Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gi febernedsettende bare for feberen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 09:39   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?

Jeg har hørt det samme som Glitter.

Vi var på barnesenteret på Ullevål en gang, hvor sønnen min var veldig dårlig. Vi snakket da med en barnelege, som bl a sa at man skulle gi mye Paracet over lang tid før det var ugunstig for barnet. Han sa at dersom barnet hadde feber var det greit å gi smertestillende. Han sa at det var slettes ikke gitt at det var bra å ha feber, selv om den ikke var høy. Jeg fikk inntrykk av at det var gammel forskning som sa at feber var et verktøy, og at man nå lurer på om feber er temperaturkontroll gone mad. Etter dette har vi gitt paracet relativt raskt dersom han har hatt feber og virket litt slapp. De gangene han har hatt Paracet uten at vi har merket på ham at han er syk så har vi latt det passere i stillhet.

Så Polyanna, jeg ville definitivt gitt Paracet ved 39,9. Og også ved 38,5.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.