|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er over
Og en sykepleier med over 4 års ansiennitet tjener dårligere enn en hjelpepleier med 10 års ansiennitet... |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overDette synes jeg var skuffende! Jeg får sånn passe ut av dette. Men langt fra 6.3 % eller hva rammen var. Det blir nesten bortkastet hele streiken. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Viser tenner
|
Sv: Unio-streiken er overDet var ikke mye å juble for, nei! |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Unio-streiken er overDet er utrolig dårlig betingelser som bys dere Unio-medlemmer. Utdanning skal lønne seg så man i det minste har en sjans til å ta igjen for tapt inntekt i studietida ellers får studielånene fjernes og byttes ut med borgerlønn til alle studenter sånn at ingen taper på utdanning i hvert fall.
|
|
|
#25 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overSom lektor med tillegg gikk jeg 6,4% opp, hvilket var OK (og etterlengtet). Men mitt hjerte bløder for dem med 3-årig høyskoleutdanning, og jeg gruer meg til å finne ut av, hvilken retning skolevesenet kommer til å utvikle seg i. Kanskje snart på tide med ny flytning, av hensyn til de stakkars barna mine...
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Unio-streiken er overJeg er førskolelærer med ti års annsennitet og kommer ikek spesiellt bra ut. Hadde jeg vært organisert i fagforbundet hadde lønna mi vært høyere, det syntes jeg ikke er holdbart. Mitt tillegg som pedleder, med alt drittansvaret jeg har (og da går det på oppfølging av personalet som ikke gidder gjøre jobben sin osv) er på svimlende 6000 i året. Jaggu sa jeg smør. Akkurat nå er det ganske mye som frister mer enn å jobbe i barnehage. Lurer på hvilke muligheter jeg har i andre yrkesgrupper jeg... |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Protonterapeut
|
Hvordan får du det til?
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Forrige oppgjør prioriterte lærernes arbeidstidsavtale, såvidt jeg husker - på bekostning av våre grupper. |
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Det var det jeg fikk presentert i dag hvertfall, men du skal ikke se bort i fra at det er misforståelser med i bilde. Vet at jeg kan bytte fagforening når jeg vil, fikk bare litt nok i dag. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Unio-streiken er overOg når jeg hører Helga Hjetland på tv så blir jeg kvalm, noe så elendig og lite overbevisende skal du sannelig få lete lenge etter. Jeg håper det blir uravstemning og jeg håper folk har vett til å stemme nei! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overHer har jeg også gått i tenkeboksen vedrørende mitt medlemskap i utdanningsforbundet, jommen ikke verdt de pengene!! Jeg har faktisk vært inne på tanken nå å bytte jobb..... |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Multitaskingmaniac
|
Stemmer det. Og da skulle det være vår tur neste gang...
|
|
|
#35 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overVil bare si at det er opprettet en gruppe på facebook, for dem som er medlem der, som heter "JA til kollektiv utmelding av Utdanningsforbundet!" |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Jeg er slett ikke fornøyd, men kommer ikke til å melde meg ut. Det å være medlem i Utdanningsforbundet handler for meg om mer enn bare lønn. Ser ikke hvilket annet forbund som kan representere min yrkesgruppe bedre, og gratispassasjer blir jeg da ikke pga av dette! |
|
|
|
#39 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overSlik tror jeg det blir:
|
|
|
#40 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unio-streiken er overI følge den tabellen går adjunkter med 10 års ansiennitet opp 15 000. Jeg går bare opp 7000, jeg. (hvis tabellen er riktig, da)
|
![]() |
|
|