Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 11:04   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?

Jeg er i utgangspunktet i mot å henge ut grupper på den måten som beskrives her. Jeg mener også at FrP-ere er den eneste gruppen som det på FP er både stuereint og PK å "mobbe".

Hovedårsaken er sikkert at FrP-ere ikke er i flertall her. Flere politiske tråder har vist at det blåser en rød vind på FP. FP-ere er ikke representative for det norske folk. SV har f.eks. uforholdsmessig mange sympatisører her hvis man sammenligner med befolkningen forøvrig.

Når man da er tilstrekkeilg mange med røde sympatier så er det lett å hakke løs på de andre. I tillegg vil jeg påstå at SV-ere vet at de sitter i glasshus, med partiet i regjering, og hvor prinsipper og kjepphester rir hverandre i alle retninger. Og fordi de vet at de sitter i glasshus, så styrer man fokuset bort fra egne svakheter og over til erkefienden.

"SV har kanskje glemt Soria Moria-erklæringen, bla, bla, men FRP ER FÆLE DE! TENK AT JEG HØRTE AT EN FRP-ER SKJØT SIN EGEN MOR BARE FORDI MOREN IKKE VILLE VÆRE RASIST, ASSÅ, HELT SANT, HØRTE DET AV MOREN TIL NABOEN TIL BROREN TIL VENNINNA MI, OG HUN VEIT SÅNT!"

He, he, så fikk jeg hetset SV-ere litt også!

Fra spøk til alvor, en ytre fiende er god å ha. Som i slanking av barn-tråden. Når man roter seg inn i diskusjoner hvor noen har sterke prinsipper, noen har sterke følelser, noen har begge deler og noen har ingen av delene, så blir det ampert. Og da er en ytre fiende god å ha, som noe man kan enes om.

Det er forøvrig helt normalt. Se på en hvilken som helst arbeidsplass, nabolag, forening eller hva som helst, man har sine interne "koder". Når det blir små-ampert og folk skuler på hverandre, så vet alle intuitivt hvilke temaer som er gode å gripe fatt i. En stående spøk, kritikk av de naboene i gata på oversiden, ett eller annet som vi vet forener.

Men av prinsipp har jeg lite sansen for det. Jeg syns at når man "går løs på" grupper av befolkningen så er det like ille om man hetser FrP-ere som om man hetser homofile, muslimer eller samer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:44.