Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Forskjellen er selvsagt at det ikke er noen mangel på SV-ere med kunnskap, formuleringsevne og diskusjonsvilje nok på FP til at slike påstander får stå uimotsagt lenge.
Det er derimot svært sjelden at FrP-erne står frem med bedre argumenter enn at det er dårlig gjort å henge ut FrP-ere, og at siden FrP-ere utgjør 30 % av velgermassen burde de bli behandlet bedre.
Jeg skal ikke påta meg å spekulere i hvorfor det er slik.
Jeg syns ikke det er spesielt merkelig, når man vet at flertallet på nettstedet har et politisk ståsted som ligger langt utenfor ens eget, at man da ikke gidder ta opp "kampen" støtt og stadig.
Det blir som å si at på møtene til Jehovas vitner er det jo ingen som har gode argumenter i mot, ergo er de ikke-troende idioter som ikke kan formulere seg. Du går ikke dit hvis du ikke er enig. Og på FP så holder du deg unna politiske diskusjoner hvis du stemmer FrP og ikke er spesielt glad i å bli kalt idiot, egoist, selvsentrert, lite empatisk - og generelt bli stilt til ansvar for ALLE utsagn som noen som sa de stemte FrP noen gang har sagt til noen, ja selv etter å ha vært gjennom flere ledd, forventes det at en FrP-sympatisør kan forsvare og forklare ethvert utsagn.
Jeg er av dem som viser til at FrP har en tredjedel av velgerne bak seg, og at man derfor skal ta partiet på alvor. Jeg stemmer Høyre, men sympatiserer en del med FrP-politikk også. Men jeg vet at å diskutere FrP-politikk med SV-skaren på FP er like meningsløst som å gå på Jehovas Vitner-møter og diskutere Islam.
|