Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unio-streiken er over

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-08, 14:45   #21
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Unio-streiken er over

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Jeg har 7 års ansiennitet som førskolelærer. Jeg kommer nå til å tjene mindre enn en barne-og ungdomsarbeider med 10 års ansiennitet. Jeg unner dem lønnsøkningen av hele mitt hjerte, men det er jo absurd at utdanning og ansvarsoppgaver ikke skal lønne seg.

Og en sykepleier med over 4 års ansiennitet tjener dårligere enn en hjelpepleier med 10 års ansiennitet...

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 14:47   #22
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette synes jeg var skuffende! Jeg får sånn passe ut av dette. Men langt fra 6.3 % eller hva rammen var. Det blir nesten bortkastet hele streiken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 15:02   #23
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke mye å juble for, nei!

Jeg kjenner jeg er glad for å være Masterstudent i helsefag med mulighet for å komme meg bort fra stat og kommune. Å ta høyerer utdanning med jobbmuligheter i det offentlige lønner seg i alle fall ikke. I år går i realiteten de kommuneansatte sykepleierene ned i lønn siden prisveksten er større enn lønnsveksten ...

Jeg er utrolig skuffet over Sykepleierforbundet, Unio og KS.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 15:18   #24
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er utrolig dårlig betingelser som bys dere Unio-medlemmer. Utdanning skal lønne seg så man i det minste har en sjans til å ta igjen for tapt inntekt i studietida ellers får studielånene fjernes og byttes ut med borgerlønn til alle studenter sånn at ingen taper på utdanning i hvert fall.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 15:42   #25
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Som lektor med tillegg gikk jeg 6,4% opp, hvilket var OK (og etterlengtet). Men mitt hjerte bløder for dem med 3-årig høyskoleutdanning, og jeg gruer meg til å finne ut av, hvilken retning skolevesenet kommer til å utvikle seg i. Kanskje snart på tide med ny flytning, av hensyn til de stakkars barna mine...

På helsekontroll med min 4-åring forleden kunne jeg virkelig konstatere, hvor mye han har fått lært av de flinke ansatte i barnehagen sin.

Gammel 04-06-08, 15:50   #26
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg er førskolelærer med ti års annsennitet og kommer ikek spesiellt bra ut. Hadde jeg vært organisert i fagforbundet hadde lønna mi vært høyere, det syntes jeg ikke er holdbart. Mitt tillegg som pedleder, med alt drittansvaret jeg har (og da går det på oppfølging av personalet som ikke gidder gjøre jobben sin osv) er på svimlende 6000 i året. Jaggu sa jeg smør. Akkurat nå er det ganske mye som frister mer enn å jobbe i barnehage. Lurer på hvilke muligheter jeg har i andre yrkesgrupper jeg...

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 16:05   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Hadde jeg vært organisert i fagforbundet hadde lønna mi vært høyere, det syntes jeg ikke er holdbart.

Hvordan får du det til?
Dere er jo lønnet av samme tabellen, uansett hvor dere er organisert? :forvirret:

Dessuten er det ingen som vil hindre deg i å melde deg inn i Fagforbundet, det er mange førskolelærere der fra før.

Gammel 04-06-08, 16:28   #28
Frantzen
Passiv

Standard

Husker jeg feil, eller måtte førskolelærerne "ofre" seg ved forrige lønnsoppgjør for at lærerene skulle få et løft?

Forrige oppgjør prioriterte lærernes arbeidstidsavtale, såvidt jeg husker - på bekostning av våre grupper.

At KS lover å se på likelønnsutvikling og generell lønnsutvikling i offentlig sektor er ingen stor trøst - såvidt jeg har forstått lovet de omtrent det samme i vår. Ihvertfall en styrking av utdanningsgruppene. Kan de gå tilbake på det i år kan de det helt sikkert neste år også. Og så lenge LO og andre hovedsammenslutninger er fornøyde hjelper det ikke stort at UNIO ikke er det.

Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 16:56   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Oi, seriøst. Men hvordan kan du ha vært så uheldig da?

Jeg er adjunkt med 10 års ansiennitet.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 17:14   #30
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Hvordan får du det til?
Dere er jo lønnet av samme tabellen, uansett hvor dere er organisert? :forvirret:

Det var det jeg fikk presentert i dag hvertfall, men du skal ikke se bort i fra at det er misforståelser med i bilde. Vet at jeg kan bytte fagforening når jeg vil, fikk bare litt nok i dag.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 19:52   #31
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Du og jeg Kristin!

Gammel 04-06-08, 20:43   #32
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Og når jeg hører Helga Hjetland på tv så blir jeg kvalm, noe så elendig og lite overbevisende skal du sannelig få lete lenge etter. Jeg håper det blir uravstemning og jeg håper folk har vett til å stemme nei!

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 22:33   #33
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har jeg også gått i tenkeboksen vedrørende mitt medlemskap i utdanningsforbundet, jommen ikke verdt de pengene!! Jeg har faktisk vært inne på tanken nå å bytte jobb..... Men det blir vel bare med tanken, for jeg liker veldig godt å være ped.leder, men tror ikke jeg gidder å ofre meg for luselønn, er jo ikke akkurat et avslappende yrke!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 23:12   #34
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Husker jeg feil, eller måtte førskolelærerne "ofre" seg ved forrige lønnsoppgjør for at lærerene skulle få et løft?

Stemmer det. Og da skulle det være vår tur neste gang...

Gammel 05-06-08, 11:15   #35
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vil bare si at det er opprettet en gruppe på facebook, for dem som er medlem der, som heter "JA til kollektiv utmelding av Utdanningsforbundet!"

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 17:22   #36
Frantzen
Passiv

Standard

Sitat:

Vil bare si at det er opprettet en gruppe på facebook, for dem som er medlem der, som heter "JA til kollektiv utmelding av Utdanningsforbundet!"

Jeg er slett ikke fornøyd, men kommer ikke til å melde meg ut. Det å være medlem i Utdanningsforbundet handler for meg om mer enn bare lønn. Ser ikke hvilket annet forbund som kan representere min yrkesgruppe bedre, og gratispassasjer blir jeg da ikke pga av dette!

Og er det noe jeg ikke klarer å ta seriøst så er det de sutreputrete Facebook-gruppene...

Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 19:04   #37
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Oi, da er mannen og jeg like heldige som deg da. Har ikke hatt tid til å lete frem tabellene ennå. Har du link til elendigheten?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 19:17   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvordan finner man ut hva man får? Jeg er adjunkt som runder åtte års ansiennitet i år.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 19:25   #39
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Slik tror jeg det blir:
http://www.riksmeklingsmannen.no/ind...ebok1b&pid=160

Gammel 05-06-08, 19:28   #40
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

I følge den tabellen går adjunkter med 10 års ansiennitet opp 15 000. Jeg går bare opp 7000, jeg. (hvis tabellen er riktig, da)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.