|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar, ferdig, fjas!
|
|
|
#262 |
|
|
Sv: Klar, ferdig, fjas!Skilpadda og BM kan sikkert komme med setlista og sånt, jeg var for høy på livet til å få med meg titlene. Bortsett fra en, "I don't need you to put me down", eller noe i den duren, og "Tupalong" (?). Jah, og så var det så sykt bra. |
|
|
|
|
|
#263 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så fint at det var bra, regnet ikke med noe annet da, også vært fan i ca. 18 år. |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Overdriver
Sv: Klar, ferdig, fjas!Nick Cave er sykt bra ALLTID. Har ikke fått med meg så mye av Grinderman (live) enda jeg heller, men har en forestilling om at de tar det helt ut, har det enda mer moro og kjører enda litt hardere stil. Litt sånn tilbake til dagene før han ble "sunn".
|
|
|
#265 |
|
Overdriver
Hva fikk deg hekta? Ikke pillene... Nick Cave!
|
|
|
#267 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet ikke helt jeg, begynte å høre på Birthday party en gang i steinalderen, også kom Nick Cave and the Bad Seeds, og så var jeg bare helt hekta. Kombinasjon av bra tekster og utrolig bra musikk er alltid en vinner. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Overdriver
|
|
|
#272 |
|
flisespikker
|
I don't need you to set me free. Pussig at selv om "set me free" og "put me down" er to veldig forskjellige uttalelser, så blir begge "I don't need ..."-setningene ganske like og veldig, eh, empowering. Og Tupelo heter den. Men nå fjaser vi jo ikke i det hele tatt!
|
|
|
#273 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar, ferdig, fjas!En fridag som bare er min. De to eldste er på SFO og minsten i barnehage. Jeg hadde store planer!! Greit ungene fikk en rolig morgen, jeg var med minsten i barnehagen og var der en stund. |
|
|
|
|
|
#275 |
|
|
Ah, "set me free" var det jo selvfølgelig! Det var noe med den tittelen som fenget meg så veldig, |
|
|
|
|
|
#276 |
|
flisespikker
|
"I don't need you to put me down" ville jo også være bra - "jeg trenger deg ikke hvis du bare skal dra meg ned", liksom - mens "I don't need you to set me free" er absolutt enda bedre; "jeg kan slippe meg selv fri og dra min vei uten å spørre deg om lov". Og "Put me down" kan vel også bety "sett meg fra deg, slipp taket i meg".
Tupalong Cassidy?
|
|
|
#277 |
|
|
Ja, eller "I don't need you to put me down", det klarer jeg nemlig helt fint selv.
Det var noe som skurret, ja. |
|
|
|
|
|
#278 |
|
flisespikker
|
Ja, det var den litt mindre oppmuntrende tolkningen, ja.
|
![]() |
|
|