|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Regntøy ... What to choose?Hei alle sammen! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Reflex.
|
|
|
#3 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?HM sitt er veldig tynt og enormt lett å bevege seg i. Men det er ikke slitesterkt.
|
|
|
#5 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Ja det har jeg opplevd i min barnehage (der jeg jobber). Aktive barn (som min |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Helly Hansen er det vi har hatt best erfaring med. Bamse regntøyet fra Lindex har også vær bra. Begge disse er myke og lette for barnet å bevege seg i. Vi har ikke prøvd hel regndress. Har kun hatt 'vanlig' vanntett dress. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Jeg var forresten veldig fornøyd med Name It sitt da Iben var helt liten. Det er ikke sånn gummiregntøy, var iallfall ikke. Veldig lett og behagelig.
|
|
|
#8 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Min fikk sår/riper under haken av reflex-jakken sin fordi den er tykk og stiv. Hatt HH, samme der, men jeg ser det nye som har kommet er mykere. Hadde kjøpt KappAhl eller noe annet billig. Mykt og godt, regntett, og det skal mye til for at en så liten unge klarer slite det ut. Dessuten vokser de jo så fort. Her bruker vi regndress utenpå parkdress på de dagene det er grisete uten mye regn. Og de er det mange av. Da er godt med tynt stoff i regndressen |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Regndress utenpå parkdress? Hvorfor i all verden gjør dere det?
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Og igjen; hvorfor? Er det ikke like greit å bruke todelt da? Det må jo være forferdelig ubehagelig med dobbelt sett med yttertøy.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Reimatec.
|
|
|
|
#13 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Jeg tenker å bruke ulltøy eller fleece under regndressen til våren... jeg synes reima tec dressene er greie når det blir litt sølete også jeg! for de kan bare spyles i dusjen og tas i tørketrommel...veldig digg... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Ja, du sier noe der. Da guttungen var liten var det kun Reima Tec som ble brukt.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#16 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Reima er det beste! men de er ikke 100% tette på de verste regnværsdager.... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Regntøy ... What to choose?Man kan så klart gjøre det annerledes, men det er veldig greit å bare skylle opp regnbuksen etterpå. Og er den tynn og myk, er det fint å bevege seg i. Blir ikke klam heller. Men man må jo tilpasse, ikke polstre ungen først for så å toppe det hele med regnbukse |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolut ateist
|
Ikke tette hvor? Nå er det noen år siden jeg har hatt reima til bruk som regntøy, men den gang da så var det potte tett selv ved rulling i dammer. Tett er det jo ikke i åpningene, så om de ble våte var det inn ved bein og armer.
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Det kan man vel også gjøre om man bare bruker selebukse.
|
|
|
#20 |
|
Carpe Diem!
![]() |
Sv: Regntøy ... What to choose?Jeg må jo bare si det, i og med at jeg jobber i barnehage har vi sett mange merkelige kombinasjoner av klær på slike dager.... men vi foretrekker jo enten ull/fleecetøy og regntøy eller en dress som faktisk tåler å bli sølete, som for eks reimatec... |
|
|
|