|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er din aller beste kake?Hvilken kake er den aller aller aller beste, din nr1 om du kunne velge av alle kakene som fantes.... ! Kaken som nesten får stående applaus i selskap og kaken som det bare ligger restene igjen av etter vennebesøk..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
|
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Det er en iskake med cappuchinosmak og nøttebunn. Den er lett å lage, men folk blir ofte veldig imponert over at man kan is selv, og at det smaker bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Pavlova med vaniljekrem og frisk frukt og bær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
♡
|
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Gulrotkake i langpanne ![]() Ingredienser: 6 dl sukker 4,5 dl matolje 6 egg 7,5 dl hvetemel 3 ts natron 3 ts bakepulver 3 ts kanel 750 g skrelt gulrot Glasur: 250 g smør 400 g kremost (f.eks. 2 pk Philadelfia) 500 g melis 3 ts vaniljesukker Fremgangsmåte: Visp sammen sukker og olje i en stor bakebolle. Pisk inn eggene (for hånd eller bruk elektrisk misker) til blandingen blir tykk og lys. Sikt sammen hvetemel, natron, bakepulver og kanel. Bland i til en jevn deig. Riv gulrøttene fint og rør inn i deigen til slutt. Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30X40 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 175°C i ca 40 min. Avkjøl kaken i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Rør sammen smør og litt melis til smørkrem. Tilsett kremost, vaniljesukker og resten av melisen og pisk ostekremen jevn. Bre ostekremen i et tykt lag over kaken. Lag gjerne riflete mønster i ostekremen med en gaffel. Del kaken i passe store firkanter. Tips: 750 g skrelt og renset gulrot tilsvarer ca 1 kg med urensede gulrøtter. Er du ikke fullt så glad i ostekrem, kan du halvere oppskriften på glasuren. Kaken er kjempefin å fryse, også med ostekrem. Ostekremen gjør kaken litt klissete med det samme. Jeg pleier å dele kaken forsiktig i biter og så sette kakestykkene i kjøleskapet til ostekremen har stivnet noe. Så har jeg stykkene forsiktig i en fryseboks (ikke oppå hverandre) eller i fryseposer. Når kaken er frossen kan du stable kakestykkene oppå hverandre som du ønsker.
![]() |
#5 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?
Jeg venter, jeg venter...
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Tja, jeg pleier ikke bake så mye. Men folk pleier like ostekaken, gulrotkaken og CCCB. Men det er jo type standardoppskrifter som alle kan lage.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Denne forsvinner alltid som første kake på alle arrangementer i barnehagen:
![]() |
![]() |
#8 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Ostekake:
![]() |
#9 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Denne:
![]() |
#10 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Jordbærmoussekake er nydelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?
![]() |
![]() |
#13 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Her var det masse å prøve. Her er ostekake en favoritt, ja, og pavlova. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Vann i munnen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Mokka iskake er veldig godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Denne ostekaken overgår det meste av ostekaker, synes jeg, den er virkelig, virkelig så god at jeg dauer litt bare av tanken på den. Jeg har helt sluttet å lage vanlig ostekake med rømme, denne topper dem med glans.
![]() |
#19 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Det må bli Pavlova
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er din aller beste kake?Denne fra min amerikanske dinerkakekokebok.
![]() |
|
|