|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Går du på rød mann? | |||
Aldri |
![]() ![]() ![]() ![]() |
25 | 14,71% |
Alltid |
1 | 0,59% |
Av og til |
140 | 82,35% |
Rød mann? |
4 | 2,35% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tøff
|
![]() Rød mannJeg lurer i dag på om du går på rød mann? (Eller rød ikke-kjønnsspesifisert-person om det føles bedre for feministene.
![]() |
#2 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rød mannAldri hvis det er unger i nærheten. Enten det er mine egne eller andres. Kjefter på gubben hvis han går når vi har med ungene.
![]() |
#3 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rød mannAv og til om ikke Propellen er med eller det er andre småtroll der.
![]() |
#4 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Rød mann
Det var det jeg skulle skrive.
![]() |
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Rød mannJa, hvis det er klar bane og jeg ikke er sammen med ungene gjør jeg det. Aldri hvis jeg ser at det kommer biler. Såvidt jeg vet er det ikke forbudt å gå på rød mann så lenge man ikke hindrer trafikk som har grønt lys (mulig jeg tar feil der, altså).
![]() |
#10 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rød mannJeg har gjort det, men aldri når det er barn til stede og generelt ikke. Jeg husker jeg gjorde det i Danmark en gang og da ble jeg uglesett av alle fotgjengerene som sto og ventet på grønn mann og tutet på av en buss 150 meter lengre nede i veien. (Er det en dødssynd i Danmark? Tilsvarende overgang i Norge ville vært tett befolket av fotgjengere på rødt lys i Norge når bussen var så langt unna.)
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rød mannJeg har gjort noen få ganger, når jeg har vært alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Rød mannUten barn med meg (eller i noenlunde nærhet) så går jeg rett som det er på rød mann om det er klar bane, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tøff
|
![]() Sv: Rød mannGrunnen til at jeg spør er som følger; jeg har akkurat vært nede i sentrum og handlet julegaver. Rett ved Nationaltheateret står jeg og venter på grønn mann mens jeg storøyd og med åpen munn stirrer på den familien på fire, to voksne, ei jente på rundt tre og en baby i dypvogn, som trasket over på rødt ... Jeg var og er tildels enda rett og slett sjokkert, og lurte plutselig på om jeg er litt vel hysterisk på dette, men jeg ser det er fler som gjør som meg.
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Rød mannAv og til hvis ingen barn ser meg og det ikke er en bil å se i mils omkrets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Ja, i Danmark er det ikke lov, og man kan få bøter. En kompis av meg fikk det midt på natten i en biltom gate i København. I Norge er det "lov" å gå på rødt lys, men på eget ansvar tror jeg. Dvs. det blir ikke straffeforfulgt på noen måte i allefall.
![]() |
#17 |
Tøff
|
Jeg grøsser ... Det går pokker ikke an.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Rød mannOm det er barn- og bilfritt. |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Rød mannSå og si aldri. Det skal være rimelig biltomme gater for at jeg skal finne på det. Det å bli påkjørt i et fotgjengerfelt (gikk ikke på rødt da heller nei...) setter sine spor. Litt for sterke spor innimellom. *hater lyskryss i gul-blink* |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|