|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
By the Sea
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringPio er klok.
|
|
|
#82 |
|
Passiv
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaring
Nei, det er ingen hemmelighet. Det er heller ingen hemmelighet at "hjelpen" de tilbyr aldri fører noen vei. Eller har du noen eksempler hvor politiet kan bekrefte at saker er oppklart ved åndelig hjelp? |
|
|
|
#83 |
|
Glamorøs
|
Som Nebbia sier, har hjelpen fra klarsynte noensinne ført til noe som helst? Har de noen gang kommet med opplysninger som ikke er så generelle, tilfeldige eller logiske at normal sunn fornuft kunne kommet frem til det samme?
Neppe. Det er også påfallende at alle de klarsynte kommer i ettertid av slike hendelser og sier at de så at kom til å skje. Hvorfor sa de ikke i fra da? Bestilte en annonse i New York Times? VG? Det kunne i allefall bevist at de snakket sant.
|
|
|
#84 |
|
This is normal!
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringNå lukker jeg øynene for avataren til Pio og prøver å svare saklig på et spennende spørsmål.
Sist redigert av noen : 10-07-08 kl 12:27. Årsak: Det var visst behov for noen avsnitt i det laaange innlegget... |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Textrovert
|
Ja, jeg har heller ikke sagt at det var overnaturlig. Jeg sa at det var uforklarlig, i og med at jeg ikke har en forklaring på det var tilfeldigheter, intuisjon eller en ånd som ville si meg noe ...
|
|
|
#86 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men jeg klarer ikke helt å fri meg for å tenke at om det kom frem iavisen at en klarsynt hadde funnet igjen ett menneske, så hadde visse skeptikere slått det fra seg som "tilfeldig".
|
|
|
#90 |
|
Pauset
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringFor meg blir det like merkelig å benekte at det finnes overnaturlige fenomener som det blir å påstå at de finnes. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Pauset
|
Trodde du skulle si du var spåkone jeg nå skjønner du. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Textrovert
|
Ja, det BETVILER jeg ikke.
|
|
|
#93 |
|
Ringskrømt
|
Jeg så på "jakten på den sjette sans" som gikk på TVNORGE en tid tilbake, og jeg ble ganske overbevist om at det finnes noen med klarsynte evner. Hvordan kan deltager etter deltager si at vedkommende som ble begravet her ble halshugget når eneste informasjonen de har er en gravstøtte og et bilde av personen? Jeg tror ikke det er tilfelfigheter, jeg tror ikke det er arrangert av TVNORGE og jeg tviler på at det er flaks. Det var mye mer som kom frem i det programmet, noen slet mer enn andre, men vinneren av programmet, var spot on nesten hver gang, altså. Hun plukket ut to syke hester av fire tilsynelatende friske hester, og sa nøyaktig hva som feilte dem. Tilfeldig? I think not, men man tror det man vil tro.
|
|
|
#94 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg vet flere som har sett denne serien som sier det samme. Personlig så blir jeg helt overgitt over at det går an å tro på en serie som er laget på TV. Om det hadde vært sånn at ingen var klarsynte og serien ikke hadde hatt et grunnlag for å fortsette, tror du de hadde avblåst serien fordi de er så opptatte av å bringe sannhet ut til folket, eller tror du at de er først og fremst opptatt av å lage underholdning?
|
|
|
#96 |
|
Ringskrømt
|
Hvorfor skulle man ikke tro på det? Fordi det er laget og vist på TV? Det var da et merkelig argument å bruke for å forkaste sannsynligheten for sånne evner. Jeg er på ingen måte et godtroende nek, men jeg har heldigvis ikke bikket over å blitt mistroisk til alt heller. Man skal riktignok ikke tro alt en hører, men jeg utelukker ikke sannsynligheten for at noe sånt kan stemme, og det skal andre forklaringer enn "vist på TV" til for at jeg skal bli skeptisk, altså.
|
|
|
#97 |
|
Textrovert
|
Sv: Åndelighet og personlig erfaringJeg tror at det finnes mennesker med uforklarlige (merk: jeg bruker med vitende og vilje ikke ordet "overnaturlige") evner. Det betyr ikke at jeg tror at alle som sier de har slike evner, har det. Langt derifra.
|
|
|
#98 |
|
Ringskrømt
|
Det tror ikke jeg heller, og programmet vist på (brace yourselves) TVNORGE, luket raskt ut nekene som hadde gjort seg bedre hos Kristian Valens "De svaksynte".
|
|
|
#99 |
|
This is normal!
|
Jeg har foreløpig ikke møtt noen med slike evner, så jeg er skeptisk til at de finnes. TVNorgedokumentarer ser jeg på som ren underholdning og tror det meste er regisert inntil det motsatte er bevist.
|
|
|
|
#100 |
|
Textrovert
|
|
![]() |
| Emneord |