Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Må si jeg blir litt bekymret (influensa)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 01:24   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Må si jeg blir litt bekymret (influensa)

Flere og flere Oslo-skoler har fått svineinfluensasmittede. Skal dere som bor i Oslo vaksinere barna deres som går på skolen? Vi bor jo ikke i Oslo men ikke langt unna så blir litt i tvil hva vi skal gjøre angående Christian og vaksinen.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=569283

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 02:53   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må si jeg blir litt bekymret

Vi bor ikke i Oslo, men her der vi bor så vil skolene/kommunen at alle vaksinerer barna sine. I nabokommunen kan alle barna vaksineres fritt på skolen.

Jeg er egentlig ikke så redd for svineinfluensaen etter at mannen hadde det i juni. Visst han var syk, men trolig mindre syk enn av vanlig influensa. Herremannen har dog astma så vi kommer å vaksinere ham. Jeg tror kanskje jeg like så godt vaksinerer meg selv også. Hvorfor ikke, tenker jeg. Det skulle være veldig tungt å bli syk når jeg er veldig mye alene med Herremannen da Pelenmannen reiser veldig mye.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 09:58   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig usikker, vi bor i oslo.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:08   #4
vmapo
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2009
vmapo er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Ikke rart du blir bekymret når FHI kommer med så mye løgn/usikkerhet.
Var det ikke over 1 million til nærme halve befolkningen som skulle bli smittet i løpet av september - oktober?
Var det ikke forventet minst 100000 døde i løpet av høsten, ifølge FHI?

Jeg kan bare annbefale å ikke ta vaksinen og dersom ungen min får vaksinen på skolen uten min tilatelse så kommer jeg til å anklage helsesøsteren (eller personen som gir vaksinen) for mord forsøk :P
http://www.facebook.com/home.php#/gr...id=51967159085

vmapo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:52   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av vmapo, her.

Var det ikke over 1 million til nærme halve befolkningen som skulle bli smittet i løpet av september - oktober?

Jeg kan bare annbefale å ikke ta vaksinen og dersom ungen min får vaksinen på skolen uten min tilatelse så kommer jeg til å anklage helsesøsteren (eller personen som gir vaksinen) for mord forsøk :P

Jeg kan forsikre deg om at ingen kommer til å vaksinere barnet ditt uten din tillatelse. Velkommen til forumet forresten.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:57   #6
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Men finnes det noen som helst statistikk på hvor farlig svineinfluensa er i forhold til f.eks vanlig influensa? Hvor mange mennesker omkommer hvert år av vanlig influensa? etter det jeg forstår er det ganske mange. Men det er kanskje bare eldre og de med nedsatt immunforsvar? Det som er annerledes med svineinfluensa er at også "vanlig" friske mennesker dør?

Jeg vet jo alt for lite om dette, helt klart og tydlig. Men jeg vil ikke la meg skremmes til å vaksinere hvis det fortsatt overhode ikke er grunn til det. Det er mange fornuftige folk som sier at massevaksine pga av dette er nærmest galskap. Det er vel det jeg innerst inne tror også.

Gammel 20-10-09, 11:48   #7
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

http://www.facebook.com/home.php#/gr...id=51967159085

Sånn innklegg er jo informative, hva iallverdebn er vitsen med å kludre til den allerede kompliserte informasjonen rundt dette?

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 13:29   #8
vmapo
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Sånn innklegg er jo informative, hva iallverdebn er vitsen med å kludre til den allerede kompliserte informasjonen rundt dette?

Jeg prøver bare å få så mange som mulig til å se alle sider av informasjonen rundt denne influensaen og vaksinasjoner.
Ikke bare det som mediaen og Vaksineselskapene vil at du skal vite.
Det finnes mange linker til mye gode informasjon om hvorfor man ikke burde ta vaksinasjonen i den facebook gruppen.
På lik linje som det finnes masse lenker til gode informasjon om hvorfor man burde ta vaksinasjonen i avisene.

Jeg kan også si at det som fikk meg til å ta det endelig beslutningen for å ikke la barnet vaksineres er at alle som kjøper vaksinasjonen må godta at leggemiddel selskapet avskriver seg alt ansvar dersom vaksinasjonen skulle ha et skaddende bieffekt eller ikke fungere i det hele tatt.
Hvis dem ikke kan ta ansvar for skaddende bieffekt/defekt produkt hvordan kan jeg da stole på dem når de sier at det er "helt trygg"?

Er det ikke slik at alle produsenter som produserer noe som helst skal ta ansvar for defekte/helseskadelig produkter?

Takk for velkomsten forestten, pippimamma

Gammel 20-10-09, 13:44   #9
Left
Passiv

Standard

På lik linje som det finnes masse lenker til gode informasjon om hvorfor man burde ta vaksinasjonen i avisene.

Hvorfor skal man ta vaksinen i avisene egentlig? Lager de egne vaksinasjonspoliklinikker i redaksjonen?

Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:41   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes mange linker til mye gode informasjon om hvorfor man ikke burde ta vaksinasjonen i den facebook gruppen.

Hvilke kriterier bruker du for å avgjøre for deg selv hvilke sider som er riktig informasjon og hva som er bare vås?

Har du noe grunnkunskap i immunologi som kan hjelpe deg for eksempel? Vet du hvordan vaksiner virker? Har du noe trening i å evaluere medisinsk dokumentasjon?

Gammel 20-10-09, 17:14   #11
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Jeg prøver bare å få så mange som mulig til å se alle sider av informasjonen rundt denne influensaen og vaksinasjoner.
Ikke bare det som mediaen og Vaksineselskapene vil at du skal vite.

Jeg kan også si at det som fikk meg til å ta det endelig beslutningen for å ikke la barnet vaksineres er at alle som kjøper vaksinasjonen må godta at leggemiddel selskapet avskriver seg alt ansvar dersom vaksinasjonen skulle ha et skaddende bieffekt eller ikke fungere i det hele tatt.
Hvis dem ikke kan ta ansvar for skaddende bieffekt/defekt produkt hvordan kan jeg da stole på dem når de sier at det er "helt trygg"?

Er det ikke slik at alle produsenter som produserer noe som helst skal ta ansvar for defekte/helseskadelig produkter?

Takk for velkomsten forestten, pippimamma

Jeg reagerte på kommunikasjone du hadde ved å beskylde myndighetene for å lyve, det synes jeg er misinformasjon, og tar bort verdien av det du har av sunn skepsis, og gjør om budskapet ditt til populistisk informasjon uten mening....

Når det gjelder denne garantier mot bivirkninger; jeg vil tro at de fleste medisiner/vaksiner kan ha bivirkninger, men det å ikke la seg vaksinere kan også ha bivirkninger, så man må jo veie disse opp mot hverandre da.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:47   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, og det er derfor myndighetene pusher "vaksiner", det er egentlig bare kontrollert infisering for å fylle denne kvoten. Norske myndigheter har jo nære bånd til USA og legemiddelindustrien, og hvorfor ellers fikk Obama fredsprisen lixom? Det var jo bare et bokføringstriks for å overføre hans andel av honoraret. Og Jagland spilte rollen som uvitende medsammensvoren perfekt, med sin dårlige, stotrende engelsk!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 14:54   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der var Kif, på vegne av vanvittig mange. Det er alarm!

Gammel 20-10-09, 10:04   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er påvist svineinfluensa hos en elev på trinnet til yngstemann. Men siden ingen i familien vår er i noen risikogruppe, så ser jeg ingen grunn til å vaksinere. Yngstemann går på en spesialskole én dag i uka, så den eneste grunnen til å velge å vaksinere hadde vært dersom spesialskolen ønsket det pga. at mange elever tilhører risikogruppene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:18   #15
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er påvist svineinfluensa hos en elev på trinnet til yngstemann

Høh? Så dere foreldre med barn i samme klasse har fått beskjed, men ingen andre? Jeg regner med at influensaen smitter like godt på SFO som i klasserommet?

Gammel 20-10-09, 10:22   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Høh? Så dere foreldre med barn i samme klasse har fått beskjed, men ingen andre? Jeg regner med at influensaen smitter like godt på SFO som i klasserommet?

Vi fikk lapp i går. Den var sendt ut til foreldre med barn på 1. og 2. trinn. Mer vet jeg ikke.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:23   #17
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg mener det er ta par stk. i klassen hans som er i risikogruppen. Skal på foreldresamtale på mandag og da skal jeg spørre læreren hans om det er flere i klassen som er i risikogruppen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:34   #18
vmapo
Nybegynner

Standard

Sitat:

Sitron:
Mord forsøk, til og med.

Greit kansje litt drastisk med mord forsøk men i det aller minste blir det legembeskadelse.

http://www.livescience.com/health/09...lu-remedy.html
Enda en mulig naturlig alternativ til vaksinasjonen kansje?

Gammel 20-10-09, 10:38   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Greit kansje litt drastisk med mord forsøk men i det aller minste blir det legembeskadelse.

http://www.livescience.com/health/09...lu-remedy.html
Enda en mulig naturlig alternativ til vaksinasjonen kansje?

Unnskyld meg men.

Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:10   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mord forsøk, til og med.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.