Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Så du konsekvenser av ting da du var yngre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 21:39   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så du konsekvenser av ting da du var yngre?

Det har vært en del saker i media den siste tiden som har fått meg til å tenke på dette. Jeg tenker for eksempel på Tora som fortalte til Se og hør at Jonas Bergstrøm (Prinsessens forlovede) hadde vært utro med henne. Og som nå sier at hun ikke trodde det skulle blir så mye oppstyr. Og hun fra Paradise hotell som vil at alle nakenbildene av henne skal fjernes fra nettet. Og ikke minst jentene i Bolivia som ikke skjønte at det var dumt å ta med seg bager de ikke visste hva det var i.

Jeg tar meg selv i å himle med øynene og tenke "for noen brø". Men jeg var jo ganske vimsete og til tider ansvarsløs da jeg selv var ung. Kanskje jeg kunne gjort noe tilsvarende uten å ofre konsekvensene en tanke? Hm.

Gammel 28-04-10, 21:40   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Så du konsekvenser av ting da du var yngre?

Jeg så sikkert ikke konsekvenser av ALT, men ja faktisk, slike ting tror jeg faktisk jeg så konsekvensene av. Føler at de sprellene jeg gjorde var rimelig "fredelige" i forhold.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:42   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjorde nok det, kanskje i større grad enn nå. Jeg husker en påske da jeg var 4 eller, hvor oppgitt jeg var over broren min som spiste opp alt godteriet i egget den første kvelden, og så ble lei seg etterpå. Han var da 7, og en helt annen type. (den dag i dag blir nok han betraktet som morsom og jeg som kjedelig. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:43   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Men, seriøst, disse nekene i media. Jeg lurer på om de virkelig ikke skjønner at det vil blåses opp, eller om de først tror at det er stas å være i fokus, og så angrer seg senere da det ikke var like festlig likevel.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:51   #5
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg var/er altfor sjenert og forsiktig til å gjøre noe "sprell".

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men, seriøst, disse nekene i media. Jeg lurer på om de virkelig ikke skjønner at det vil blåses opp, eller om de først tror at det er stas å være i fokus, og så angrer seg senere da det ikke var like festlig likevel.

Jeg synes det høres rart ut å ikke vite dette (jeg er kanskje naiv?), men hvis målet er, ved minimal innsats, å bli kjent så er det kanskje ikke så nøye?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:53   #6
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Hjernen vår er tross alt ikke ferdig utviklet før vi er rundt 25 år gamle. Klart man som ung kan se kortsiktige konsekvenser av ugjennomtenkte valg man tar, men å tenke framover og se konsekvensene i flere trekk fremover er en evne man i de fleste tilfeller ikke er i besittelse av før man er 25 +/-.
Jeg klarer ikke mane fram tilstrekkelig harme for en 20-åring som etter alt å dømme ikke er riktig tørr bak ørene ennå uansett hvor mange prinsessegemaler hun har seg med.

Gammel 28-04-10, 22:21   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg så sikkert ikke konsekvenser av ALT, men ja faktisk, slike ting tror jeg faktisk jeg så konsekvensene av. Føler at de sprellene jeg gjorde var rimelig "fredelige" i forhold.

Jepp.

Blant annet pakket jeg sakene mine og forlot østlandet som 19-åring fordi jeg så at jeg og noen venninner var på tur inn i et miljø jeg ikke ville være en del av, men som jeg ikke visste om jeg var sterk nok til å stå imot i lengden.
Det er noe av det lureste jeg har gjort.

Gammel 28-04-10, 21:51   #8
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke alltid, men jeg tørr påstå at jeg var langt mer reflektert en de ovenfor nevnte ungdommene. Og jeg tror heller ikke at det er gjengs for dagens ungdom , ei heller ungdommene for 20 år siden. Forskjellen er at man i dag ikke like lett kan skjule idioti.

Media er ikke slik det var før, mener å ha lest at det var en stilltiende avtale mellom kongehuset og media om hva som kunne offentligjøres. Mens i dag er det knapt noen medie som bryr seg om kongehus, mindre smarte kids eller annet enn høyest mulig salgstall, satt litt på spissen.

Og med FB og annet lett tilgjenglig publiseringsverktøy, kan en fyllekule kjapt se ut som alt annet enn det var. Jeg tror det mange barn og unge trenger å lære for å unngå slike fatale konsekvenser, er sunn fornuft rundt nett og medier.

Kokaindamene burde vel egentlig bare lære å bruke hodet på generelt grunnlag.

Gammel 28-04-10, 22:22   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Ikke alltid, men jeg tørr påstå at jeg var langt mer reflektert en de ovenfor nevnte ungdommene. Og jeg tror heller ikke at det er gjengs for dagens ungdom , ei heller ungdommene for 20 år siden. Forskjellen er at man i dag ikke like lett kan skjule idioti.

Sant nok!

Gammel 28-04-10, 21:54   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid sett en masse konsekvenser og kunne ikke havnet i mediene. Ikke i lokalavisa en gang.

Forøvrig må jeg benytte sjansen til å si at Paradise Hotel får ALTFOR mye spalteplass. Har de virkelig så høye seertall at det er nødvendig å få dem flashet i fleisen hver gang man åpner en nettavis? Her om dagen så jeg en som hadde i Facebook-statusen sin at "de på Paradise Hotel er kørka i hue!", men er man virkelig så veldig mye smartere om man sitter foran skjermen og glor på det tøvet?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:56   #11
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenkte nok ikke alltid like langt når jeg var yngre.
Men de sakene som nevnes i Hi så er det jo snakk om nek som ikke tenker lengre en nesetippen.

Gammel 28-04-10, 21:57   #12
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Skjønte vel ikke alltid, men i saker som de som nevnes her, så ville jeg vel sikkert sett det ja, og dermed styrt unna.

Men nå er jeg der at jeg tror at i saker som de som nevnes her, så viste de alle veldig godt hvilket fokus det ville bli, og de nyter det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:59   #13
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med en mor som alltid krisemaksimerte og så for seg Det Verst Tenkelige var jeg ikke akkurat et barn/en ungdom som tok store sjanser og gjorde mye sprell, nei. Unntaket var et forhold jeg var i som 18åring, som vel kunne fått endel konsekvenser hadde det ikke vært for at han (heldigvis) gjorde det slutt.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:01   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjorde endel ting i 14-15-årsalderen som var såpass håpløse at jeg håper jeg aldri blir berømt og disse tingene tatt opp i media for da må jeg rømme til en øde øy et sted ...

Men 19-20 år gammel slik som de det er snakk om her? Nope, jeg var meget fornuftig på den tiden. Traff min mann som 17-åring og vi hadde det godt og stabilt fra første stund, ingen sprell der i gården.

Gammel 28-04-10, 22:05   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har også en del ting på "rullebladet" som ikke hadde egnet seg for en kronprinsesse for ti år siden, men siden Mette Marit ble godtatt hadde nok jeg også blitt det.

Gammel 28-04-10, 22:06   #16
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt ikke.
Jeg gjorde massevis av dumme ting, jeg. Heldigvis uten assistanse fra pengekåte produksjonsselskap som lokket med luksus og gratis alkohol. Jeg ville sikkert ha vært så overmodig at jeg trodde jeg ville ha mer kontroll også. Litt sånn "det er jo opp til meg hvordan jeg oppfører meg foran kamera, så hvor ille kan det bli?".

Jeg gjorde mine blemmer og tok konsekvensen av det. F.eks. at jeg droppet russetiden for å få ok karakterer. Heldigvis uten kamera og kryssklipping.

Istedet kan vi sitte som voksne og "kryssklippe" selv. Filtrere bort det flaueste, skryte opp det beste, forklare hvorfor ting ble som det ble og presentere våre valg som vi vil for hverandre. Og, om vi vil, selvsagt mene masse om andres dumme valg. For så ille var virkelig ikke vi. Åneida.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:08   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var gamlisungdom av rang - så jeg gjorde jo ingenting, omtrent.

I min ekstreme trosmenighetstid, så sa jeg kanskje ting som kunne såre venner - men jeg har de ennå iallefall.

Gammel 28-04-10, 22:08   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som ekte gamlisungdom gjorde jeg ikke mange dumheter, nei. Jeg var nesten mer fornuftig i 20-årsalderen enn nå (bortsett fra at jeg nok var oftere full, men heller ikke det avstedkom de store skandalene, gitt).

Gammel 28-04-10, 22:09   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Simultanpostende gamlisungdommer!

Gammel 28-04-10, 22:10   #20
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært helt andre ting enn fornuft som ville ha fått meg fra å bli med på reality. Jeg var bl.a. veldig kamerasky.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.