Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-10, 14:54   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Ser jo at det å kjøpe julegaver på salg i januar er litt "white trash".....
For julegaver skal kjøpes med følser og innlevelse?

Vel, vi kjøper julegaver til ca 30 barn i alderen 0 til 15 år.....
Er det virkelig en uting å handle LEGO og Hello Kitti på salg i januar altså?
Burde jeg skamme meg, og heller handle til hvert enkelt barn, med omtanke og zen i sinnet, og ha spurt på forhånd hva de ønsker seg?

Er det sånn det foregår?

( til egene barn, mann og mine aller nærmeste bruker jeg både tid og omtanke for å finne det rette, men de andre pliktgavene bruker jeg ikke mye tid på, utover å sjekke at LEGO`en harmonerer med alder og at konfirmanten ikke får Babyborn klær....)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 15:00   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

For det meste ja. Jeg kan godt handle på salg, men da tenker jeg over hva jeg kjøper til hvem.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 15:02   #3
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper gaver, (jul, bursdag og random) året rundt.
Med innlevelse og følelser, og det hele.
Jeg går etter "åhguri, DEN skulle <navn> ha hatt!"-metoden.

Jeg har veldig få barn å kjøpe til, det hjelper sikkert. Og jeg kjøper ikke pliktgaver, for å være helt ærlig.

Lego kan forøvrig være ektefølt som bare pokker det. Jeg kjøpte lego til en kompis til jul for et par år siden (og han fikk legokalender året etterpå siden han skulle bort i hele desember), og det var det lagt en hel haug med omtanke i.

Gammel 25-04-10, 08:28   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg kjøper gaver, (jul, bursdag og random) året rundt.
Med innlevelse og følelser, og det hele.
Jeg går etter "åhguri, DEN skulle <navn> ha hatt!"-metoden.

Jeg har veldig få barn å kjøpe til, det hjelper sikkert. Og jeg kjøper ikke pliktgaver, for å være helt ærlig.

Lego kan forøvrig være ektefølt som bare pokker det. Jeg kjøpte lego til en kompis til jul for et par år siden (og han fikk legokalender året etterpå siden han skulle bort i hele desember), og det var det lagt en hel haug med omtanke i.

Amen.
Det er ikke så vanskelig bare å gi bort ektefølte gaver når man ikke gir bort til halve verden heller. Det er bare kjernefamilien, besteforeldre, mine søsken og mannens nevøer som får + ei venninne og sønnen hennes. Mindre enn 20 gaver, og alle til folk vi kjenner godt. Da spiller det ikke noen stor rolle når på året man kjøper inn. Over halvparten av gavemottakerne kan uansett ikke bytte gavene, for de bor ikke i landet.

Angående lego og omtanke: Mannen har fått lego både til jul og bursdagen sin i minst to år på rad nå, og han blir gladere enn noe barn. Vi ga bort lego til det eneste barnet utenfor familien i fjor også, og det brukte mannen over en time på å velge. Gutten ble også svært fornøyd.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 15:03   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa ikke at det var white trash, altså. : presiserer: Dersom jeg skulle handlet inn til så mange barn, kan det jo hende at jeg også hadde kjøpt noe lego på tilbud. Vi kjøper bare til nieser og nevøer, og da er det snakk om ca 8 stk. Noen av dem er også ganske store= veldig "gavebevisste." Hvis de ønsker seg noe dyrt, går vi vanligvis sammen med søsken for å kjøpe det. For meg blir det altså litt feil å starte den prosessen i januar, men jeg hadde muligens gjort det hvis jeg hadde fryktelig mange presanger å kjøpe, eller veldig dårlig råd. Jeg tenker ikke noe spesielt om folk som velger å kjøpe julegaver på salg iallfall. For en som omtrent legger pinnekjøttet i vann tre timer før middagen, er det uansett usannsynlig å skulle være så langt på forskudd med noe som helst.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 15:04   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler ofte underveis i året til jul.
Om det er en helt spesiell ting til akkurat den ene, er den jo like fin om jeg har kjøpt den på salg?
Når en skal kjøpe mange gaver, og spesielt til barn, er det snakk om mange penger og jeg synes at når,jeg kan gi bort det jeg har planlagt eller tenkt meg spiller det liten rolle om det er kjøpt på salg.

Gammel 25-04-10, 07:50   #7
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg handler ofte underveis i året til jul.
Om det er en helt spesiell ting til akkurat den ene, er den jo like fin om jeg har kjøpt den på salg?
Når en skal kjøpe mange gaver, og spesielt til barn, er det snakk om mange penger og jeg synes at når,jeg kan gi bort det jeg har planlagt eller tenkt meg spiller det liten rolle om det er kjøpt på salg.

Signerer!

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 15:04   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er de. Men nå er jeg ikke i nærheten av å kjøpe julegaver til tredve unger, da.

De fleste jeg kjenner bruker ikke drive akuttskifting av smak og interesser mellom januar og jul.

Gammel 24-04-10, 18:53   #9
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper jo gaver med tanke på hvem som skal få dem. Kjøper ikke i hytt og pine, hvis det er det du tenker på. Men heller ikke jeg kjøper til så mange altså. Skjønner behovet for å "strømlinjeforme" prosessen hvis man har så mange gavemottakere.

Gammel 24-04-10, 17:57   #10
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vi har massevis av tanteunger og venner som skal ha jule og bursdagsgaver, så ja, jeg kjøper ofte noe på salg. Jeg kjøper jo for en fast sum sånn ca til hvert av tantebarna, og handler jeg på salg, så kan jeg jo få mer for pengene. Men jeg tenker jo over hva som passer den enkelte.
Om det er white trash, så bryr det meg ikke det slag

gnuri er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 18:04   #11
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ser jo at det å kjøpe julegaver på salg i januar er litt "white trash".....
For julegaver skal kjøpes med følser og innlevelse?

Næsj. Det er jo lurt å kjøpe julegaver i januar.

Å kjøpe julegaver er noe av det verste jeg gjør, så det blir alltid til at jeg utsetter og utsetter...til ca lille julaften. Og da er jeg gjerne så stresset at de gavene blir i hvert fall ikke kjøpt med følelser og innlevese.

Hvis jeg hadde vært så lur at jeg hadde begynt å kjøpe julegaver i januar, så hadde gavene kanskje blitt kjøpt med sånne følelser og innlevelser.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 18:06   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For det meste, ja. Og jeg ser ikke at det nødvendigvis er i konflikt med å handle på salg?

Gammel 24-04-10, 18:12   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle gavene er valgt ut med omtanke her, men jeg kjøper bare gaver til 7 barn, jeg da, og da er mine egne barn inkludert. Hvis jeg skulle kjøpe gave til så mange at jeg måtte ty til samlebåndshandel, ville jeg heller kutte ut å kjøpe gaver til dem. Jeg har generelt ikke noe til overs for "pliktkjøp" av gaver og ønsker heller ikke å motta slike gaver fra andre.

For meg er det å glede meg over å kjøpe (eller lage, de sjeldne gangene det skjer) fine gaver som jeg tror vil falle i smak hos mottakeren hele poenget med julegavene. Skulle jeg hamstret i januar, hadde jeg heller droppet hele greia.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:31   #14
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alle gavene er valgt ut med omtanke her, men jeg kjøper bare gaver til 7 barn, jeg da, og da er mine egne barn inkludert. Hvis jeg skulle kjøpe gave til så mange at jeg måtte ty til samlebåndshandel, ville jeg heller kutte ut å kjøpe gaver til dem. Jeg har generelt ikke noe til overs for "pliktkjøp" av gaver og ønsker heller ikke å motta slike gaver fra andre.

For meg er det å glede meg over å kjøpe (eller lage, de sjeldne gangene det skjer) fine gaver som jeg tror vil falle i smak hos mottakeren hele poenget med julegavene. Skulle jeg hamstret i januar, hadde jeg heller droppet hele greia.

Jeg signerer Teofelia av hele mitt hjerte!

Jeg setter for øvrig ikke noe likhetstegn mellom det å kjøpe gaver på salg og det å ikke legge ned omtanke i gavene. Jeg er strående fornøyd når jeg finner noe på salg som jeg ellers ikke ville hatt råd til å gi bort.

Igjen! Jepp.

Jeg vet jo at det er mitt innlegg du først og fremst sikter til, selv om jeg ikke kan huske å noen gang å ha brukt Whiskey Tango-kortet.

Samtidig må jeg jo innrømme at du i HI nå fronter den type gavehandling jeg ikke har sansen for da. "Pliktgaver". Jeg er, helt ærlig, av den oppfatning at hvis man skal kjøpe gaver kun for pliktens skyld, for å ha gitt "noe", så lar jeg det heller være. Jeg synes man skal kjøpe gaver for å glede mottakeren, og da må man nødvendigvis legge litt følelse inn i handlingen.

Om man legger omtanken i handlinga i Januar, Juli eller Desember til full pris eller med 75% avslag betyr heller mindre, men det er jo lettere å vite hva den enkelte ønsker seg på høsten enn fremfor på nyåret.

Jeg handler ikke gaver til 30 stykker da, og det kommer ikke til å skje heller.

Liker du selv og motta en gave der det er helt opplagt at avsender ikke har tenkt på at du skulle få den?

Jeg har jo selvsagt mottatt slike gaver i mitt liv og det er jo de mest unødvendig brukte pengene i verden. En gave gitt av plikt, mottatt av en som enten legger det på loftet, kaster det eller gir det til Fretex?

Det er jo ikke nødvendigvis slik at en ugjenomtenkt gave ikke treffer, men jeg foretrekker å vite at våre gaver ikke handler i overnevnte kategori.

Sist redigert av Vianne Rocher : 24-04-10 kl 22:39.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 22:56   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg vet jo at det er mitt innlegg du først og fremst sikter til, selv om jeg ikke kan huske å noen gang å ha brukt Whiskey Tango-kortet.

Samtidig må jeg jo innrømme at du i HI nå fronter den type gavehandling jeg ikke har sansen for da. "Pliktgaver". Jeg er, helt ærlig, av den oppfatning at hvis man skal kjøpe gaver kun for pliktens skyld, for å ha gitt "noe", så lar jeg det heller være. Jeg synes man skal kjøpe gaver for å glede mottakeren, og da må man nødvendigvis legge litt følelse inn i handlingen.

Om man legger omtanken i handlinga i Januar, Juli eller Desember til full pris eller med 75% avslag betyr heller mindre, men det er jo lettere å vite hva den enkelte ønsker seg på høsten enn fremfor på nyåret.

Jeg handler ikke gaver til 30 stykker da, og det kommer ikke til å skje heller.

Liker du selv og motta en gave der det er helt opplagt at avsender ikke har tenkt på at du skulle få den?

Jeg har jo selvsagt mottatt slike gaver i mitt liv og det er jo de mest unødvendig brukte pengene i verden. En gave gitt av plikt, mottatt av en som enten legger det på loftet, kaster det eller gir det til Fretex?

Det er jo ikke nødvendigvis slik at en ugjenomtenkt gave ikke treffer, men jeg foretrekker å vite at våre gaver ikke handler i overnevnte kategori.

Jeg er veldig lite opptatt av å motta gaver i det store og det hele, men dette dreier seg om barn, og mine barn driter virkelig en lang masj i om LEGO`en er plukket ut med zen og omtanke eller om den er røsket ut av et stativ på salg i januar. Mulig mine barn er overfladiske?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 23:19   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg er veldig lite opptatt av å motta gaver i det store og det hele, men dette dreier seg om barn, og mine barn driter virkelig en lang masj i om LEGO`en er plukket ut med zen og omtanke eller om den er røsket ut av et stativ på salg i januar. Mulig mine barn er overfladiske?

Det er jo ikke det som er poenget. Hvis dine barn liker Lego, så spiller det selvsagt ingen rolle om Legoen er kjøpt i januar til halv pris eller i desember til full pris. Poenget er at dersom man handler inn en stor haug med gaver, uten tanke for eller kunnskap om barnet som skal motta gaven liker Lego eller ikke, så risikerer man å gi bort Lego til et barn som ikke liker det. Eller som mistet interessen for det i april en gang. Det som skiller en god gave fra en kjip gave er jo ikke hva gaven kostet, men om gaven passer til mottageren eller ikke.

Gammel 25-04-10, 00:12   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg skulle kjøpe gave til så mange at jeg måtte ty til samlebåndshandel, ville jeg heller kutte ut å kjøpe gaver til dem.

Hvis det er snakk om barn i familien, det vil typisk i praksis si nevøer og nieser, så er ikke det så greit, synes jeg. Men ellers er jeg enig.

Gammel 25-04-10, 00:36   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er av dem som handler gaver jevnt og trutt gjennom hele året.
Gjerne på salg, ja.
Av økonomiske hensyn, rett og slett.
Likevel handler jeg gaver som jeg vet vil treffe akkurat den og den personen: I fjor fant jg den perfekte bursdagsgaven til niesen min på salg i juli, hun har bursdag i november ...
Jeg er nemlig av typen som går og kikker i butikker for moro skyld, og da hender det stadig man kommer over innertierne til en rimelig penge.

Gammel 25-04-10, 07:58   #19
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg er av dem som handler gaver jevnt og trutt gjennom hele året.
Gjerne på salg, ja.
Av økonomiske hensyn, rett og slett.
Likevel handler jeg gaver som jeg vet vil treffe akkurat den og den personen: I fjor fant jg den perfekte bursdagsgaven til niesen min på salg i juli, hun har bursdag i november ...
Jeg er nemlig av typen som går og kikker i butikker for moro skyld, og da hender det stadig man kommer over innertierne til en rimelig penge.

Og for meg er det dette som er viktig, ikke om det er dyrt/billig eller kjøpt i februar i stedet for desember. Jeg blir selv veldig glad for gaver som virkelig treffer, og da tenker jeg at andre sannsynligvis har det på samme måten. De fleste av oss omgir oss med så ufattelig mange ting/junk, og jeg tenker at det siste jeg trenger er enda en unyttig greie. Derfor beholder jeg aldri gaver som ikke faller i smak, bortsett fra de sjeldene anledningene hvor andre faktorer teller mer. Jeg bytter, gir bort eller til og med kaster. Kommer litt an på varegruppe. F.eks. kastet jeg svigermors lille nipssvane, mens en flaske vin ble gitt videre til andre.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:44   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis det er snakk om barn i familien, det vil typisk i praksis si nevøer og nieser, så er ikke det så greit, synes jeg. Men ellers er jeg enig.

Hadde jeg hatt 30 nevøer og nieser, hadde jeg trolig valgt å droppe julegaver til hvert enkelt barn og kjøpt familiegaver, eller noe slikt, men det er nå meg da. Jeg synes selvsagt ikke det er galt å gi bort mange julegaver, for all del.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.