Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 11:15   #1
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor "nasjonalistisk" er du av deg?

Jeg eier ikke nasjonalfølelse og jeg bryr meg overhodet ikke om Norge vinner eller taper Grand Prix, fotball-VM eller OL-medaljer og sånt. Likevel må jeg jo si at jeg setter pris på landet jeg bor i, og føler meg heldig som er født akkurat her og ikke noe annet sted. Å være født i Norge er jo som å ha vunnet i lotto, det er et trygt og godt land å bo i.

Samtidig er det trist å tenke på at det er de færreste som har det så bra som oss, og jeg synes vi (inkludert meg selv) burde bli flinkere til å hjelpe dem som ikke har det så bra. Jeg har et snev av weltschmerz i dag kjenner jeg.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 15:56   #2
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg eier ikke nasjonalfølelse og jeg bryr meg overhodet ikke om Norge vinner eller taper Grand Prix, fotball-VM eller OL-medaljer og sånt. Likevel må jeg jo si at jeg setter pris på landet jeg bor i, og føler meg heldig som er født akkurat her og ikke noe annet sted. Å være født i Norge er jo som å ha vunnet i lotto, det er et trygt og godt land å bo i.

Samtidig er det trist å tenke på at det er de færreste som har det så bra som oss, og jeg synes vi (inkludert meg selv) burde bli flinkere til å hjelpe dem som ikke har det så bra. Jeg har et snev av weltschmerz i dag kjenner jeg.

Som jeg skulle sagt det selv.

Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 16:17   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg finnes ikke patriotisk om man kan dele det opp på denne måten. Jeg bryr meg ingenting om norske utøvere av idrett og musikk vinner ting.

Samtidig så er jeg faktisk veldig nasjonalistisk på vegne av Norge og tildels Europa. Jeg synes Europa er den aller beste verdensdelen, selv om det ikke er perfekt så er jeg veldig glad for at jeg lever i en del av verden hvor likhet uavhengig av kjønn, seksuell legning og rase er satt så høyt, at demokrati og ytringsfrihet er idealene. Selv om jeg ser selvfølgelig at det er ikke ideelt.

Det er mange ting som jeg ikke er stolt av når det gjelder landet vårt, men nå sier jeg noe om hva jeg er stolt av.

Jeg er oppriktig veldig stolt av at den norske oljeformuen ikke gikk til kongefamilien eller til overklassen, men at den er beholdt for det norske folket. Det er vel knapt noen land i verden hvor det har skjedd bortsett fra her.

Jeg er stolt av at alle de store partiene er enige om at man skal ha et offentlig helsevesen (og til og med Frp er jo enig i det, det er jo bare uenighet om hva som er riktig vei) fordi man ønsker en likhet uansett hvilken klasse man kommer fra.

Jeg er stolt over at styresettet i Norge i hovedsak går mer på at man prøver å gjøre samfunnet sånn at folk skal ha det bra, mer enn at det styres av rigide leveregler som kommer av religion.

Jeg er stolt over at i en periode (det holder på å snu med bølgen av nyreligiøsitet som kommer dessverre) så har man hatt en kultur på at viktige beslutninger helst skal være fundert på fornuft og rasjonalitet.

Samtidig så får jeg kvalmefornemmelse over de nordmennene som tror at de eier verden og har blitt sutrete og innbilske.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.