Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har noen et godt tips for høstferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-09, 15:49   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har noen et godt tips for høstferie?

Vi vurderer å ta oss en ukes høstferie, i november sånn ca. Vi vet mye om hvor vi ikke vil, men ikke så mye om hva som hadde vært gøy. Vi vil ikke til New York, og vi vil ikke på chartertur. Vi vil heller ikke feriere i Norge. USA er aktuelt (men altså ikke NY), og store deler av Europa, men ikke steder med dårlige sykehus.

Noen som har et godt tips? Vi er to voksne og en fireåring.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:09   #2
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Island! Dit skal vi i november også. Håper det blir bra, i alle fall. Badetemperaturene er det i alle fall ikke noe å si på, året rundt. Og jeg skal ri på islandshester gjennom ruskete novembervær og se flott natur. Og buss-sight-seeing. Og shopping og restaurnater.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:32   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Roma? Toscana?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:36   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Roma? Toscana?

Kan ikke Toscana være litt surt i november? Vi bodde i Milano i tre år og da var det ofte surt og tåkete i november. Det kunne være strålende flott vær også, men det var tåkemåneden over alle. Men er man i en by så gjør det vel kanskje ikke så mye. Firenze?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:44   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Kan ikke Toscana være litt surt i november? Vi bodde i Milano i tre år og da var det ofte surt og tåkete i november. Det kunne være strålende flott vær også, men det var tåkemåneden over alle. Men er man i en by så gjør det vel kanskje ikke så mye. Firenze?

Joa, men skal man ha sol og varme, er det jo ikke så veldig mye å velge i om man ikke vil ha charterferie og bare har en uke på seg? På storbyferier er ikke været så viktig, synes jeg, så fremt det ikke snør og er for kaldt. Vi var i Roma i september sist og holdt på å krepere, så jeg innbiller meg at noe senere kan være bra.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:47   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.435
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Joa, men skal man ha sol og varme, er det jo ikke så veldig mye å velge i om man ikke vil ha charterferie og bare har en uke på seg? På storbyferier er ikke været så viktig, synes jeg, så fremt det ikke snør og er for kaldt. Vi var i Roma i september sist og holdt på å krepere, så jeg innbiller meg at noe senere kan være bra.

Det er selvsagt sant. Men det er i hvert fall den siste måneden jeg skulle anbefale noen til å dra til Milano for ofte ser man likke lenger enn to billengder foran seg. Det er ikke så hyggelig og i tillegg blir det rått og kaldt. Men det kan være annerledes i Toscana for der er det mer fjell.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:34   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.997
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Paris, med et par dager i Eorudisney med poden.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 16:56   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Paris, med et par dager i Eorudisney med poden.

Eurodisney? Vi hadde en tur til Disneyworld i Florida i sommer, og likte det IKKE. Jeg trenger nok 10-20 års pause fra årets opplevelse til jeg orker det igjen.

Island: Dit skal jeg i mars neste år, så den drøyer jeg.

Roma: Jo ... Vi var der for et par år siden, og da var det stor stas for guttungen. Men en hel uke er for lenge synes jeg. Jeg tror ren storbyferie blir feil akkurat nå. I hvert fall en såpass liten storby.

Vi snakket såvidt om New England i går, at det hadde vært moro å se høsten der. Er det fortsatt høst i november? Eller blir det vinter da? Jeg gidder nemlig ikke dra et sted for å titte på vinteren altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 17:01   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

,Jeg gidder nemlig ikke dra et sted for å titte på vinteren altså.

Enig. Diskusjonen har gått heftig her hjemme i perioder, for guttungen vil til Svalbard. Jeg sier nei, mine dyrebare feriedager og feriepenger skal gå sørover.

Som et kompromiss skal vi nå til Edinburgh i høstferien. Det ser ut som det kan bli ganske ok.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 17:01   #10
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.793
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Hadde jeg kunnet velge hadde jeg valgt å loffe rundt på Korsika igjen. Sardinia og Sicilia hadde også vært høyt på listen. Vet ikke så mye om sykehusene der, og men temperaturene vil jeg tro ikke er så ille.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 17:46   #11
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Skottland kunne kanskje vært spennende ja. Der har jeg aldri vært.

Hva med Frankrike, finnes det et sted som ikke er surt og guffent der i november? Ikke Cote d'Azur, jeg vil et sted jeg ikke har vært.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 18:01   #12
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Skottland kunne kanskje vært spennende ja. Der har jeg aldri vært.

Hva med Frankrike, finnes det et sted som ikke er surt og guffent der i november? Ikke Cote d'Azur, jeg vil et sted jeg ikke har vært.

I Skottland er det ekstremt surt i november.

Hva med helt sør i Spania? Se apene i Gibraltar og sånn.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 18:27   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.462
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi snakket såvidt om New England i går, at det hadde vært moro å se høsten der. Er det fortsatt høst i november? Eller blir det vinter da? Jeg gidder nemlig ikke dra et sted for å titte på vinteren altså.

Det har nok blitt vinter da. Hva med Savannah? Jeg vet det er billige billetter til Atlanta rundt de tider.

New Orleans vil jeg ikke anbefale i de perioder, da er mulighetene for å møte en storm relativt stor.

Austin?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 21:06   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.997
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Egypt da?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 21:11   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.251
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Da er jeg frampå med mitt evige gnål: Dubai. I november flyr Norwegian direkte dit, så det tar ikke allverdens tid. Kun 2 timers tidsforskjelt, ideelt for poden. Garantert ikke regn, garantert varmt og godt. Mye å finne på for store og små, og pga finanskrisa er hotellprisene til å leve med også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 20:16   #16
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Jeg finner ikke noe som frister. Så vanskelig dette skulle være da. Et kult sted å feire Halloween hadde vært bra. Men samtidig så føles det feil å ikke reise mot varmen. Jeje.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 20:49   #17
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Jeg kjenner på meg at jeg godt kunne tenkt meg en tur til Palmen-land, gjerne med Palmen som guide. :drømme:

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 21:42   #18
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.407
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Dubai må da være midt i blinken! Det hørtes forlokkende ut.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 21:51   #19
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

*stemmer også for Edinburgh*. Fantastisk og lett tilgjenglig by ....

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 19:55   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.251
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen et godt tips for høstferie?

Jeg ser at Lufthansa har billetter til Midt-Østen for 2500 kr pr pers tur/retur nå, med avreise i november/desember. Om dette gjentar seg neste år kunne man jo tenke seg en FP-langweeken til Dubai?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no