Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å bo en periode i USA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 15:00   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Å bo en periode i USA

Jepp, den særdeles lite eventyrlystne Elinblu rir igjen. Blåmann tar videreutdanning, og i studiene inngår i utgangspunktet et halvår i utlandet. De mest aktuelle stedene er San Fransisco og Boston, og vi snakker om første halvår i 2009. Dersom alt går bra, er jeg er permisjon da, og vi har i teorien en gyllen mulighet til å reise. I teorien.

Min forrige barseltid var i bunn og grunn ikke god, blant annet takket være en ufrivillig omflakkende tilværelse (i tillegg til at broren min såvidt overlevde en overdose og babyen hadde klare kolikktendenser). Da Liv var halvannen uke, måtte vi flytte inn i leid leilighet i én og en halv måned pga tvangsoppussing av baderommene i borettslaget. Etter halvannen måned hjemme igjen reiste vi til Stockholm og bodde der i to måneder. Mannen var på jobb fra 8 til 18.30, og jeg satt hjemme alene med babyen og var i grunnen både ensom og usikker, selv om det også var gode stunder og jeg etter hvert fikk et par venninner. I ettertid skulle jeg ønske at denne sårbare perioden hadde vært så mye mer stabil. Jeg begynner å grine når jeg tenker tilbake på det, og nå blir jeg så usikker med tanke på neste permisjon.

Skal vi ha det like "urolig" igjen? Og hvordan i all verden skal jeg overleve å gå hjemme med to små barn - Liv på 2 år og en baby som trolig kommer til å være 2 1/2 måned når vi reiser? Bare tanken på flyturen er nesten nok til å ta knekken på meg. Hva med språkutviklingen til Liv, vil den stagnere? Hun stortrives i barnehagen, og vi går hverandre lett på nervene hvis vi bare går hjemme over flere dager. Jeg føler meg selvfølgelig som en dårlig mor og ikke minst en dårlig kone som ikke helt greier å se dette som en gyllen mulighet. Nå er ikke alt helsvart heller - antakelig blir det en ganske homogen gruppe fra Norge som reiser over. Kanskje kan vi også bo i nærheten av en familie vi kjenner ganske godt, med jevnaldrende barn.

Er det noen som har erfaring med utenlandsopphold med to små barn? Og å bo i USA generelt og i Boston eller San Fransisco spesielt?

(Ja, jeg vet at jeg er sær. )

Sist redigert av Bluen : 28-05-08 kl 15:08.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.