|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg refererer selvsagt til FrP henvisningen i en annen tråd hvor man nok en gang stempler grupper med mennesker som idioter vi kan le av. Ikke bare er det pk her inne å hevde at samtlige av partiets velgere er imbesiler det blir til og med oppfordret til å harselere med denne gruppen mennesker. Det er sagt i mang en tråd at "jeg grupperer ingen mennesker med stigmatiserende begreper" eller "jeg inkluderer alle", vel de holdningene som enkelte ganger projiseres kan sidestilles med en dobbeltmoralisme som ikke ligner grisen. |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Kanskje fordi det er lettere å dømme Frpere enn andre? Det er mer stuerent å si at Frp er tåpelige. Men det er ikke bare Frp som kommer med mye tull og fjas innen politikken.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Hvorfor er det så mye lettere da? Er det virkelig greit å rakke ned på mennesker bare fordi noen mener det er stuerent? Tenk om det ble stuerent å rakke ned på de barnløse eller hva med homofile de må da være en fin gruppe å rakke ned på. For vi klassifiserer jo ikke engang ADHD-barn her inne men det oppfordres til å harselere med en viss andel av norges befolkning på grunn av partitilhørighet. Det vitner om lite klasse og dannelse spør du meg. |
![]() |
![]() |
#4 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Som sagt jeg vet ikke, ofte rakker en vel ned på andre for å fremheve enn selv uansett hva det er og hvilken gruppe det skulle tilhøre.
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg gir i grunn litt blaffen kjenner jeg. Jeg rakker ned på alle, når jeg måtte finne det for godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes det er forskjell på å harselere med en politikk og å rakke ned på et menneske.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Er det ikke å rakke ned på mennesker når man kaller FrP velgere for idioter i grilldress slik jeg har sett det her inne? |
![]() |
![]() |
#8 |
weird
Jo. Jeg tenkte litt høyt om hva som er ok og hva som ikke er det. Altså i forhold til hva jeg synes er ok oppførsel fra min side i forhold til FrP-greia.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
Hvorfor kan du forstå det? Er det fordi dette forumet har en stigmatiserende holdning ovenfor denne siden av det norske politiske mijøet, eller er det fordi det er holdninger her inne i forhold til FrP-velgere som nesten kan sidestilles med nazistenes hets av jøder for å trekke det litt i ekstremen? |
![]() |
![]() |
#10 |
weird
Jeg vet ikke helt.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
OK :klarer ikke å dy meg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
Et godt poeng rine, men det er ikke fullt like pk å hevde at homofile som adopterer er egoister som å hevde at FrP velgere er idioter i grilldress, her inne er det siste utsagnet det som er mest pk. |
![]() |
![]() |
#13 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes og at det er helt utrolig at brukerne på FP som egentlig er så PK faktisk oppfordrer til å stigmatisere en gruppe mennesker på denne måten. Det er helt greit å harselere med Frp velgere, men andre generaliseringer skal man vokte seg vel for, for man kan da såre noen.
![]() |
#14 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg leste ned til denne og dulter på deg. Orker ikke lese hele tråden.
![]() |
#15 |
Metallica!!
|
Dette var vel i overkant nedlatende Smilefjes.
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Helt enig, godt sagt. Jeg har også fått en litt flau smak i munnen hver gang jeg har lest disse nedlatende Frp-innleggene til folk, og jeg tror faktisk også mange her inne ikke vet fullt og helt hva partiet står for. Jeg er ikke noen Frp-er selv og vet ikke nok om dem til å uttale meg, men det virker som om folk her inne rett og slett ofte bare disser partiet fordi det er "in"? Man er liksom "kul" om man gjør det. Det er litt patetisk, egentlig.
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Så vidt jeg husker fra en "hva stemmer du?"-tråd så stemmer ikke det. Det var vel flest venstrefok, var det ikke?
![]() |
#18 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Dette var veldig typisk FrP-argumentasjon, og den imponerer ikke i det hele tatt; «Alle er slemme og rakker ned på oss, mens vi bare vil at alt skal være perfekt, og kan ikke være med å diskutere under slike forhold.» |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Metallica!!
|
Oi såpass ja.
![]() |
|
|