|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Regntøy ... What to choose?Hei alle sammen! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Reflex.
|
|
|
#3 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?HM sitt er veldig tynt og enormt lett å bevege seg i. Men det er ikke slitesterkt.
|
|
|
#5 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Ja det har jeg opplevd i min barnehage (der jeg jobber). Aktive barn (som min |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Helly Hansen er det vi har hatt best erfaring med. Bamse regntøyet fra Lindex har også vær bra. Begge disse er myke og lette for barnet å bevege seg i. Vi har ikke prøvd hel regndress. Har kun hatt 'vanlig' vanntett dress. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Jeg var forresten veldig fornøyd med Name It sitt da Iben var helt liten. Det er ikke sånn gummiregntøy, var iallfall ikke. Veldig lett og behagelig.
|
|
|
#8 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Min fikk sår/riper under haken av reflex-jakken sin fordi den er tykk og stiv. Hatt HH, samme der, men jeg ser det nye som har kommet er mykere. Hadde kjøpt KappAhl eller noe annet billig. Mykt og godt, regntett, og det skal mye til for at en så liten unge klarer slite det ut. Dessuten vokser de jo så fort. Her bruker vi regndress utenpå parkdress på de dagene det er grisete uten mye regn. Og de er det mange av. Da er godt med tynt stoff i regndressen |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette problemet hadde vi og, så reflex-settet i str 86 ble ikke brukt. H&M synes jeg er veldig greit til så små
02 06 09 It's not really my problem if they think I'm weird. Sid Vicious Sist redigert av Snø : 18-01-10 kl 21:05. Årsak: Tilføying |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Til så små barn så har vi brukt bare vårdress (Reimatec eller PoP) eller mykt regntøy fra HM/Didriksons. Mener at vi bare brukte buksen i de få settene vi har hatt. De siste årene har jeg sverget til vanntett+pustene bukse og jakke fra PoP. Kommer ikke regntøy inn i huset mere.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Regndress utenpå parkdress? Hvorfor i all verden gjør dere det?
|
|
|
#12 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Jeg tenker å bruke ulltøy eller fleece under regndressen til våren... jeg synes reima tec dressene er greie når det blir litt sølete også jeg! for de kan bare spyles i dusjen og tas i tørketrommel...veldig digg... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Og igjen; hvorfor? Er det ikke like greit å bruke todelt da? Det må jo være forferdelig ubehagelig med dobbelt sett med yttertøy.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Reimatec.
|
|
|
|
#17 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Reima er det beste! men de er ikke 100% tette på de verste regnværsdager.... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Ikke tette hvor? Nå er det noen år siden jeg har hatt reima til bruk som regntøy, men den gang da så var det potte tett selv ved rulling i dammer. Tett er det jo ikke i åpningene, så om de ble våte var det inn ved bein og armer.
|
|
|
#19 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Dette har jeg bare sett i barnehagen min, men det kan jo også selvsagt være at dressen ikke er vasket etter anvisningene, som er veldig viktig med reimatøy.... Og vått på armer og bein må man jo regne med |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Neivel? Poden har som sagt aldri hatt noe annet, og vi bor på vestlandet. Han blir ikke våt, og snarere er han oftere tørr enn de som har vanlig regntøy.
|
|