|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir dere berørt av streiken?Vi har heldigvis privat barnehage, og det hadde blitt katastrofalt for oss med streik nå med meg som høygravid og mannen som skal ha eksamen neste torsdag. Dersom jeg hadde vært i min forrige jobb hadde jeg vært streikende selv (dersom jeg ikke hadde vært i svangerskapspermisjon).
|
|
|
#44 |
|
Hertuginne
|
Sv: Blir dere berørt av streiken?
Kanskje aC og allium ikke streiker selv, har den tanken streifet deg? Jeg vil tro at dem som må jobbe til tross for at barnehagen er stengt synes det passer litt dårlig med streiken.
|
|
|
#45 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Blir dere berørt av streiken?Som førskolelærer er jeg for streiken og håper den gjør noe med den udugelig lønna vår. Men jeg skjønner at det er skikkelig pes for alle som blir rammet. Dessverre er det slik man evnt oppnår enighet i lønnforhandlingene...
|
|
|
#46 |
|
Bare sær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Blir dere berørt av streiken?Jeg jobber 40 % i turnus, og er student på halvtid. Mannen dagpendler, og har lange dager. Her fikser og trikser vi; jeg er hjemme fra skolen, besteforeldrene stiller opp, og mannen må nok ha litt "hjemmekontor" når det kniper. Jeg synes det er pes å få denne kabalen til å gå opp, selv med mann og greie barnevakter. Skjønner veldig godt at det føles uholdbart for alenemødre i full jobb. |
|
|
|
#48 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Blir dere berørt av streiken?Hverken jobben min eller barnas barnehage er tatt ut selv om kommunen er i streik.
|
|
|
#49 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jo, den tanken streifet meg så absolutt, men jeg forstod det vitterlig som de også var ute i streik, det var nettopp derfor jeg spurte hva de syntes var så slitsomt med å være i streik. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Blir dere berørt av streiken?Vi er foreløpig ikke berørt; ingen er tatt ut her i fylket enda. Blir det streik her i byen, regner jeg med at jeg blir tatt ut sjøl, og da får jeg bare ta ungene med hvis skolen deres er stengt og jeg må gå streikevakt.
Det kan de gjøre. Oslo var vel med i første runde, med enda flere nå i tredje?
|
|
|
#51 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Blir dere berørt av streiken?Nei, ikke foreløpig ihvertfall. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Protonterapeut
|
Jeg er ikke hjemme i utgangspunktet, sånn rent bortsett fra at jeg har vært sykemeldt, og strengt tatt ikke helt i stand til å passe barn.
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Blir dere berørt av streiken?Ja, det allium sa. Et fordømt slit siden jeg ikke streiker selv, og ikke akkurat kan ha med ungene på jobb de første to ukene i ny jobb, og med en eks som ikke renner over av samarbeidsvilje. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Blir dere berørt av streiken?Vi er foreløpig ikke berørt.
|
|
|
#55 |
|
Multitaskingmaniac
|
Kunne heller tatt ut medlemmer i streik i bydeler der au pairen kan være hjemme med barna.
|
|
|
#56 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Blir dere berørt av streiken?Barnehagen til minsten er i streik, men ikke skolen min (eneste skolen i bydelen som ikke er tatt ut, merkelig nok). Barnehagen tilbyr tilsyn annenhver dag fra 9.30-14.30, noe som ikke hjelper oss stort, men alt ordner seg. Vi er mange barnefamilier her i nabolaget med unger i samme barnehage, så vi passer hverandres unger og lapper det sammen. Fredag var gutten min i "barnehage" hos nærmeste nabo og koste seg stort, mandag får han være med meg på jobb, tirsdag tar jeg ut avspasering og passer min egen pluss to nabounger, onsdag har jeg uansett fri og passer de samme to naboungene, torsdag får vi barnepass hos bestekompisen til gutten og fredag er en kollega av meg hjemme med sin barnehagegutt, så da får gutten min være der. Stor stas med streik, i hans øyne. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir dere berørt av streiken?Fra tirsdag av blir skolen til ungene tatt ut i streik.
|
|
|
#59 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Blir dere berørt av streiken?Nå trappes streiken opp igjen. Fra torsdag streikes det også i Sarpsborg, Rana og Førde, i tillegg til at enda flere er tatt ut i Oslo. Dette er fjerde runde; de som ble tatt ut i tredje runde - Alta, Arendal, Steinkjer, Kristiansund samt supplering i Oslo - går ikke ut i streik før tirsdag.
|
|
|
#60 |
|
Introvert textrovert
|
Sånn tenker jeg også dersom bhg blir rammet. Eldste har allerede vært med meg en time forrige uke pga førskoledsg for ham som begynte kl 10. Det gikk veldig bra!
|
![]() |
| Emneord |
| streik |
|
|