Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reimadresser og størrelse

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-08, 00:38   #1
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Reimadresser og størrelse

Skal bestille en Reimadress til eldstemann på nettet, men er litt usikker på om jeg skal ta str. 104 eller 110. Han er 100 cm høy og meget slank. Vil ikke at han skal drukne i dressen, men samtidig må den jo passe ut vinteren. Er de fremdeles store i størrelsen?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 00:51   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reimadresser og størrelse

Vet ikke hvordan det er i år, men er det slik som tidligere, så hadde jeg holdt meg til 104. Du kan jo ringe noen av butikkene som fører Reima, og høre om str har endret seg, eller om de er slik de alltid har vært.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 01:00   #3
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Ja, det er 104 jeg har bestilt, men lurte på om jeg skulle sende mail og endre til 110. Men den trenger jo bare passe denne sesongen, for vi har jo lillebror som kan arve den. Kan sikkert bare holde meg til 104 da.

Gammel 17-09-08, 01:15   #4
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Gutten min er født i april 03. Han er ikke stor, bruker 110 i klær nå, (har noen i 104 også) men kjøpte 110 i dress til han i fjor (reimatec +) Ble anbefalt det i butikken da han prøvde både 104 og 110. Den dressen passer nok denne sessongen også, men har tenkt å kjøpe en i 116 også, og så har han den i 110 i reserve.

Gammel 17-09-08, 09:12   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kjøpt 104. Poden er ca 94-95 cm høy, og hans vårdress i 98 er fremdeles grådig stor, så jeg tror 98 vinterdressen vi har liggende kommer til å være mer enn stor nok hele sesongen.

Gammel 17-09-08, 10:39   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer på om Reima Tec ikke er så stor i str. lenger - før var de jo schvære, kunne absolutt ikke kjøpe større str. enn ungens alder.
Men på fredag var jeg ute for å kjøpe Reima Tec+ til snart seksåringen, han er 117 cm. lang og 122 ble for kort i ryggen så vi endte opp med 128. Jeg var litt overrasket over det

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 10:42   #7
Marge

Marge sin avatar

Standard

Ja det er Reimatec + jeg har bestilt. Huff no er jeg veldig i stuss, målte nettopp guttungen og han er faktisk 104 cm lang.

Gammel 17-09-08, 10:47   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

Ja det er Reimatec + jeg har bestilt. Huff no er jeg veldig i stuss, målte nettopp guttungen og han er faktisk 104 cm lang.

Hm, med min helt nye erfaring tror jeg du burde få byttet til 110. Kanskje bestillingen din ikke er ekspedert enda?
Ikke lett å bestille sånt egentlig - snart seksåringen var ikke akkurat fornøyd med å prøve dresser i butikken men jeg er så glad jeg prøvde på ham, ellers hadde jeg kjøpt for liten dress. Et stykke å kjøre til butikken for å bytte herfra også.

When tomorrow comes
Gammel 17-09-08, 10:48   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

104 lang, og min er 117 lang og måtte ha 128. Kanskje du til og med kan ha 116?

When tomorrow comes
Gammel 17-09-08, 11:25   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Gutten min er født i april 03. Han er ikke stor, bruker 110 i klær nå, (har noen i 104 også) men kjøpte 110 i dress til han i fjor (reimatec +) Ble anbefalt det i butikken da han prøvde både 104 og 110. Den dressen passer nok denne sessongen også, men har tenkt å kjøpe en i 116 også, og så har han den i 110 i reserve.

Samme her Reima dressen jeg kjøpte i vinter var ikke særlig stor i str. og fasongen passet fint til min slanke jente. Det gikk også an å snøre den inn i livet tror jeg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 11:38   #11
Marge

Marge sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Samme her Reima dressen jeg kjøpte i vinter var ikke særlig stor i str. og fasongen passet fint til min slanke jente. Det gikk også an å snøre den inn i livet tror jeg.

Husker du om du kjøpte samme størrelse som alderen hennes, eller om du gikk opp en størrelse?

Gammel 17-09-08, 19:05   #12
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har alltid pleid å ha en eller to str større enn alderen skulle tilsi i Reima. Sønnen vår har lang rygg, så dressene blir lett for korte i ryggen. Vi har brukt 128 siden han var 116 cm lang.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 19:15   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Tror det går litt på om ungen er lang/kort i ryggen eller lang/kort i bena jeg.
Poden her er rundt 96 cm lang nå.
Vi har akkurat prøvd på Reima dressen som jeg kjøpte i fjor i str 98, og den drukner han i. Kunne ikke hatt en størrelse større til han, og denne kommer til å holde fint ut hele sesongen.
Høstdressen jeg kjøpte i år er og i 98, og den er også kjempestor til han.
Han er lang i bena, veldig lang i bena, og kort i ryggen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 22:22   #14
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en snart 4-åring som er nesten 104 lang. Han gikk inn i sin 98 dress fortsatt, men den ville blitt for liten kjapt. Vi kjøpte str 104 i reimatec+. Den er så stor at jeg får et skikkelig tak med stoff under skrittet hans, og den er litt lang på ermer og ben. Han er også litt lang i ryggen, men 110 ble for stort. Men nå skal det være sagt at jeg liker ikke klær som er alt for store.

Gammel 19-09-08, 23:31   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Femåringen her er vel 115-120 lang nå, han har dress i 110 som han ennå har god plass i, men han får 122 nå til vinteren - den har han veldig god plass i. 6-åringen er 132 cm lang og har fått dress i str 134 nå, den er passe og holder neppe mer enn en sesong. Jeg synes reimadressene er gode i str, men ikke veldig store... ca barnets lengde har vært passe størrelse å kjøpe til mine.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 00:01   #16
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte 98 i dag, men tror jeg skal bytte til 104. (Han er 3 år og ca. 100 cm)
Den virker liksom akkurat passe, eller har jo litt å gå på, men om vi skulle satset på litt bruk til neste år burde vi vel heller kjøre på 104.
Jeg er redd det er vanskeligere/tyngre for han med større dress.
Hva er lurest?

Gammel 20-09-08, 00:11   #17
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

MR og rypejenta; jeg ville tatt 104.

Min yngste er 83cm høy, og har str 86.
Hadde 98 til eldste, men den ble altfor svær. Hun er 89cm høy. Vi måtte ta 92 til henne.
Hun passer faktisk inn i fjorårets 86 dress, men den ville nok neppe passet lenger enn til jul.

Det sies at man skal holde dressen ved siden av barnet. Rekker den opp til ørene er den passe. Lavere er for liten, høyere er for stor.
Eller om en har den på, så skal man kunne trekke dressen 10cm opp ved skuldrene.
Dette er tips jeg har fått fra butikken.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 00:22   #18
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Tror nok vi skal bytte ja. Skal prøve det måleeksempelet du kom med her i morgen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.