Sv: Blir dere berørt av streiken?
Barnehagen til minsten er i streik, men ikke skolen min (eneste skolen i bydelen som ikke er tatt ut, merkelig nok). Barnehagen tilbyr tilsyn annenhver dag fra 9.30-14.30, noe som ikke hjelper oss stort, men alt ordner seg. Vi er mange barnefamilier her i nabolaget med unger i samme barnehage, så vi passer hverandres unger og lapper det sammen. Fredag var gutten min i "barnehage" hos nærmeste nabo og koste seg stort, mandag får han være med meg på jobb, tirsdag tar jeg ut avspasering og passer min egen pluss to nabounger, onsdag har jeg uansett fri og passer de samme to naboungene, torsdag får vi barnepass hos bestekompisen til gutten og fredag er en kollega av meg hjemme med sin barnehagegutt, så da får gutten min være der. Stor stas med streik, i hans øyne. 
Jeg har ikke mulighet til å redusere arbeidstida mi fra 9.30 til 14.30, samtidig som det ville vært mer til bry enn til nytte å fly fram og tilbake mellom jobb og barnehage for å levere og hente til disse tidspunktene, så derfor har vi valgt å så langt som mulig finne andre løsninger. Nå er jeg heldig som har 1. klasse selv, slik at det er mulig å ha med 5-åringen på jobb og fortsatt få jobbet, for å si det sånn. En liten forsmak på skoletilværelsen for ham, bare.
|