Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nintendo DS til ungene ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-08, 22:24   #21
Left
Passiv

Standard

Sv: Nintendo DS til ungene ...

Storebror fikk DS da vi var på ferie nå for noen uker siden. Har ikke vært noe problem å begrense det.
Han fikk et sånt multi-pack med 81 spill på, men det virker ikke lenger av en eller annen merkelig grunn. Har også Mario Bros, og det er det det går i.
Ellers bruker han også spillene fra Gameboy som han hadde fra før, men ikke riktig så bra grafikk osv.

Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 00:34   #22
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Er det så vanlig at de får det når de er så unge altså?

Vi har en seksåring og vi har ikke egentlig vurdert det før et vennepar spurte om vi skulle kjøpe det til ham. De vurderte det nemlig til sin datter før vi skulle på felles ferie.

Er det enkle spill slik at han klarer å finne ut av ting selv uten å mase på oss hele tiden? Vi har pr idag PS2 og ulike Lek og Lær spill på PC'n, men jeg føler at jeg blir sittende der hele tiden for å hjelpe ham å skjønne hva han skal gjøre o.l. PS2 går lettere enn PC da.

Også er dilemmaet at vi også har en treåring da. Det kommer jo bare til å bli masing på å få prøve hele tiden, og storebror er ikke den beste på å dele. Men er det da helt bortkastet å kjøpe to eller er det noe hun kan klare også?

Og sist men ikke minst, tror dere at han vil bli helt utenfor på skolen om han ikke har det, er dette noe "alle" har?

Gammel 17-07-08, 00:37   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke noe alle har Maimor.

Gammel 17-07-08, 00:46   #24
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Nei, det er ikke noe alle har Maimor.

Signerer. Jeg tror som sagt det er veldig, veldig hypet opp, og jeg gjorde et poeng av at de skulle spare til slikt på egenhånd.

Men sånn var det på 80-tallet også. Husker dere ikke Donkey Kong? De som hadde doble spill var jo konge. Jeg hadde bare et enkelt Skipper'n spill. Men jeg ble steike god på å fange de spinatboksene, altså!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 01:12   #25
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Signerer. Jeg tror som sagt det er veldig, veldig hypet opp, og jeg gjorde et poeng av at de skulle spare til slikt på egenhånd.

Men sånn var det på 80-tallet også. Husker dere ikke Donkey Kong? De som hadde doble spill var jo konge. Jeg hadde bare et enkelt Skipper'n spill. Men jeg ble steike god på å fange de spinatboksene, altså!

Åja, jeg fikk aldri Donkey Kong. Ble litt småforelsket i storebroren til ei venninne da han lot meg få låne spillet hans når jeg var der i niårsbursdagen hennes da.

Også husker jeg at jeg spilte tennis med Snoopy! :nostalgisk:

Og når vi først er inne på spill så husker jeg at jeg satt i timesvis før jeg "rundet" Super Mario Bros 1 på mine brødres Nintendo! De prater forresten om det enda, ca 16-17 år etter!

Gammel 17-07-08, 15:48   #26
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Her fungerer den litt som avstraffelses metode eller prevantiv trussel..moahahaha
- ds-nekt på å ikke høre etter eller ignorere direkte ordre funker.

Han får ikke ha den med på skolen og ut, han skal holde orden i spill( og dvd'er generellt) han må spørre om at det er greit å spille, vi har ikke fast spille tid, men det er avhengi av om han har drevet med andre ting en skjermrelatert underholdning eller ikke.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:55   #27
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Er det så vanlig at de får det når de er så unge altså?

Vi har en seksåring og vi har ikke egentlig vurdert det før et vennepar spurte om vi skulle kjøpe det til ham. De vurderte det nemlig til sin datter før vi skulle på felles ferie.

Er det enkle spill slik at han klarer å finne ut av ting selv uten å mase på oss hele tiden? Vi har pr idag PS2 og ulike Lek og Lær spill på PC'n, men jeg føler at jeg blir sittende der hele tiden for å hjelpe ham å skjønne hva han skal gjøre o.l. PS2 går lettere enn PC da.

Også er dilemmaet at vi også har en treåring da. Det kommer jo bare til å bli masing på å få prøve hele tiden, og storebror er ikke den beste på å dele. Men er det da helt bortkastet å kjøpe to eller er det noe hun kan klare også?

Og sist men ikke minst, tror dere at han vil bli helt utenfor på skolen om han ikke har det, er dette noe "alle" har?

Elste vår fikk Nintendo DS i fjor vår, da var hun ni år og hadde spart i et drøyt halvår.

Grunnen til at de to minste har fått nå er at de har ønsket seg det veldig, veldig mye - og helt siden storesøsteren fikk sitt i fjor vår.

De har nå fått de i gave - men har kjøpt spillet selv for egne penger. De får heretter spare og evt. ønske seg spill til bursdager og jul.

Samtidig - minstemann fikk et vanlig brettspill av oss i går og de spilte de i flere timer i går kveld. Samtidig som vi leste videre i de faste bøkene. Så det er nok fremdeles gjevt med høytlesing og spill med oss voksne. Så kan de spille DS når vi er opptatte!

Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 15:55   #28
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Her fungerer den litt som avstraffelses metode eller prevantiv trussel..moahahaha
- ds-nekt på å ikke høre etter eller ignorere direkte ordre funker.

Han får ikke ha den med på skolen og ut, han skal holde orden i spill( og dvd'er generellt) han må spørre om at det er greit å spille, vi har ikke fast spille tid, men det er avhengi av om han har drevet med andre ting en skjermrelatert underholdning eller ikke.

God ide at de må spørre om å få spille! Vi skal ha et lite husmøte om DS-spill og data generelt, så vi får se hva vi får til!

Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 16:56   #29
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

... han må spørre om at det er greit å spille, vi har ikke fast spille tid, men det er avhengi av om han har drevet med andre ting en skjermrelatert underholdning eller ikke.

Slik har vi det også, gjelder også spill på TV og TV-titting. Jeg orker ikke lage regler som blir vanskelig for meg å administrere eller følge opp. Enkelte dager er det greit med mye spilling, men det fordrer at det er andre dager hvor det ikke spilles i det hele tatt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-08, 20:49   #30
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Nå har Guitar hero kommet til DS Nå vurdere jeg å kjøpe meg dette og stjele meg litt spilletid på barnas DS.

Til dere som har to (eller flere) barn med DS, kjøp spill som man kan linke seg imellom. Mario er et slikt spill.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.