Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan er ullfleece-klærne i størrelsen? Eks. bånsull, nøstebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-08, 23:30   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er ullfleece-klærne i størrelsen? Eks. bånsull, nøstebarn

Knerten bruker størrelse 86 nå.

Det hender jo man kommer over ullfleece-plagg til gode priser, og i den forbindelse lurer jeg på hvilken størrelse jeg bør kjøpe til han for at det skal passe til høsten? De er jo inndelt i 86/92 og 98/104. Hodet mitt sier jo at 86/92 er stort nok, men så hører jeg noen som sier at det er smått i størrelsen?

Hva tror dere?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-08, 23:53   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er ullfleece-klærne i størrelsen? Eks. bånsull, nøstebarn.

Nøstebarn er smått i størrelsen. Jeg ville gått for den store størrelsen. De andre har jeg ikke hørt om.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 00:08   #3
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg syns ikke at ullfleecen til Nøstebarn er liten i størrelsen. Nå sist vinter brukte jenta mi str 74/80 i ullfleecedressen fra nøstebarn. Hun ble 1 år i oktober, og brukte str 80/86 da i vanlige klær. Den ble bittelitt knapp, dvs helt akkurat på beina på slutten av sesongen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 00:21   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Min eldste er en lang gutt. (92 cm nå)

Han brukte bånsull sin ullfleecedress vinter 07 i 74/80 og høst/vinter 08 har han brukt 86/92. Den er fremdeles passelig.

Han er født april 06 og fylte altså akkurat 2 år.

Så jeg mener du bør kunne satse på 86/92!

(min bruker 92/98 nå)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 00:26   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns også Nøstebarn har litt små størrelser.

Gammel 19-05-08, 00:48   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns også Nøstebarn har litt små størrelser.

LilleVenn hadde ullfleece dress fra Nøstebarn i str 98/104 i to vintersesonger, fra hun var nesten 2 til hun var 3,5. Den var stor i begynnelsen, knapp på slutten.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 02:06   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Nøstebarn sine klær i ullribb og ullfleece er helt normal i størrelsen, absolutt ikke små. Bodyene derimot, er veldig små i størrelsen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 08:06   #8
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ullfleeceplaggene til nøstebarn syntes jeg var grei i størrelsen, men hos meg krympet de litt/satte seg litt i vask og da ble de litt snauere. All annen ull hos nøstebarn er 1-2 str mindre enn merket (hvertfall i forhold til min gutt)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 14:55   #9
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Ullfleeceplaggene til nøstebarn syntes jeg var grei i størrelsen, men hos meg krympet de litt/satte seg litt i vask og da ble de litt snauere. All annen ull hos nøstebarn er 1-2 str mindre enn merket (hvertfall i forhold til min gutt)

bortsett fra de ribbestrikkede ullbuksene. De er gigantiske. Kjøpte M sin vanlige str men han kan ha den i to år til er jeg sikker på. (de brettes opp)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 14:58   #10
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Ribbestrikkede gensere og bukser er store i størrelsen ja. 3 åringen min bruker fremdeles ullribbebuksa si som er str 86/92. Han bruker 98/104 i vanlige klær.

Er enig i at bodyene o.l. hos nøstebarn er små i str.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 17:04   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er ullfleece-klærne i størrelsen? Eks. bånsull, nøstebarn

Glitterbarnet har brukt sin ribbestrikka bukse fra nøstebarn fra han var ett, og sikkert til neste vinter også, når han er fire. Første året brettet jeg den dobbelt rett og slett, og i år har den ikke hatt brett i det hele tatt. Til neste vinter, kanskje han kan bruke den med knestrømper. Den er i størrelse 98/104, så den er litt stor i størrelsen, vil jeg si, men ikke giga. Men det er jo så genialt med ribbestrikka t det kan brukes nesten uendelig, det blir jo aldri for trangt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-08, 17:23   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er ullfleece-klærne i størrelsen? Eks. bånsull, nøstebarn

Tusen takk for gode svar! Da var det som jeg trodde. Jeg gikk litt opp i bodyer og strømpebukser, og bestilte 86/92 i gensere og slikt utenpåtøy.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.