Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åndelighet og personlig erfaring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-08, 03:21   #81
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åndelighet og personlig erfaring

Pio er klok.

Gammel 10-07-08, 09:27   #82
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pio, her.

Er det ikke? Det er ikke noen hemmelighet at politiet innimellom benytter seg av klarsynte, selv om det ikke er så vanlig her i Norge.

Nei, det er ingen hemmelighet. Det er heller ingen hemmelighet at "hjelpen" de tilbyr aldri fører noen vei. Eller har du noen eksempler hvor politiet kan bekrefte at saker er oppklart ved åndelig hjelp?

Jeg får litt Valen-asossiasjoner når jeg hører om såkalte klarsynte som vil hjelpe politiet.

Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 09:36   #83
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ikke? Det er ikke noen hemmelighet at politiet innimellom benytter seg av klarsynte, selv om det ikke er så vanlig her i Norge.

Som Nebbia sier, har hjelpen fra klarsynte noensinne ført til noe som helst? Har de noen gang kommet med opplysninger som ikke er så generelle, tilfeldige eller logiske at normal sunn fornuft kunne kommet frem til det samme?

Hadde du latt være å gått på et fly som jeg fortalte deg at kommer til å lande fortere enn planlagt?
Neppe.

Neppe. Det er også påfallende at alle de klarsynte kommer i ettertid av slike hendelser og sier at de så at kom til å skje. Hvorfor sa de ikke i fra da? Bestilte en annonse i New York Times? VG? Det kunne i allefall bevist at de snakket sant.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 10:30   #84
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå lukker jeg øynene for avataren til Pio og prøver å svare saklig på et spennende spørsmål.

Jeg er en kristen skeptiker – altså står jeg med et bein i hver leir. Jeg er enig i at mange prøver å forklare fenomener de ikke forstår som overnaturlige, bare fordi de ikke kan nok. Jeg er derfor skeptisk til deja vu, vardøger, spøkelser osv. Samtidig har jeg etter først å ha gått vekk fra barnetroen og ikke trodd noen år, kommet fram til at jeg tror det finnes en Gud og jeg definerer meg som kristen. Hvorfor? Tja, det er vel mange grunner. Jeg har såpass mye realist i meg at jeg (til en viss grad) kan forstå hvordan naturen har blitt som den er. Samtidig mener jeg at mange dyr, planter og andre levende og døde ting i naturen er for fantastiske til at de har utviklet seg sånn bare gjennom ”survival of the fittest” og evolusjon. Altså tror jeg det finnes en Gud som har hatt styring med det og at han har både humor og estetisk sans. Noen vil kanskje se troen som en slags redningsplanke fordi mange ting i livet er for stort til å kunne ta inn over seg uten å ha en tro å holde fast i (sånn som at vår lille klode suser rundt i et uendelig verdensrom der vi foreløpig ikke har funnet andre planeter med liv, hva skjer når vi dør sov.), men jeg tror egentlig ikke det for min egen del. Tro gir en trygghet, men som andre skriver, er tryggeheten like stor (eller liten) for de som ikke tror.

En utfordring jeg har er hvordan jeg legger fram min tro for barna. Jeg mener at en del av det å være kristen er å oppdra barna i kristen tro, og jeg synger f.eks. "Kjære Gud jeg har det godt" når de skal legge seg. Samtidig vil jeg åpne for at de selv skal ta et bevisst valg, selv om de tar det valget på grunnlaget av den bagasjen (som sikkert også kan kalles indoktrinering) vi som foreldre har gitt de. Storesøster og jeg snakker av og til om Gud og Jesus (når hun spør), og da prøver jeg alltid å være klar på at dette er det jeg tror, mens andre tror andre ting. Som treåring som foreløpig ser opp til sin mor blir hun selvfølgelig preget av det jeg sier, men jeg vet ikke om det er så mye verre enn om jeg hadde sagt at det ikke finnes noen gud og påvirket henne den veien.

Å har respekt for andres tro - eller mangel på tro - er vesentlig synes jeg. Det jeg har null respekt for er de som prøver å tjene penger på eller oppnå berømmelse ved hjelp av sin tro eller sin (påståtte) evner, eller bruker troen til å undertrykke andre mennesker. Hvis Märtha virkelig kan snakke med engler, ville det i mitt hode være mer etisk riktig av henne å dele sine evner fritt. Ikke undervise ved en lukket skole der det koster mange tusen å være elev.

Sist redigert av noen : 10-07-08 kl 12:27. Årsak: Det var visst behov for noen avsnitt i det laaange innlegget...
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 10:41   #85
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg mener at om man er sanndrømt to ganger i løpet av sitt liv, så er ikke dette enormt mye og har med tilfeldigheter å gjøre...
Jeg tror mennesker kan ha mer instinkt og intuisjon enn vi er klar over. Men syntes ikke det er overnaturlig.

Ja, jeg har heller ikke sagt at det var overnaturlig. Jeg sa at det var uforklarlig, i og med at jeg ikke har en forklaring på det var tilfeldigheter, intuisjon eller en ånd som ville si meg noe ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 11:57   #86
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Som Nebbia sier, har hjelpen fra klarsynte noensinne ført til noe som helst? Har de noen gang kommet med opplysninger som ikke er så generelle, tilfeldige eller logiske at normal sunn fornuft kunne kommet frem til det samme?

Men jeg klarer ikke helt å fri meg for å tenke at om det kom frem iavisen at en klarsynt hadde funnet igjen ett menneske, så hadde visse skeptikere slått det fra seg som "tilfeldig".

Jeg kjenner ingen klarsynte som har funnet igjen mennesker, men jeg kjenner ei som har funnet igjen dyr. Hunder, katter og hester.

Gammel 10-07-08, 11:58   #87
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også funnet igjen både hunder, katter og hester. Det var ganske logisk hvor de var.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:06   #88
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har også funnet igjen både hunder, katter og hester. Det var ganske logisk hvor de var.

fint a gitt.

Gammel 10-07-08, 12:35   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

fint a gitt.

Tja, det var ikke fornærmende ment, men jeg trenger litt fler imponerende detaljer enn "har funnet igjen dyr" før jeg kan ha noe forståelse for at "klarsynt" kan brukes som beskrivelse.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:46   #90
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg blir det like merkelig å benekte at det finnes overnaturlige fenomener som det blir å påstå at de finnes.

Iom at det skjer uforklarlige ting, så er de jo nettopp det -uforklarlige.
Å skulle forklare det med at det er noe som heller ikke kan forklares "åndelighet" blir helt merkelig syntes jeg. Ser ikke helt hvorfor det gjør det bedre, annet enn at det virker mer spennende?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 12:48   #91
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, jeg har heller ikke sagt at det var overnaturlig. Jeg sa at det var uforklarlig, i og med at jeg ikke har en forklaring på det var tilfeldigheter, intuisjon eller en ånd som ville si meg noe ...

Trodde du skulle si du var spåkone jeg nå skjønner du.

Neida.. men det er sikkert de som ville blitt overbevisst om at de hadde overnaturlige evner pga sånne episoder.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 13:07   #92
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

men det er sikkert de som ville blitt overbevisst om at de hadde overnaturlige evner pga sånne episoder.

Ja, det BETVILER jeg ikke.

Gammel 10-07-08, 13:16   #93
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det var ikke fornærmende ment, men jeg trenger litt fler imponerende detaljer enn "har funnet igjen dyr" før jeg kan ha noe forståelse for at "klarsynt" kan brukes som beskrivelse.

Jeg så på "jakten på den sjette sans" som gikk på TVNORGE en tid tilbake, og jeg ble ganske overbevist om at det finnes noen med klarsynte evner. Hvordan kan deltager etter deltager si at vedkommende som ble begravet her ble halshugget når eneste informasjonen de har er en gravstøtte og et bilde av personen? Jeg tror ikke det er tilfelfigheter, jeg tror ikke det er arrangert av TVNORGE og jeg tviler på at det er flaks. Det var mye mer som kom frem i det programmet, noen slet mer enn andre, men vinneren av programmet, var spot on nesten hver gang, altså. Hun plukket ut to syke hester av fire tilsynelatende friske hester, og sa nøyaktig hva som feilte dem. Tilfeldig? I think not, men man tror det man vil tro.

Gammel 10-07-08, 13:29   #94
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg så på "jakten på den sjette sans" som gikk på TVNORGE en tid tilbake, og jeg ble ganske overbevist om at det finnes noen med klarsynte evner. Hvordan kan deltager etter deltager si at vedkommende som ble begravet her ble halshugget når eneste informasjonen de har er en gravstøtte og et bilde av personen? Jeg tror ikke det er tilfelfigheter, jeg tror ikke det er arrangert av TVNORGE og jeg tviler på at det er flaks. Det var mye mer som kom frem i det programmet, noen slet mer enn andre, men vinneren av programmet, var spot on nesten hver gang, altså. Hun plukket ut to syke hester av fire tilsynelatende friske hester, og sa nøyaktig hva som feilte dem. Tilfeldig? I think not, men man tror det man vil tro.

Jeg vet flere som har sett denne serien som sier det samme. Personlig så blir jeg helt overgitt over at det går an å tro på en serie som er laget på TV. Om det hadde vært sånn at ingen var klarsynte og serien ikke hadde hatt et grunnlag for å fortsette, tror du de hadde avblåst serien fordi de er så opptatte av å bringe sannhet ut til folket, eller tror du at de er først og fremst opptatt av å lage underholdning?

Selv anerkjente dokumentarskapere som Michael Moore og Morgan Spurlock lurver og lyver og klipper for å få frem buskapet sitt. En kompis som driver med dokumentar sier alltid "Folk må skjønne at dokumentarer er subjektive, og at en dokumentar må sees i forhold til hva filmskaperen ønsker å få frem. Det er ikke en sannhet, men mer et argument."

Og dette gjelder enda mer for TV-serier som er laget i underholdningsøyemed, de er aldri objektive, og de er absolutt ikke noe sannhetsvitne for noe som helst. De er filmet og klippet for at de skal være underholdende. Wikipedia er et fyrtårn av objektiv sannhet i forhold for å si det sånn.

Gammel 10-07-08, 13:31   #95
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

det var ikke fornærmende ment

Du er alt for snill aC.

Ben "snark" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 13:43   #96
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg vet flere som har sett denne serien som sier det samme. Personlig så blir jeg helt overgitt over at det går an å tro på en serie som er laget på TV. Om det hadde vært sånn at ingen var klarsynte og serien ikke hadde hatt et grunnlag for å fortsette, tror du de hadde avblåst serien fordi de er så opptatte av å bringe sannhet ut til folket, eller tror du at de er først og fremst opptatt av å lage underholdning?

Selv anerkjente dokumentarskapere som Michael Moore og Morgan Spurlock lurver og lyver og klipper for å få frem buskapet sitt. En kompis som driver med dokumentar sier alltid "Folk må skjønne at dokumentarer er subjektive, og at en dokumentar må sees i forhold til hva filmskaperen ønsker å få frem. Det er ikke en sannhet, men mer et argument."

Og dette gjelder enda mer for TV-serier som er laget i underholdningsøyemed, de er aldri objektive, og de er absolutt ikke noe sannhetsvitne for noe som helst. De er filmet og klippet for at de skal være underholdende. Wikipedia er et fyrtårn av objektiv sannhet i forhold for å si det sånn.

Hvorfor skulle man ikke tro på det? Fordi det er laget og vist på TV? Det var da et merkelig argument å bruke for å forkaste sannsynligheten for sånne evner. Jeg er på ingen måte et godtroende nek, men jeg har heldigvis ikke bikket over å blitt mistroisk til alt heller. Man skal riktignok ikke tro alt en hører, men jeg utelukker ikke sannsynligheten for at noe sånt kan stemme, og det skal andre forklaringer enn "vist på TV" til for at jeg skal bli skeptisk, altså.

Gammel 10-07-08, 13:48   #97
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg tror at det finnes mennesker med uforklarlige (merk: jeg bruker med vitende og vilje ikke ordet "overnaturlige") evner. Det betyr ikke at jeg tror at alle som sier de har slike evner, har det. Langt derifra.

Gammel 10-07-08, 13:52   #98
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tror at det finnes mennesker med uforklarlige (merk: jeg bruker med vitende og vilje ikke ordet "overnaturlige") evner. Det betyr ikke at jeg tror at alle som sier de har slike evner, har det. Langt derifra.

Det tror ikke jeg heller, og programmet vist på (brace yourselves) TVNORGE, luket raskt ut nekene som hadde gjort seg bedre hos Kristian Valens "De svaksynte".

Gammel 10-07-08, 13:54   #99
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har foreløpig ikke møtt noen med slike evner, så jeg er skeptisk til at de finnes. TVNorgedokumentarer ser jeg på som ren underholdning og tror det meste er regisert inntil det motsatte er bevist.

Gammel 10-07-08, 14:07   #100
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

TVNorgedokumentarer ser jeg på som ren underholdning

Dårlig underholdning i så fall. Jeg ser aldri på slike klarsynt/ånder-programmer. De er bare latterlige.

Svar

Emneord
i want to belive, klarsynte, skeptisk, svaksynte, synsk, x-files

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.