|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg har fått med meg at man skal behandle "barnet, ikke feberen", så jeg pleier ikke å gi paracet bare for feber, dersom de ellers ikke har plagsomme symptomer. Av og til om natten, da, for jeg syns jeg det er skummelt å legge dem til med over 39 i feber.
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg gir paracet hvis feberen nærmer seg 40, uansett om de har andre plager eller ikke.
![]() |
![]() |
#5 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Hvis hun får i seg nok å drikke ville ikke jeg gitt nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Så lenge feberen påvirker LilleB slik at han blir slapp får han febernedsettende, og uansett hvis det er over 39.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Når det begynner å nærme seg 40 hadde jeg nok gitt febernedsettende, men ikke før det om om det ikke var kveld og han ikke hadde vondt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg har hørt det samme som Glitter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?
De gangene han har hatt feber uten at dere har merket det i allefall?
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() |
#11 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg har gitt mine 250 mg selv om de "bare" har vært 11 kg og noe, hvis feberen har vært høy. Grensevekt.
![]() |
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Vår lege sa at feber under 39 var greit å bare la vær (hvis barnet ellers var i ok form), over 39 var det greit å gi tabletter.
![]() |
#13 |
Come what may...
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Ville ha tatt lunken vann på klut og vasket hennes føtter og armer og lagt en klut på pannen hennes før jeg ga henne noe pille. Men så liker jeg ikke å bruke pille for alt som er ille så vi klarer oss fint uten de fleste gangene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Med & uten trylleformel.
|
Nå syns jeg det høres ut som at du ikke anbefaler å ta febernedsettene før man er så sjuk at man sjangler og ser dobbelt. Er det liksom da man er tøff? Sterkt argument å komme med - særlig når vi nå som vi snakker om et lite, slapt barn.
![]() |
![]() |
#16 |
Borte
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg hadde nok også gitt paracet ved så høy feber. God bedring til lillejenta di, Polyanna!
![]() |
#17 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg er slepphent med paracet når temperaturen er over 39-39,5. Ellers pleier han også å få paracet når han har feber på 38-38,5 ettersom han til nå har hatt dårlig allmenntilstand når han har hatt moderat feber.
![]() |
#18 |
"De"
|
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Polyanna.
![]() |
#19 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Feberkramper oppstår når temperaturen stiger raskt. Krampene kommer ikke av langvarig høy feber :-)
![]() |
#20 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?MIn eldste gutt var mye plaget med feber de første 3 årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|