Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-09, 20:50   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

Hva slags vogn kjøper jeg da?

På hånda har jeg en Simo sportstrille, men før jeg bestemmer meg så får jeg høre hva slags vogn som dekker dette og hva prisen brukt/ny evnt vil bli.

Jeg ønsker:
At babyen kan se på meg. Vogna kan gjerne være vendbar, men siden hun kun er 6 mndr, ønsker jeg at hun kan se meg.

At hun kan sove i den, bruke den vognperioden ut og ha plass til voksiposen sin.

Helst fire hjul.

Tyngde, størrelse o.l. spiller ingen rolle. Det viktigste er at den er komfortabel for babyen.

Gammel 16-09-09, 21:07   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

I den sportstrilla til Simo, som du la ut tråd om tidligere her, kan du ikke ha barnet ditt vendt mot deg.

Vil forøvrig ikke anbefale denne trillen som turvogn, da den er supertung og vond å trille (har hatt 2-3 typer av Simo sine sportstriller selv).

Skal den derimot brukes til sovevogn i barnehagen, er den suuper, da den har lang liggelengde og veldig stabil (ikke velter).

Skal du ha en sportsvogn til turbruk, samt en vendbar en, ville jeg satset på en Brio Happy eller Teutonia Mistral.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 22:35   #3
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Kan jo tilføye at jeg har en Brio Race ventende i boden, men synes denne er både åpen og for stor for lille.

Nå har mine tre andre barn sluttet å sove på dagen rundt halvannet år, så egentlig har jeg ikke behov for den drøye metern som Simo gir.

Mannen er totalt uinteressert i hva jeg jobber med akkurat nå, og det er rimelig frustrerende.

Gammel 16-09-09, 22:37   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Brio Happy er ihvertfall en lett vogn. Synes den er veldig fin.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 23:02   #5
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Fant fint lite Brio Happy på Finn. Og vi ønsker ikke å betale skjorta for en vogn akkurat nå.

Hva med denne?

1000 kr.

Gammel 16-09-09, 23:06   #6
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det mistral? <Synet mitt er ikke helt på topp i kveld>
Jeg brukte mistral fra fødselen og frem til jeg byttet til tilsvarende vogn som race. Jeg tror denne kan funke til ditt behov.

Gammel 16-09-09, 23:28   #7
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Aner egentlig ikke? Fikk tips om at det var Mistral, eldre enn 2005 modell.

Jeg bare pøser på med alternativer her. Har jo ikke peiling på hva som er bra eller ei.

Denne til 500 kr
:

Gammel 16-09-09, 23:56   #8
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Ser veldig ut som samme vogn som ei i den første barselgruppa mi brukte. Hun brukte aldri softbag, bare voksipose. Det har funket bra for henne og hennes to barn

sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 00:26   #9
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg brukte heller aldri softbag, bare en god pose.

Gammel 17-09-09, 00:29   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er litt eldre Teutonia Mistral ja. Men dog ganske lik den jeg hadde i 2006. Den hadde slik vippefunksjon på styret, man kunne bare vippe styret over for å endre kjøreretningen for barnet.

Superlun kalesje (faktisk bedre enn på Simo som jeg også var veldig fornøyd med). Veldig fornøyd med komfort både for liten og stor (altså trilleegenskaper ).

Er du vant til Simo, så er det litt uvant at vognen er litt lavere i sittedelen samt at den ikke har så voldsom fjøring som Simoen).

Her er evt en fin Brio vogn (ikke Happy) :

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19008529

Og her er en Happy (litt dyrere):
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18997890

Sist redigert av Liljekonvall : 17-09-09 kl 00:51.
Gammel 17-09-09, 00:59   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En Simo kombi gjør alt det du ønsker deg, og den gjør det veldig bra. Den er jo veldig dyr hvis du skal kjøpe den ny da, siden du må ta med bagen på kjøpet, men hvis brukt er aktuelt, er det veldig mange slike vogner til en brukbar pris på finn.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:05   #12
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Fant fint lite Brio Happy på Finn. Og vi ønsker ikke å betale skjorta for en vogn akkurat nå.

Hva med denne?

1000 kr.

På denne fikk jeg dette som svar:

Sitat:

Jeg tror at den heter Mistral men er ikke helst sikker. Håndtaket kan vendes både mot og fra den som triller.
Vognen er ifra 2005. Det følger med både regntrekk og en sovepose som passer.

Sjekker linkene nå.

Gammel 17-09-09, 09:52   #13
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har selv en Mistral til minstemor. Liker den godt, og den er nå i barnehagen sammen med henne. Jeg brukte den ellers til vanlig fra 6 mnd til hun bikka året.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 21:16   #14
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Mannen har talt: Vogna skal ikke koste over 1500 kr.

Så jeg kikker på Finn, og trenger innspill på disse vognene.

Her er en til 1000. Eier sier 2005-modell, NM-damene sier eldre.
Her er en til 1400. (2005-modell.)
Her er en til 1300.
Her er en til 500. (Skeptisk.)
Her er en til 1500.

Gammel 17-09-09, 21:25   #15
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På mange vogner, og hvertfall alle Teutoniavogner, står modell og årsmodell på ene akslingen på vogna, så du kan jo be selger sjekke.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 21:29   #16
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du skal kjøpe Mistral brukt så sjekk kalesjen. Jeg kjøpte 2005-modell på finn og kalesjen ble veldig fort helt ubrukelig (holdt seg ikke oppe). Når jeg søkte på nettet fikk jeg inntrykk av at dette var et ikke helt uvanlig problem. Heldigvis er ei i barselsgruppa skrotsamler og hadde en ekstra kalesje liggende. Er forøvrig fornøyd med vogna sånn ellers

Den første er veldig ulik min 2005-modell...

Gammel 17-09-09, 21:54   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Den siste vogna (til kr 1500,-) er den nyeste av disse. Den har helt lik kalesje som den jeg hadde (kjøpt ny i 06) og har ikke plast, men stoff på siden (der barnet ofte holder armene sine...). De eldre modellene har en litt mer firkanta kalesje og plast på siden.

Har du bestemt deg for Teutonia ? I såfall ville jeg kjøpt den nyeste modellen, så sant den er pent brukt (ikke slitt eller stygg på noen måte).

Lykke til

Gammel 17-09-09, 22:04   #18
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Nei, jeg har vel egentlig ikke bestemt meg. Det er sååå vanskelig. Har jo litt lyst på Emmaljunga også. Og Brio. Og Simo.

Gammel 17-09-09, 22:37   #19
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Nei, jeg har vel egentlig ikke bestemt meg. Det er sååå vanskelig. Har jo litt lyst på Emmaljunga også. Og Brio. Og Simo.

Hvis du har mulighet, ville jeg tatt en rask tur i butikker som fører disse merkene, og sett på og prøvd å trille.....

Brio og Teutonia er vel de letteste mens Simo og Emmaljunga er noe tyngre og muligens noe romsligere. Har hatt alle merkene bortsett fra Emmaljunga. Min svigerinne har til snuppa si nå, og den er kjempefin (duovogn), stoooor plass men ganske tung.
Brio hadde jeg en kort uke, men ble aldri vant til teleskophåndtaket, så da solgte jeg den igjen.
Teutoniaen var jeg veldig fornøyd med, bortsett fra hjulene. Kjøpte fancy breie og flate hjul....greie nok på sommeren/høsten, men når snøen kom bare gled vognen istedenfor å rulle.. Ellers var den knallgod å trille, jenta vår satt og sov veldig godt i den og det var gull å kunne snu kjøreretningen i forhold til sol osv.....Kjempelun og god kalesje, veldig kjekt på vinteren når jenta vår sov ute.

Ellers elsket jeg også Simo, men synes de ble litt store og tunge når jeg var ferdig med babyperioden.

Mitt råd er å prøve tilsvarende vogner før du bestemmer deg, og se godt på vognen du kjøper når du har bestemt deg.

Gammel 17-09-09, 22:45   #20
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

For meg spiller ikke vekta noen rolle.

Jeg har prøvd alle, og kan venne meg til at ikke alle har Simoens myke fjæring.

Men er Mistralen veldig lav? I sittedelen?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.