![]() |
#14 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer fullt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Tja. Som deg har jeg ting jeg liker og ikke liker ved Norge. Jeg har også funnet ut at av de land jeg har vært i, er det ingen andre jeg har mer lyst til å bo i enn Norge. Det skyldes naturen, klimaet, styresettet, velferdssystemet og mye annet. Men elsker? Nei, så sterke følelser har jeg vel ikke.
![]() |
![]() |
#16 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Jeg stiller meg i rekka som dannes bak deg og de som mener sånn cirka akkurat det du skrev.
![]() |
#17 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Når det gjelder nasjonalfølelsen på sport og grand prix og sånn så er det en verden så fremmed for meg at jeg føler meg som er marsboer. Den skjønner jeg ikke opp-ned på. |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Hey, dette blir da litt kjedelig!!
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Å være norsk er vel å regne som et materielt gode, strekker seg vel ikke lenger enn det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?Skal vi se:
![]() |
|
|