|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reimadresser og størrelseSkal bestille en Reimadress til eldstemann på nettet, men er litt usikker på om jeg skal ta str. 104 eller 110. Han er 100 cm høy og meget slank. Vil ikke at han skal drukne i dressen, men samtidig må den jo passe ut vinteren. Er de fremdeles store i størrelsen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tåler regn
|
Sv: Reimadresser og størrelseVet ikke hvordan det er i år, men er det slik som tidligere, så hadde jeg holdt meg til 104. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Reimadresser og størrelseJa, det er 104 jeg har bestilt, men lurte på om jeg skulle sende mail og endre til 110. Men den trenger jo bare passe denne sesongen, for vi har jo lillebror som kan arve den. Kan sikkert bare holde meg til 104 da. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reimadresser og størrelseGutten min er født i april 03. Han er ikke stor, bruker 110 i klær nå, (har noen i 104 også) men kjøpte 110 i dress til han i fjor (reimatec +) Ble anbefalt det i butikken da han prøvde både 104 og 110. Den dressen passer nok denne sessongen også, men har tenkt å kjøpe en i 116 også, og så har han den i 110 i reserve.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reimadresser og størrelseJeg hadde kjøpt 104. Poden er ca 94-95 cm høy, og hans vårdress i 98 er fremdeles grådig stor, så jeg tror 98 vinterdressen vi har liggende kommer til å være mer enn stor nok hele sesongen.
|
|
|
|
#6 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Reimadresser og størrelseJeg lurer på om Reima Tec ikke er så stor i str. lenger - før var de jo schvære, kunne absolutt ikke kjøpe større str. enn ungens alder.
|
|
|
#7 |
|
Sv: Reimadresser og størrelseJa det er Reimatec + jeg har bestilt. Huff no er jeg veldig i stuss, målte nettopp guttungen og han er faktisk 104 cm lang. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bokglad
Sv: Reimadresser og størrelse
Hm, med min helt nye erfaring tror jeg du burde få byttet til 110. Kanskje bestillingen din ikke er ekspedert enda?
|
|
|
#9 |
|
Bokglad
104 lang, og min er 117 lang og måtte ha 128. Kanskje du til og med kan ha 116?
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme her |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Husker du om du kjøpte samme størrelse som alderen hennes, eller om du gikk opp en størrelse? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reimadresser og størrelseVi har alltid pleid å ha en eller to str større enn alderen skulle tilsi i Reima. Sønnen vår har lang rygg, så dressene blir lett for korte i ryggen. Vi har brukt 128 siden han var 116 cm lang. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Reimadresser og størrelseTror det går litt på om ungen er lang/kort i ryggen eller lang/kort i bena jeg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Reimadresser og størrelseVi har en snart 4-åring som er nesten 104 lang. Han gikk inn i sin 98 dress fortsatt, men den ville blitt for liten kjapt. Vi kjøpte str 104 i reimatec+. Den er så stor at jeg får et skikkelig tak med stoff under skrittet hans, og den er litt lang på ermer og ben. Han er også litt lang i ryggen, men 110 ble for stort. Men nå skal det være sagt at jeg liker ikke klær som er alt for store.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Reimadresser og størrelseFemåringen her er vel 115-120 lang nå, han har dress i 110 som han ennå har god plass i, men han får 122 nå til vinteren - den har han veldig god plass i. 6-åringen er 132 cm lang og har fått dress i str 134 nå, den er passe og holder neppe mer enn en sesong. Jeg synes reimadressene er gode i str, men ikke veldig store... ca barnets lengde har vært passe størrelse å kjøpe til mine. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Reimadresser og størrelseJeg kjøpte 98 i dag, men tror jeg skal bytte til 104. (Han er 3 år og ca. 100 cm)
|
|
|
#17 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reimadresser og størrelseMR og rypejenta; jeg ville tatt 104.
|
|
|
#18 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Reimadresser og størrelseTror nok vi skal bytte ja. Skal prøve det måleeksempelet du kom med her i morgen.
|
![]() |
|
|