Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress får barna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 21:24   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken vinterdress får barna?

Hvilken vinterdress får barna i år?

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:26   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen?

... Jeg har to dresser... en Reima (ikke Reimatec) som jeg kjøpte på salg.. den er myk og god. Så har jeg en Reimatec som jeg har arvet. Det er ikke den vintertypen som har for nei..

Jeg kommer til å kjøpe ullfleecedress på Nøstebarn + at jeg har litt ullklær fra før.. og bruke ull innerst til ytterst. Og så bruke disse to dressene.

Synes mange vinterdresser er så stive til de små.. og det er jo begrenset hvor mange timer ute mi tuppe på 1 år er også, midt på kaldeste vinteren. Så jeg tror det skal holde!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 09:33   #3
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her arves det Reimatec fra storebror til de to minste små.

Storebror (6 år) må ha ny, men han får nok en eller annen todelt dress. Vet ikke helt enda.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 00:30   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ingen?

... Jeg har to dresser... en Reima (ikke Reimatec) som jeg kjøpte på salg.. den er myk og god. Så har jeg en Reimatec som jeg har arvet. Det er ikke den vintertypen som har for nei..

Jeg kommer til å kjøpe ullfleecedress på Nøstebarn + at jeg har litt ullklær fra før.. og bruke ull innerst til ytterst. Og så bruke disse to dressene.

Synes mange vinterdresser er så stive til de små.. og det er jo begrenset hvor mange timer ute mi tuppe på 1 år er også, midt på kaldeste vinteren. Så jeg tror det skal holde!

Jeg tenker likt. Har kjøpt en veldig god høstdress uten for fra mikk-line, som er vann- og vindtett og puster, og vi har fått kjempegode hjemmestrikkede ulldresser som hun kan ha under. Har sett på det avtagbare foret som ofte er i slike vinterdresser, og det er nok ikke noe særlig varmere enn en hjemmestrikket ulldress.

Gammel 25-09-06, 21:26   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reimatec vinterdress (babymodell) kjøpt på romjulssalg i Sverige.

Gammel 25-09-06, 21:27   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Live på et år får noko arvegreier

Lars på fire skal derimot få noko skikkelig. Må vel kjøpe snart

Gammel 25-09-06, 21:38   #7
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snart tre-åringen har akkurat fått Ticket To Heaven dress. Sjokoladebrun med mørk rosa fleecefor. Den skal være hakket varmere enn ReimaTec og mer slitesterk, så håper vi blir fornøyd med denne. Knallfin er den ihvertfall.

I tillegg har vi en Reflex-dress, lik Troll sin med uttagbart ullfor. Den brukte vi som vår/høst-dress i fjor og som ekstra vinterdress. Blir nok samme bruk i år. Veldig fornøyd med denne dressen og spesiellt til den prisen. Kun 599sek.

Gammel 26-09-06, 01:40   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Snart tre-åringen har akkurat fått Ticket To Heaven dress. Sjokoladebrun med mørk rosa fleecefor.

Den har storesøster i kåpe - fiiin!

Her blir det fjorårets resirkulert, men det skulle bare mangle - de hadde dresser begge to da de fikk flett nye (og litt store) senvinters. Tofargede i khakifarger med "pels" rundt hetten - fra Ticket2Heaven.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 21:34   #9
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress får barna?

Størstejenta har Skogstad bukse/jakke + Yamaha scooterdress i år
Andrejenta har Exit-dressen, og minste jenta typisk babydress

maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:38   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De to største har reimatec dresser. Kjøpte noen rimeligere Reflex dresser med utagbart for som ekstradress til i vinter på salg i våres. I fjor tror jeg ikke at jeg hadde bruk for ekstradressen en eneste gang. Reimatec dressene er jeg kjempefornøyd med.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 23:10   #11
Jr.
sasiltranopogol

Jr. sin avatar

Hvor: sammen med 538.410 andre
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Reimatec vinterdress (babymodell) - er fornøyd med at han går inn i 98 så ble det litt billigere i år. En nydelig dress (derfor den ble kjøpt) og så ser det ut som om det er bra kvalitet også

Gammel 03-10-06, 11:38   #12
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

Reimatec vinterdress (babymodell) - er fornøyd med at han går inn i 98 så ble det litt billigere i år. En nydelig dress (derfor den ble kjøpt) og så ser det ut som om det er bra kvalitet også

Kjøpt babymodell i 104 jeg. Gikk visstnok opp til seks år.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:09   #13
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Kjøpt babymodell i 104 jeg. Gikk visstnok opp til seks år.

Det er en av babymodellene som går opp til 122. Den er 100kr dyrere enn de andre babymodellene men fortsatt billigere en storebarnReima

Gammel 04-10-06, 09:40   #14
Dolly
Køntri-star

Dolly sin avatar

Hvor: Klepp
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Har kjøpt trolldress, og jeg venter på en brukt rosa ticket 2 heaven, som vistnok var veldig pent brukt

Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 23:25   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Emmis har fått Reimatec babymodellen, i brun/lyseblå med ører på. Vanvittig søt.
Str 92, litt stor nå men passer nok neste vinter også. Bestemoren har sponsa litt (bursdagspresang).

Kjøpt vottene også, de kostet jo 299,- men sikkert forferdelig bra... Og passer nok også neste vinter.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 10:22   #16
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Emmis har fått Reimatec babymodellen, i brun/lyseblå med ører på. Vanvittig søt.
Str 92, litt stor nå men passer nok neste vinter også. Bestemoren har sponsa litt (bursdagspresang).

Kjøpt vottene også, de kostet jo 299,- men sikkert forferdelig bra... Og passer nok også neste vinter.

Hvordan er bevegligheten i den Reimaen??.
vurderer samme størrelse til lillemor som er 85 cm høy og veldig tynn.. men er redd hun blir vaggende da , om du skjønner..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 11:52   #17
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Hvordan er bevegligheten i den Reimaen??.
vurderer samme størrelse til lillemor som er 85 cm høy og veldig tynn.. men er redd hun blir vaggende da , om du skjønner..

Hm, jeg kan ikke svare for sikkert. Mulig den blir litt posete, selv om det skal den jo være. Men fordi den er litt posete, tror jeg også den er varmere, for luft isolerer jo, bedre enn en trang dress. Jeg tror nesten du bare må prøve begge på henne, sånn for å være sikker. Vi prøvde hjemme (deponerte på 2 dresser) for tålmodigheten var ikke den seigeste da vi var på butikktur...

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 21:28   #18
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Poden på 4,7 kan heldigvis bruke ReimaTec+ dressen sin fra i fjor. Knallbra dress!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 15:29   #19
Nøve
Fullverdig medlem

Nøve sin avatar

Hvor: På Kongens berg
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Poden på 4,7 kan heldigvis bruke ReimaTec+ dressen sin fra i fjor. Knallbra dress!

Her blir det Reima baby med plate i baken til lillesøster. Til storebror på snart 5 år heller jeg nok mot Troll Classic som han hadde i fjor, men jeg er også veldig nysgjerrig på Reimatec+. Den er jo lettere å ta på for han selv, og den skal være skikkelig slitesterk med cordura-forsterkningene?

Men ei jeg snakket med i en barnebutikk nevnte at Reima hadde hatt problemer i fjor med at dressen revnet i stoffet ved siden av corduraen. Noen som har hatt tilsvarende erfaringer?

Noen som evt. har erfaring med både Troll og Reimatec+ og som kan sammenlikne litt?

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-06, 23:09   #20
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Minsten har en Troll-dress fra ifjor. Den passer i år også. Jeg er ikke helt fornøyd med Troll. Den er alt for ofte til reperasjon. Det går jo hull i den bare man ser hardt på den. Har heldigvis en del arvedresser. Nå har jeg aktive barn, som går i naturbarnehage, så det må være god kvalitet på dressen. Troll-dressen holder henne tørr og varm så lenge den hel. Men det er ofte hun kommer ned fra skogen med hull på den. Ser mer ut som et lappetappe enn dress. Dårlig at en dress til 1400 kr ikke tåler å brukes.

Mellomste jenta har også Troll-dress (eller rettere sagt lappeteppedressen)fra i fjor. Hun har også en arvedress, Helly Hansen (som også passer storebror), og todelt sett fra Fix.

Eldstemann har en Helly Hansen dress. Han har en todelt fress fra Fix og en fra et merke jeg ikke husker i farten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.