|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff? | |||
| Nei |
|
154 | 68,14% |
| Ja |
|
69 | 30,53% |
| Dustepoll (denne må vel også med?) |
|
3 | 1,33% |
| Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Vaklende
|
Sv: Har du prøvd stoff?Det var relativt vanlig med hasj i deler av mitt ungdomsmiljø. (Jeg er fra et lite sted, og hadde venner fra flere sosiale "gjenger".) Til tross for det har jeg ikke gjort noe mer enn å sitte noen timer "i røyken" ved et par anledninger. Dette er litt fordi jeg alltid har sett min egen tendens til avhengighet. Sunn fornuft sier dermed nei, siden den ene siden av familien ser ut til å ha arvelig anlegg for misbruk. Jeg drikker også sjelden større mengder alkohol, det er tydelig noe jeg lett kan miste kontrollen i forhold til. Antakelig spilte det også en rolle i tenårene at jeg så at de som brukte narkotika kun hadde en kortvarig positiv effekt, mens det ellers var mye negativt forbundet med det. To barndomskamerater av meg døde unge som følge av hasjrøyking, to andre er alvorlig funksjonshemmet og en god del har fått redusert livskvalitet som følge av at narkotika (inkludert hasj) har tatt for stor plass.
Nå ser jeg ufrivillig for meg Mim og Amidriels vennefester som gruppeorgier til høy musikk. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Har du prøvd stoff?Jeg har aldri prøvd noen narkotiske stoffer.
|
|
|
#46 |
|
En Som Trener
|
Sv: Har du prøvd stoff?Nei jeg har aldri prøvd noe sterkere enn alkohol.
|
|
|
#47 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?
|
|
|
#48 |
|
*Happy*
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Nei, har aldri prøvd.
|
|
|
#49 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du prøvd stoff?Nei, aldri. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Sv: Har du prøvd stoff?Jeg har aldri prøvd narkotika, og preget av den beskyttende boblen jeg også er oppvokst i, er jeg både sjokkert og overrasket over at så mange har prøvd narkotika. At narkotika er farlig vet selv barnehagebarn, og jeg forstår virkelig ikke at en så stor andel velger å prøve hasj (det er vel det de fleste prøver). |
|
|
|
#51 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
Hvor: Buskerud
![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Nei, det har jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Live and let live
|
Åh, sorry.
|
|
|
#53 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Hvorfor skulle hasjrusen slutte å fungere? Ut fra de siste timers erfaring for min del fungerer alkoholrusen fortsatt alldeles utmerket, og det er etter mer enn et par tiår med relativt hyppig eksponering. Har du grunnlag for å hevde at det forholder seg anderledes for hasj? |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Ja, jeg prøvde hasj en gang i ungdommen. Ble tilbudd det i voksen alder og hadde ingen problemer med å si nei og stå for det.
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Har du prøvd stoff?Sex, alkohol og rock'n roll her også, og gleder meg stort til Amidriel og Mim kan gjenoppta gamle aktiviteter. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Jeg burde ha skrevet "fungerer godt nok". For de fleste rusmidler utvikler man en viss toleranse, og man må ha større dose for å oppnå samme rus etter å ha brukt det over tid. Har du drukket alkohol i et par tiår vet du godt at du tåler langt mer nå enn du gjorde da du drakk din første øl.
Jeg argumenterer ikke for å begrense eller avstå fra illegale rusmidler. Jeg påpeker at skillet mellom tunge og lette rusmidler er kunstig. |
|
|
|
#57 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du prøvd stoff?Jeg har blitt tilbudt hasj mange ganger, men alltid sagt nei. Jeg ser ikke helt poenget med og ruse seg sløv. Det er jeg fra før så det holder.
|
|
|
#58 |
|
Fjott
|
Dette er jeg veldig enig i, selv om jeg selv refererte til tunge og lette rusmidler.
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 20-07-08 kl 07:46. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Protonterapeut
|
Omtrent som meg; satt på fest da jeg studert i ytlandet, og takket høflig nei da jeg ble tilbudt rullings fra en studiekamerat. Jeg hadde da mer enn nok sigaretter.
|
![]() |
|
|