|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bedreviter
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'n
Med andre ord kan yrkesaktive småbarnsforeldre kun utføre bråkete arbeid på lørdager. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er glad jeg ikke er din nabo. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Yes, we can!!
|
??
|
|
|
#104 |
|
© All rights reserved
|
Her går det i hundre med kjøring, henting, trening, lekser, middag og hva_har_du, så her blir ikke hagearbeid (eller husarbeid) prioritert før etter kl 20.00. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her, sikkert litt avhengig av alderen på barneflokken |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nJa, for vi med tre barn under 6 har jo et haaav av tid.
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nI nabolaget vårt er det mange som jobber skift. Jeg tar ikke nevneverdig hensyn til min egen mann, og klipper plen,kjører kjøkkenmaskin etc. fordi om han sover på dagtid.Det er liksom alltid noen som sover.
|
|
|
|
#108 |
|
saftig
|
Næsj. Det handler om prioriteringer.
Gjett om det er gjensidig, da.
|
|
|
#109 |
|
Bedreviter
|
Vi klipper helst ikke gress, vasker huset eller jobber mens ungene er våkne. Da vil vi være sammen med ungene. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
saftig
|
Men kan dere ikke ta med ungene på aktivitetene, da? I alle fall den eldste. Kanskje ikke gressklipping om dere har motorklipper, da.
|
|
|
#111 |
|
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nTil det opprinnelige spørsmålet. Hva i alle dager er sært eller over kanten med det? Du ba han utsette en kort stund, gjorde du ikke. Ikke et døgn eller to, men 15 - 30 minutter. Hadde jeg vært nabo'n din hadde jeg satt pris på at du spurte meg, i stede for å finne ut at jeg var grunnen til at babyen våknet. Jeg ville ikke ha tenkt på muligheten i utgangspunktet, fordi jeg selv har hatt et barn som har sovet gjennom alt av lyder. Nesten så han har sovet bedre med bråk rundt seg. 15 - 30 minutter, da kan man finne på noe annet den korte stunden det er snakk om. Om ikke annet ta en kopp kaffe. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Bedreviter
|
Det er motorklipper, ja, og akkurat den aktiviteten synes vi ikke egner seg for 1,5-åringer. Jeg har ingen motforestillinger mot å ta henne med på luking, klesvask, rydding eller lignende, mer barnevennlige, aktiviteter.
Egentlig er kantklipping den eneste lyden vanlige "nabostøyen", som virkelig irriterer meg, og med naboer som kantklipper flere ganger i uka, synes jeg at vi har ganske god margin for støy fra vår side. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() |
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nEttersom du skriver at det ikke er første gangen lurer jeg på om du har handlet på en sånn måte som gjør at naboen har luktet lunta og skjønt at du er irritert? At det er derfor han sa dette om soving igjen? |
|
|
|
|
|
#114 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har like god prioriteringsliste som dere tenker jeg!
|
|
|
#115 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nVi har naboer som konsekvent gjør husarbeid (henge ut klær, banke tepper) og hagearbeid på søndager.
|
|
|
#116 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nGwen: Synes du de er ille at naboene henger ut klær på søndager? Eller skiller du på arbeid som bråker og ikke bråker?
|
|
|
#117 |
|
Bedreviter
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nHvis noen synes det er dumt at jeg henger ut klær på søndagene, så er det synd for dem. Akkurat på det området velger jeg å ikke ta hensyn til noen andre. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
saftig
|
Sv: Jeg lurte på om naboen kunne vente med kantklipper'nNei, alvorlig talt. Det får da være måte på å skulle styre andre. Hvis man har problemer med at det henger klær ute, så får man se en annen vei.
|
|
|
#119 |
|
Ustabil
|
Jeg får noen bilder av min svigermor på netthinna når jeg leser her. For hun mener at naboen ikke skal klippe gress eller utføre støyende aktiviteter når hun sitter ute og koser seg med kaffen sin. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Da lukter sannsynligvis klesvasken deres røyk.
|
|
![]() |
|
|