|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)... Og ser etter flybiletter allerede nå. Skal til Australia. Og det store spørsmålet er: Skal jeg bare kjøpe den billigste biletten uansett flyselskap? Er det noen plasser man kan finne ut noe som helst om de forskjellige flyselskapene eller er det bare å klemme på, med Emirates, South African Airways eller Royal Brunei. Jeg kjenner at jeg ikke er heeeelt komfortabel, men jeg er jo en megapingle, da ...
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Jeg skal ut å fly neste påske ... (om flyselskaper)Jeg har flere kolleger som flyr jevnlig til Australia. Jeg skal sjekke for deg på mandag når jeg er tilbake på jobb, hvis du ikke får mange gode svar her da.
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Jeg er en flypingle, og baserer ikke billettkjøpet kun på pris. Eks synes jeg det er veldig viktig at det ikke er for lang ventetid på de ulike mellomlandingene når man skal på en såpass lang reise. Jeg kan også betale litt mer hvis jeg får første flight ut fra Norge på et fornuftig tidspunkt, jeg hater å måtte stå opp midt på natten for å begynne reisen. Jeg flyr heller ikke med obskure flyselskaper. Jeg har ikke vært i Australia, så jeg har ikke noen spesifikke tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)
Tusen takk, kjempesnilt av deg.
Det er spesielt obskure flyselskaper jeg lurer på.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilke selskap mener du er obskure? Jeg hjelper deg gjerne med rådgivning på den biten
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Jeg har flydd til Australia med KLM/Quantas, Singapore Airlines og British Airways. SA var supert. Vi reiste med baby, og fikk mye god hjelp. Alt fungerte perfekt. BA var skikkelig dårlig, men det er noen år siden, så det kan ha endret seg mye siden den gang.
![]() |
![]() |
#7 |
Leser
|
Tja ... Jeg kan så lite om dette at jeg til og med har problemer med å formulere spørsmålet.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Singapore airlines |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Her er tipsenen jeg fikk:
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Tusen, tusen takk AnneC og Nenne!
![]() |
#11 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Jeg har flydd til Australia i 2006, og sannelig har jeg glemt hvilke selskaper jeg fløy med. Men jeg mener det var Quantas noe av turen i alle fall.
![]() |
#12 |
Trøtt
|
Vi har reist mye og mye langt,ogstøtter helhjertet disse forslagene. KLM kan være veldig bra, men det kommer veldig an på flytypen. Emirates, Thai og Singapore Airlines er mine personlige favoritter på long haul flights. Vi fløy Gulf Air via Heathrow/Bahrain da vi var i Australia, og det var også en svært god opplevelse.
![]() |
#13 |
Leser
|
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Palmen: I den rare prikken jeg sendte skulle jeg spørre om hvorfor du har tittelen flyvertinne, tror den gikk ut halveis i tastingen.
![]() |
#14 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Av de tre du nevner, kan jeg i alle fall anbefale Emirates. Regner med at du skal fly turistklasse, og de har et fantastisk tilbud av in-flight-entertainment (video on demand for alle, 600 ulike kanaler aa velge mellom) og ellers veldig bra service. Stop-over i Dubai er vanligvis en grei ting, men noen ganger maa man vente litt for lenge, saa sjekk dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Sourh African Airways er superbra og har ofte veldig gode seter, det er i alle fall milevis unna noe som kan kalles et obskurt flyselskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Apfel der Zwietracht
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Hei, jeg har bodd og reist frem og tilbake til Australia siden jeg ble født
![]() |
#18 |
This is normal!
|
Ah, heldiggris! Der har jeg vært to ganger og det er helt fantastisk fint.
![]() |
![]() |
#19 |
Apfel der Zwietracht
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Gikk litt fort i svingene, jeg mente selvsagt http://austravel.com
![]() |
#20 |
Apfel der Zwietracht
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal ut og fly neste påske ... (om flyselskaper)Austravel kjører til Perth, men jeg er bedre kjent på den motsatte kystlinjen.
![]() |
|
|