|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Men altså - om en frp-topp tas for fyllekjøring - er det da hetsing å kommentere at han er frp-er? Det er jo et poeng at han er fra et parti som er opptatt av at folk skal få billig sprit og billig bensin - muligens for å kunne kombinere? Jeg leste ikke hele tråden det ble linket til. Men dette er da en helt grei sak å si noe om. |
|
|
|
#62 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er i utgangspunktet i mot å henge ut grupper på den måten som beskrives her. Jeg mener også at FrP-ere er den eneste gruppen som det på FP er både stuereint og PK å "mobbe". |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Det er greit å si at han er FrP-er så lenge han er en partitopp. Men det er ikke greit derav å slutte at alle Frp-ere er slik eller sånn. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
Da er det vel kanskje like greit at det ikke er en like stor representasjon av Frp-velgere her som i den jevne populasjonen da. For om det var slik ville jo FP være et forum for mennesker vi ikke setter så veldig stor pris på. Dersom noen skulle ønske å argumentere mot de lavmåls kommentarene som kommer om deres partitilhørighet sier det seg selv at det ville bli meget vanskelig.
Ikke i samme nedsettende ordelag, Smilefjes. For her inne er vi såpass pk at vi vokter oss for det, Frp-ere derimot er fritt villt fordi de tilhører en gruppe mennesker det er pk å se ned på.
Må si meg veldig enig. Det forundrer meg at det er slik på akkurat dette forumet. Vel er det nok slik andre steder i forumverdenen men FP har jo en litt annen form enn de fleste andre forum. Ikke minst når det gjelder kunnskapsnivå og formuelringsevne. Da blir det så underlig at brukere velger å ordlegge seg slik og dermed hetse en gruppe mennesker i samlet flokk. |
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Det som videre hevdes i tråden er jo at FrP-ere er kriminelle i større grad enn andre mennesker, de voldtar og dreper langt oftere. For ikke å glemme at de er rasister. Det andre som er overraskende i den tråden er at ingen er forundret over at denne partitoppen var fra FrP, som om det ligger en forventning om at det er partitopper i dette partiet som gjør slike ting. |
|
|
|
#66 |
|
Leser
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg er enig i at det er stuerent å hetse Frp-folk på FP. Jeg synes det er en uting, og jeg får en vond smak i munnen når det - lett tilslørt - blir hevdet "at det må da være OK å hetse Frp folk fordi de foreslår så mange teite ting". Ja, det stemmer helt klart at Frp som parti foreslår mange teite ting, men det gir ikke blanco fullmakt til å hetse dem. Det er nøyaktig samme argumentasjonen som at "Hvis en kvinne har vært så teit at hun har giftet seg med en voldelig fyr så har hun bare godt av deng - kanskje hun tenker seg om neste gang hun er på mannfolkjakt" eller klassikeren: "Når man sprader dritings rundt omkring med korte skjørt og en masse mannfolk man ikke kjenner så innviterer man til voldtekt"
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 18-06-09 kl 11:19. Årsak: glemte et ord i siste setning |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Ustabil
|
Jeg syns ikke det er spesielt merkelig, når man vet at flertallet på nettstedet har et politisk ståsted som ligger langt utenfor ens eget, at man da ikke gidder ta opp "kampen" støtt og stadig. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det kommer jo mye rare ting fra FrP i så måte, gjør det ikke? Eller er det fordi media forer en forventning om at det er sånn?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Passiv
|
Det er de jo ikke heller. Men når en av toppene dummer seg innmari ut midt i partiets to kjerneområder så er det lov å godte seg litt for en som ikke er med i gruppen. Fordi det jo ikke er for eksempel en gruppe av svakerestilte dette - dette er en helt frivillig gruppe. |
|
|
|
#70 |
|
Passiv
|
Selvsagt kommer det mye rart fra FrP, noe annet har jeg ikke hevdet heller. Det er en del politikere fra partiet som kommer med en del utspill som får en til å rynke brynene kraftig sammen. |
|
|
|
#71 |
|
weird
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg ser hva du mener, Skvetten. Og jeg har lurt litt på det samme.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?kie - det er ikke mulig å kryssklippe en direktesendt debatt sånn at man sitter igjen med et helt feilaktig bilde. Det nekter jeg å tro. Frp er tradisjonelt sett et parti med en enorm kunnskap om hvordan man bruker media også. Det er jo ikke uten grunn at flere av de som var partibroilere før om årene endte hos Geelmuyden etterpå. |
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Det kan late til at det er slik. For mediene trenger jo alltid "noen" og hvem det er trenger ikke bety stort. Det som kanskje kan være styrende kan jo være at ledelsen i Akersgata kanskje har en annen partitilhørighet enn FrP. Tenk hvilket bråk man kunne stelt i stand dersom man tok for seg et av de andre store partiene, gikk det i sømmene og lagde overskrifter i fete typer. Lurer på om det da ville føre til at andre politiske partier og deres velgere ville bli den gruppen man i full offentlighet det være seg i media, på FP eller andre nettfora og for ikke å glemme blant venner kunne være pk nok til å hetse. |
|
|
|
#74 |
|
weird
Tja. Ordstyrer har vel litt å si for hvem som får snakke når og hvordan debatten utvikler seg?
|
|
|
|
|
#75 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Medier eller ikke medier, det forklarer fremdeles ikke den oppfatningen man har her på FP om at det ikke bare er ok, det er faktisk pk å hetse |
|
|
|
#76 |
|
Introvert optimist
|
Da fokuseres det på politikken og ikke på personer. Det er jo ikke noe problem.
|
|
|
#77 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Skvetten - for min del er det slik at noen ganger er det menn jeg uttaler meg om som "typisk menn". Andre ganger frp-velgere. Jeg kan finne på å si noe om svigermødre og alenemødre også jeg. Jeg føler ikke at det blir riktig å si at jeg hetser noen likevel. Jeg har ikke respekt for alle grupper i samfunnet - men det er vel ikke å hetse dem? |
|
|
|
#78 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har respekt for enkelte av de nevnte eksemplene mine altså. |
|
|
|
#79 |
|
har tatt seg sammen
|
Bytt ut Frp med et hvilket som helst annet parti/forening og enkelte arbeidsplasser så er dette en svært vanlig måte å møte mennesker på. Jeg vet av erfaring at det er fryktelig slitsomt å forholde seg til "den spanske inkvisasjonen" for noe andre har sagt/gjort som tilfeldigvis deler enkelte meninger, interesser eller arbeidsplass.
|
|
|
#80 |
|
Pauset
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?La nå folk stemme hva de vil, sier nå jeg. Jeg syns FrP-politikken er latterlig, men jeg liker mange FrP-velgere. Ei god venninne av meg sitter sågar i Fylkestinget her oppe, nettopp for FrP. |
|
|
|
![]() |
|
|