Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd stoff?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang prøvd/tatt stoff?
Nei 154 68,14%
Ja 69 30,53%
Dustepoll (denne må vel også med?) 3 1,33%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-08, 23:11   #41
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du prøvd stoff?

Det var relativt vanlig med hasj i deler av mitt ungdomsmiljø. (Jeg er fra et lite sted, og hadde venner fra flere sosiale "gjenger".) Til tross for det har jeg ikke gjort noe mer enn å sitte noen timer "i røyken" ved et par anledninger. Dette er litt fordi jeg alltid har sett min egen tendens til avhengighet. Sunn fornuft sier dermed nei, siden den ene siden av familien ser ut til å ha arvelig anlegg for misbruk. Jeg drikker også sjelden større mengder alkohol, det er tydelig noe jeg lett kan miste kontrollen i forhold til. Antakelig spilte det også en rolle i tenårene at jeg så at de som brukte narkotika kun hadde en kortvarig positiv effekt, mens det ellers var mye negativt forbundet med det. To barndomskamerater av meg døde unge som følge av hasjrøyking, to andre er alvorlig funksjonshemmet og en god del har fått redusert livskvalitet som følge av at narkotika (inkludert hasj) har tatt for stor plass.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Vi har holdt oss til sex, alkohol og rock n'roll.

Nå ser jeg ufrivillig for meg Mim og Amidriels vennefester som gruppeorgier til høy musikk.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:15   #42
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Niks, jeg har ikke prøvd og har aldri hatt lyst til å prøve heller.

Gammel 19-07-08, 23:19   #43
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har røykt hasj et par ganger.

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg omtaler ikke hasj som stoff, så det føltes veldig feil å si 'ja' i pollen.

Samme her.

Gammel 19-07-08, 23:25   #44
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har aldri prøvd noen narkotiske stoffer.
Broren min er 8 år eldre en meg og har drevet med narkotika siden han var 15-16 år og jeg har dermed på nært hold sett hva om kan skje med et menneske.

Gammel 19-07-08, 23:36   #45
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, aldri.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:38   #46
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Nei jeg har aldri prøvd noe sterkere enn alkohol.

Jeg har sittet på i bil med noen som hadde røykt hasj da jeg var 18 år i USA, men jeg var så dum og naiv at jeg ikke skjønte det før han fortalte det når vi var vel hjemme. Det gikk heldigvis bra!

Jeg har sett flere som "bare" har røykt hasj og ment at de ikke hadde ett problem, men som har endt opp på skråplanet, så for meg er hasj like mye stoff som de hardere stoffene som nevnes.

Gammel 19-07-08, 23:48   #47
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 23:49   #48
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, har aldri prøvd.

Gammel 20-07-08, 00:02   #49
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, aldri.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:12   #50
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg har aldri prøvd narkotika, og preget av den beskyttende boblen jeg også er oppvokst i, er jeg både sjokkert og overrasket over at så mange har prøvd narkotika. At narkotika er farlig vet selv barnehagebarn, og jeg forstår virkelig ikke at en så stor andel velger å prøve hasj (det er vel det de fleste prøver).

Jeg prøver ikke å være moraliserende, men jeg har sett argumentene hundrevis av ganger før med tunge og lette narkotiske stoffer. For meg er det nærmest kun som juridiske termer å regne. Overgangene er glidende, og hvordan man forholder seg til rusen såkalte lette narkotiske stoffer gir er veldig individuelt. Selv drakk jeg ikke alkohol før i godt voksen alder, og kroppen min reagerte veldig anderledes på 1/2 flaske vin til å begynne med, enn hva den gjør nå. Det samme med smertestillende. Da jeg tok min første paralgin forte, var jeg nærmere 30 år. Jeg har aldri følt meg så ruset, verken før eller senere. Jeg tok en pille tidlig på morgenen, etter å ha våknet opp med tidenes kink i nakken. Jeg dro på jobb, men det var først etter lunsj at jeg ikke lenger følte jeg fløy rundt på en bomullsdott. Da jeg noen år senere opererte ut visdomstennene knasket jeg paralgin forte som om det var sukkertøy. Det holdt smerte i sjakk, men rusen var fraværende. For de som liker den første hasjrusen, kan hasj fort bli springbrettet til noe sterkere når ikke lenger hasjrusen fungerer, og jeg sjokkeres derfor like mye av de som sier de har prøvd hasj, som de som har forsøkt tyngre saker.

Jeg er fordomsfull nok til å innrømme at jeg tenker "herregud, hvor tjukk i hue går det an å bli", overfor alle som innrømmer å ha prøvd stoff.

Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:14   #51
Panki
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
Hvor: Buskerud
Panki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, det har jeg ikke.

Panki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:23   #52
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nei, jeg er ikke "bedre". For det er det du spør om.
.

Åh, sorry. Det skulle selvsagt stå "det dermed er bedre" og ikke du. :kozogklemzogzånn:

Gammel 20-07-08, 00:33   #53
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

(…) For de som liker den første hasjrusen, kan hasj fort bli springbrettet til noe sterkere når ikke lenger hasjrusen fungerer, og jeg sjokkeres derfor like mye av de som sier de har prøvd hasj, som de som har forsøkt tyngre saker.

Jeg er fordomsfull nok til å innrømme at jeg tenker "herregud, hvor tjukk i hue går det an å bli", overfor alle som innrømmer å ha prøvd stoff.

Hvorfor skulle hasjrusen slutte å fungere? Ut fra de siste timers erfaring for min del fungerer alkoholrusen fortsatt alldeles utmerket, og det er etter mer enn et par tiår med relativt hyppig eksponering. Har du grunnlag for å hevde at det forholder seg anderledes for hasj?

Selv om jeg absolutt kan se gode grunner til å begrense, eller å avstå fra, illegale rusmidler, syns jeg argumentasjonen din virker helt hinsides; naturligvis kan alle mulige rusmidler føre til alvorlige problemer, men jeg tviler sterkt på at noen av dem gjør det for de fleste som prøver et.

Ben "og nå: kaffe og cognac" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 00:45   #54
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Ja, jeg prøvde hasj en gang i ungdommen. Ble tilbudd det i voksen alder og hadde ingen problemer med å si nei og stå for det.

Kan ikke helt se problemet med å innrømme dette under nicket Lucifer, det er jo faktisk ikke navnet mitt . Skulle gjerne visst hvilken arbeidsgiver som vet at jeg kaller meg det på nettet eller i det hele tatt skulle bry seg om hva jeg gjorde for ørten år siden.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 01:01   #55
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sex, alkohol og rock'n roll her også, og gleder meg stort til Amidriel og Mim kan gjenoppta gamle aktiviteter.

Stoff har jeg aldri brukt, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Har sett og opplevd for mye dritt som har direkte sammenheng med narkotikamisbruk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 01:03   #56
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvorfor skulle hasjrusen slutte å fungere? Ut fra de siste timers erfaring for min del fungerer alkoholrusen fortsatt alldeles utmerket, og det er etter mer enn et par tiår med relativt hyppig eksponering. Har du grunnlag for å hevde at det forholder seg anderledes for hasj?

Jeg burde ha skrevet "fungerer godt nok". For de fleste rusmidler utvikler man en viss toleranse, og man må ha større dose for å oppnå samme rus etter å ha brukt det over tid. Har du drukket alkohol i et par tiår vet du godt at du tåler langt mer nå enn du gjorde da du drakk din første øl.

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Selv om jeg absolutt kan se gode grunner til å begrense, eller å avstå fra, illegale rusmidler, syns jeg argumentasjonen din virker helt hinsides; naturligvis kan alle mulige rusmidler føre til alvorlige problemer, men jeg tviler sterkt på at noen av dem gjør det for de fleste som prøver et.

Ben "og nå: kaffe og cognac" Murphy

Jeg argumenterer ikke for å begrense eller avstå fra illegale rusmidler. Jeg påpeker at skillet mellom tunge og lette rusmidler er kunstig.

Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 01:14   #57
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har blitt tilbudt hasj mange ganger, men alltid sagt nei. Jeg ser ikke helt poenget med og ruse seg sløv. Det er jeg fra før så det holder.

Gammel 20-07-08, 01:15   #58
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg påpeker at skillet mellom tunge og lette rusmidler er kunstig.

Dette er jeg veldig enig i, selv om jeg selv refererte til tunge og lette rusmidler.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 20-07-08 kl 07:46.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 01:16   #59
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Jeg har sittet på i bil med noen som hadde røykt hasj da jeg var 18 år i USA, men jeg var så dum og naiv at jeg ikke skjønte det før han fortalte det når vi var vel hjemme.

Omtrent som meg; satt på fest da jeg studert i ytlandet, og takket høflig nei da jeg ble tilbudt rullings fra en studiekamerat. Jeg hadde da mer enn nok sigaretter.
Det slo meg ikke at det var noe annet enn tobakk før jeg så at sneipen gikk på rundgang, og merket at det begynte å bli en "litt" søtlig lukt i huset.

Nei, det er ikke noe for meg. Jeg har aldri, enda så uttafor og lite selvbilde jeg har hatt, hatt behov for å prøve noe som helst av narkotika.

Gammel 20-07-08, 01:22   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble tilbudt "jazztobakk" som 14-åring på en musikkbransjefest på et hotell i fjellheimen. Ung som jeg var ble jeg svimmel nok av vanlig Prince.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.