|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Har noen et godt tips for høstferie?Vi vurderer å ta oss en ukes høstferie, i november sånn ca. Vi vet mye om hvor vi ikke vil, men ikke så mye om hva som hadde vært gøy. Vi vil ikke til New York, og vi vil ikke på chartertur. Vi vil heller ikke feriere i Norge. USA er aktuelt (men altså ikke NY), og store deler av Europa, men ikke steder med dårlige sykehus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Island!
![]() |
#4 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Paris, med et par dager i Eorudisney med poden.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?
Kan ikke Toscana være litt surt i november? Vi bodde i Milano i tre år og da var det ofte surt og tåkete i november. Det kunne være strålende flott vær også, men det var tåkemåneden over alle. Men er man i en by så gjør det vel kanskje ikke så mye. Firenze? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En som trener
|
Joa, men skal man ha sol og varme, er det jo ikke så veldig mye å velge i om man ikke vil ha charterferie og bare har en uke på seg? På storbyferier er ikke været så viktig, synes jeg, så fremt det ikke snør og er for kaldt. Vi var i Roma i september sist og holdt på å krepere, så jeg innbiller meg at noe senere kan være bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er selvsagt sant. Men det er i hvert fall den siste måneden jeg skulle anbefale noen til å dra til Milano for ofte ser man likke lenger enn to billengder foran seg. Det er ikke så hyggelig og i tillegg blir det rått og kaldt. Men det kan være annerledes i Toscana for der er det mer fjell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
Eurodisney? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
guru advisor
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Hadde jeg kunnet velge hadde jeg valgt å loffe rundt på Korsika igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. Diskusjonen har gått heftig her hjemme i perioder, for guttungen vil til Svalbard. Jeg sier nei, mine dyrebare feriedager og feriepenger skal gå sørover.
![]() |
#11 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Skottland kunne kanskje vært spennende ja. Der har jeg aldri vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
En som trener
|
I Skottland er det ekstremt surt i november. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Det har nok blitt vinter da. Hva med Savannah? Jeg vet det er billige billetter til Atlanta rundt de tider.
![]() |
#14 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Egypt da?
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Da er jeg frampå med mitt evige gnål: Dubai. I november flyr Norwegian direkte dit, så det tar ikke allverdens tid. Kun 2 timers tidsforskjelt, ideelt for poden. Garantert ikke regn, garantert varmt og godt. Mye å finne på for store og små, og pga finanskrisa er hotellprisene til å leve med også.
![]() |
#16 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Jeg kjenner på meg at jeg godt kunne tenkt meg en tur til Palmen-land, gjerne med Palmen som guide. :drømme:
![]() |
![]() |
#19 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?*stemmer også for Edinburgh*. Fantastisk og lett tilgjenglig by ....
![]() |
#20 |
Trøtt
|
![]() Sv: Har noen et godt tips for høstferie?Jeg ser at Lufthansa har billetter til Midt-Østen for 2500 kr pr pers tur/retur nå, med avreise i november/desember. Om dette gjentar seg neste år kunne man jo tenke seg en FP-langweeken til Dubai?
![]() |
|
|