|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Flere og flere Oslo-skoler har fått svineinfluensasmittede. Skal dere som bor i Oslo vaksinere barna deres som går på skolen? Vi bor jo ikke i Oslo men ikke langt unna så blir litt i tvil hva vi skal gjøre angående Christian og vaksinen.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretVi bor ikke i Oslo, men her der vi bor så vil skolene/kommunen at alle vaksinerer barna sine. I nabokommunen kan alle barna vaksineres fritt på skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretVeldig usikker, vi bor i oslo.
![]() |
#4 |
Textrovert
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretDet er påvist svineinfluensa hos en elev på trinnet til yngstemann. Men siden ingen i familien vår er i noen risikogruppe, så ser jeg ingen grunn til å vaksinere. Yngstemann går på en spesialskole én dag i uka, så den eneste grunnen til å velge å vaksinere hadde vært dersom spesialskolen ønsket det pga. at mange elever tilhører risikogruppene.
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretIkke rart du blir bekymret når FHI kommer med så mye løgn/usikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret
Høh? Så dere foreldre med barn i samme klasse har fått beskjed, men ingen andre? Jeg regner med at influensaen smitter like godt på SFO som i klasserommet?
![]() |
#8 |
Textrovert
|
Vi fikk lapp i går. Den var sendt ut til foreldre med barn på 1. og 2. trinn. Mer vet jeg ikke.
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg mener det er ta par stk. i klassen hans som er i risikogruppen. Skal på foreldresamtale på mandag og da skal jeg spørre læreren hans om det er flere i klassen som er i risikogruppen.
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Greit kansje litt drastisk med mord forsøk men i det aller minste blir det legembeskadelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretBeskadelse gitt.
![]() |
#13 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymret3 påvist i barnehagen + lungebetennelse. Men vi sender jo barna dit likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
anglofil
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg overhørte flere som snakket om dette på vår sentrumsskole i dag tidlig. Regner med at det blir tilbud om vaksine snart. For meg er det fortsatt svært liten sjangs for at jeg sier ja, dog jeg må inrømme at jeg ikke er 100% like sikker lenger ...
![]() |
#16 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg var fast bestemt på å ikke vaksinere LilleVenn og meg selv mot svineinfluensa, men nå må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt i tvil om hva jeg skal gjøre..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
På vei
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg må innrømme at jeg ikke er like sikker på å ikke ta vaksinen lengre, jeg heller. Det dør jo folk som ikke er i risikogruppen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan forsikre deg om at ingen kommer til å vaksinere barnet ditt uten din tillatelse. Velkommen til forumet forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
anglofil
![]() Sv: Må si jeg blir litt bekymretMen finnes det noen som helst statistikk på hvor farlig svineinfluensa er i forhold til f.eks vanlig influensa? Hvor mange mennesker omkommer hvert år av vanlig influensa? etter det jeg forstår er det ganske mange. Men det er kanskje bare eldre og de med nedsatt immunforsvar? Det som er annerledes med svineinfluensa er at også "vanlig" friske mennesker dør?
![]() |
#20 |
Nå også i farger
Har vi fått det på K også nå altså? Da er det bare følge med på syke unger fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|