Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-09, 19:50   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

Hva slags vogn kjøper jeg da?

På hånda har jeg en Simo sportstrille, men før jeg bestemmer meg så får jeg høre hva slags vogn som dekker dette og hva prisen brukt/ny evnt vil bli.

Jeg ønsker:
At babyen kan se på meg. Vogna kan gjerne være vendbar, men siden hun kun er 6 mndr, ønsker jeg at hun kan se meg.

At hun kan sove i den, bruke den vognperioden ut og ha plass til voksiposen sin.

Helst fire hjul.

Tyngde, størrelse o.l. spiller ingen rolle. Det viktigste er at den er komfortabel for babyen.

Gammel 16-09-09, 20:07   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

I den sportstrilla til Simo, som du la ut tråd om tidligere her, kan du ikke ha barnet ditt vendt mot deg.

Vil forøvrig ikke anbefale denne trillen som turvogn, da den er supertung og vond å trille (har hatt 2-3 typer av Simo sine sportstriller selv).

Skal den derimot brukes til sovevogn i barnehagen, er den suuper, da den har lang liggelengde og veldig stabil (ikke velter).

Skal du ha en sportsvogn til turbruk, samt en vendbar en, ville jeg satset på en Brio Happy eller Teutonia Mistral.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:35   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kan jo tilføye at jeg har en Brio Race ventende i boden, men synes denne er både åpen og for stor for lille.

Nå har mine tre andre barn sluttet å sove på dagen rundt halvannet år, så egentlig har jeg ikke behov for den drøye metern som Simo gir.

Mannen er totalt uinteressert i hva jeg jobber med akkurat nå, og det er rimelig frustrerende.

Gammel 16-09-09, 21:37   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Brio Happy er ihvertfall en lett vogn. Synes den er veldig fin.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:02   #5
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Fant fint lite Brio Happy på Finn. Og vi ønsker ikke å betale skjorta for en vogn akkurat nå.

Hva med denne?

1000 kr.

Gammel 16-09-09, 22:06   #6
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det mistral? <Synet mitt er ikke helt på topp i kveld>
Jeg brukte mistral fra fødselen og frem til jeg byttet til tilsvarende vogn som race. Jeg tror denne kan funke til ditt behov.

Gammel 17-09-09, 08:05   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Fant fint lite Brio Happy på Finn. Og vi ønsker ikke å betale skjorta for en vogn akkurat nå.

Hva med denne?

1000 kr.

På denne fikk jeg dette som svar:

Sitat:

Jeg tror at den heter Mistral men er ikke helst sikker. Håndtaket kan vendes både mot og fra den som triller.
Vognen er ifra 2005. Det følger med både regntrekk og en sovepose som passer.

Sjekker linkene nå.

Gammel 16-09-09, 23:59   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En Simo kombi gjør alt det du ønsker deg, og den gjør det veldig bra. Den er jo veldig dyr hvis du skal kjøpe den ny da, siden du må ta med bagen på kjøpet, men hvis brukt er aktuelt, er det veldig mange slike vogner til en brukbar pris på finn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 16:07   #9
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Aner ikke ang hjul, men fin vogn. Mange har veldig gode erfaringer med slike. 1000,- må være utrolig kjekk pris.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 17:23   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ville gått for den fineste/nyeste. Trenger ikke så mye utstyr, men bra at noe er i god kvalitet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 18:43   #11
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Den siste der har luftkanalhjul, de er litt lettere enn lufthjul. Men de kom ikke før i 06 tror jeg, så der har de sikkert kjøpt nye hjul til vogna en gang, for vogna er 05 modell.

Gammel 19-09-09, 19:08   #12
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Den siste der har luftkanalhjul, de er litt lettere enn lufthjul. Men de kom ikke før i 06 tror jeg, så der har de sikkert kjøpt nye hjul til vogna en gang, for vogna er 05 modell.

Men jeg har hørt at vogna blir bedre både for triller og passasjer om det er lufthjul. Stemmer det? Lurer på om jeg skal gå for 06-modellen uten utstyr. Jeg har jo egentlig det jeg trenger.

Hva slags modell er dette?

Nå maser jeg fælt her, men jeg må jo være sikker på at jeg gjør et godt valg.

Sist redigert av Stine-mor : 19-09-09 kl 19:18.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 19:27   #13
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Men jeg har hørt at vogna blir bedre både for triller og passasjer om det er lufthjul. Stemmer det? Lurer på om jeg skal gå for 06-modellen uten utstyr. Jeg har jo egentlig det jeg trenger.

Hva slags modell er dette?

Nå maser jeg fælt her, men jeg må jo være sikker på at jeg gjør et godt valg.

Lufthjul vs. luftkanalhjul er smak og behag, jeg har prøvd begge deler, og synes egentlig begge deler fungerer veldig bra til sitt bruk. Har nemlig stått maaaaange kilometer hjemmefra, med punktert lufthjul.

Den modellen du linker til sist der, er en 02 eller 03 modell, altså gammel. Jeg syntes 06 modellen du la inn bilde av, så veldig fin ut, og hvis du har alt utstyret du trenger fra før, er det jo greit å kjøpe en litt nyere modell.
Nå husker jeg ikke om det var lufthjul på den?

Gammel 19-09-09, 19:35   #14
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Her er 06-modellen til 1500 kr. Kjempefin, synes jeg, men uten lufthjul.

Evnt denne, men den må sendes.

Hjemme har jeg voksipose og myggnett. Må evnt ha regntrekk og kaaaanskje stelleveske ved siden av.

Gammel 21-09-09, 17:55   #15
Left
Passiv

Standard

Har du sett på Quinny 4XL da?
Den kan du få billig, den er vendbar, og den er veldig god å trille. Den finnes det bag til.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18980827

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18897986

Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:57   #16
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Jeg vil ikke ha Quinny. Vil helst ha Teutonia (Mistral), Emmaljunga, Brio eller Simo.

Jakten fortsetter, for CityCrossen jeg skulle hente i dag, fikk jeg ikke likevel.

Avtalen var at han skulle få vogna til Drammen og sende meg mail med når jeg skulle hente.
Så hørte jeg ikke noe i dag, så i ettermiddag mailet jeg nummeret mitt så han kunne nå meg.

Fikk som svar at budet på vogna var på 2500 og vogna ble hentet i morgen.

Jeg svarte bare tørt at jeg ikke visste at det var budrunde.

Litt snurt? Åjadda.

Mistralen over var litt solbleket og har noe slitte hjul, men fortsatt veldig fin.

Gammel 23-09-09, 14:45   #17
Left
Passiv

Standard

Har du sett på Hartan da?

Denne:

Vendbar, slik at du kan ha henne mot deg.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18572527

Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 16:08   #18
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Hartan har vel ikke spesielt bra rykte på seg?

Jeg venter på bilder av en 06-modell Mistral i dag. Spent.

Gammel 23-09-09, 19:54   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ville ikke kjøpt hartan nei eller carena vogner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 21:53   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tommelen opp for Mistral! Det er den vogna jeg har vært mest fornøyd med. Liker TFK-vogna vi har nå også, fordi den tar liten plass i bilen, men den er på langt nær så stødig som firehjulinger. Simo sportsvogn var også glimrende, men da for eldre barn som kan sitte vendt fra den som triller. Lang liggelengde, slett ikke så tung (synes jeg), regulerbart fotbrett og lun og god.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.