Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å bo en periode i USA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 23:58   #21
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Da fortsetter jeg litt til. Jeg har bodd i California i nesten 7 år, men litt lengre sør. (LA). California har et veldig behagelig klima, så jeg ser mange fordeler ved å ha små barn der, mindre påkledning og mindre styr for å komme seg ut.

Det var det jeg også trodde gitt. Hadde før jeg flyttet til SF bare vært i San Diego og LA, og der var det varmt gitt, SF er ikke alltid like varmt. Var der sommeren for 2 år siden igjen, og da var der ikke mer enn 15 grader i midten av juni Men når det nærmer seg juli, august og september, blir det skikkelig varmt!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 00:11   #22
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg må si at jeg skjønner den lite eventyrlystne siden din. Det er jo mye positivt som de andre har vært inne på, og ganske sikkert en unik mulighet. Samtidig blir det mye styr og ikke en "normal" og "avslappende" fødselspermisjon denne gangen heller. Og jeg skjønner hvorfor du har lyst på det også. Samtidig er jeg relativt hjemmekjær og bruker også lang tid på å bli kjent med nye folk og å komme inn i nye miljøer, så 6 mnd blir nesten litt for kort til at det er noen vits hvis det var meg. Men her er vi jo forskjellige. Egentlig skulle jeg nok ønske at jeg var av typen som tar sånne utfordringer på strak arm, men jeg vet med meg selv at jeg sannsynligvis ikke ville reist.

Gammel 29-05-08, 12:53   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Tror du har fått mange gode råd her. Men man må jo ville treffe nye mennesker og søke nye bekjenskaper. Og du må jo ville det selv.

Det jeg tenkte på var at jeg har ett inntrykk av at mange får en lettere barseltid med nr 2 enn med nr 1. Nå tenker jeg selvsagt ikke på kolikk og slikt, men generelt. Man har litt mer erfaring, gjort det før. Man har ammet før, kroppen har vært gjennom hele greia før. Skuldrene ligger vel ofte litt lavere enn med nr 1? Og babyen er ikke helt nyfødt når dere drar.
Om det blir til dere drar så kan du jo få mannen til å sjekke ut hvem andre som drar som har barn på samme alder, så kansje dere kan bli litt kjent?

Lykke til.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 16:01   #24
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Benytt muligheten! Reis!!

Gammel 30-05-08, 16:57   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut fra min lille erfaring og ting jeg har hørt, tror jeg San Francisco og Boston må være to av de "enkleste" amerikanske byene å bo i som nordmann, både ift. klima og kultur. Du trenger ikke være så veldig eventyrlysten for å trives der, tror jeg. Klart, som flere sier: har du virkelig ikke lyst, så teller det mest. Men hvis det primært er de praktiske innvendingene du nevner som er problemet, så synes jeg du skal overvinne motstanden og prøve. Kanskje kan du også bruke nettet til å prøve å finne noen hyggelige mennesker i den aktuelle byen på forhånd - kanskje noen med barn i samme alder som du kan møte, så du har noen "kjente" der allerede når dere kommer?

Gammel 30-05-08, 19:56   #26
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

San Francisco er en strålende by, en av de beste jeg vet om, og i alle fall den flotteste byen i California (min mening). Det som er så deilig med SF er at det er en by, med et sentrum som det er mulig å gå rundt i.

Men hvis du ikke vil, og bare gruer deg, så ville jeg ikke reist.

Gammel 30-05-08, 20:18   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at dette er en blanding av spennende og skummelt. Hvis det er snakk om fra januar 2009 ville jeg definitivt ikke gjort det. Jeg ville ikke en gang reist til sydligere strøk såpass tidlig. Da har knapt bebsen kommet ut, og man vet jo aldri hvordan de første månedene etter fødsel vil fortone seg. I nyfødtperioden kan det være greit å ha det kjente og nære rundt seg (slik dere har erfart), for ikke snakk om nettverk for litt avlastning og slikt. Hvis det er snakk om lenger ut i 2009 synes jeg det høres mer interessant ut.

Lykke til med avgjørelsen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.